- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Dzielnica dworcowa za 140 mln zł
Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.
Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.
Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.
Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.
Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.
- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.
Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.
wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.
Opinie (100) 5 zablokowanych
-
2007-06-19 01:04
koleżko
Dlatego drogi należy czym prędzej sprywatyzować. Własciciel udostępniając odpłatnie drogę bierze na siebie zobowiązanie, że nie urwiesz zawieszenia, chyba, że umowa stanowi inaczej. A tak jak drogi są państwowe to i dziury w nich mamy. Bo co państwowe to niczyje i dlatego nikt o to nie dba. Precz z komuną !
- 0 0
-
2007-06-19 07:00
Nici z tunelu pod soPOtem, Gallux co ty na to ? wybuduja parking podziemny na trasie przyszlego tunelu. jaka zenada i porazka, ojj ach te pkp zawsze cos namiota.
- 0 0
-
2007-06-19 07:21
nowy sopocki dworzec wraz z otoczeniem bedzie pierwsza taką inwestycją w Polsce, ty buraczku w kanaczkach:-)
budowaną w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
o tunel sie nie martw, martw sie o swoje oruńskie kanały:-)- 0 0
-
2007-06-19 07:29
Jak to dogadali się z PKP? to tam jest z kim gadać? Przecież tam nikt normalny nie pracuje, oczywiście z decydentów, bo do tych
biednych szaraczków nic nie mam
- 0 0
-
2007-06-19 07:34
ani my do ciebie, pamelo żegnaj
- 0 0
-
2007-06-19 07:47
pomysł ok ale...
dlaczego rozpoczęcie prac koniec sierpnia 2008???
- 0 0
-
2007-06-19 08:25
Ja bym raczej wolal zeby z soptu znikneli warszawiacy
- 0 0
-
2007-06-19 09:03
szaraczki - eeee ty to chyba jaki naczelnik kolejowy co?
Powiem tak na kolei każdy od naczelinka w górę to beton najwyższego gatunku! To jak taki beton może sie dogadać? Jedyne co potrafia to tory z ziemi wyrywać sprzedac na złom i wódę pić ze związkowcami. Co za beton kolejowy.
- 0 0
-
2007-06-19 09:13
ciekawe kto będzie wykonawcą...
dam sobie ręke obciąć że znowu po niewyjaśnionym przetargu głównym wykonawcą bęzie NDI
- 0 0
-
2007-06-19 10:08
Bigos raz!
No tak , J.Karnowski idzie za ciosem. Niebywały sukces inwestycyjny zwiazany z grzybkami inhalacyjnymi dodał mu odwagi. Faktycznie dworzec trzeba zmienić bo ten jest zaszczany i śmierdzi(oglądam co tydzień).Tylko nie jakieś podziemne miasto kolejowe. Wystarczy schludny budyneczek jak na kaszubskich stacjach. Raczej tunel trzeba budowac bo "uzdrowisko" się zakorkuje i będzie mozna oferować inhalacje jodowo-spalinowe ;-)
A trzygwiazkowy hotel przy magistrali kolejowej to zupełna szajba!- chyba dla notabli PKP lub szalonych turystów kolejowych. Wars de lux (ga lux) też powinien być. Bigos raz!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.