- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Dzielnica dworcowa za 140 mln zł
Sopot dogadał się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego.
Wielofunkcyjny projekt zlokalizowany w Sopocie w okolicach dworca, a dokładnie otoczony ulicami Podjazd, Kościuszki, Chopina ma służyć podróżnym, usprawnić komunikację miejską, dostarczyć nowe miejsca parkingowe, handlowe, usługowe, biurowe i hotelowe.
Wspólne przedsięwzięcie zakłada budowę obiektów handlowych i usługowych, m.in. z pomieszczeniami dla pasażerów kolei oraz komunikacji samochodowej. Przy ul. Dworcowej, naprzeciwko Hotelu Rezydent miałby powstać trzygwiazdkowy hotel. - Bliskość torów kolejowych raczej nie pozwala na budowę bardziej prestiżowego obiektu - tłumaczy Zofia Kaszkur z sopockiego urzędu miasta.
Przy ul. Kolejowej oraz ul. Podjazd mają powstać parkingi podziemny (na ok. 240 aut) i naziemny. Wspólnymi siłami stworzona zostanie cała infrastruktura, czyli drogi dojazdowe, chodniki, tunel na przedłużeniu ul. Chopina w stronę al. Niepodległości. Przearanżowane miałyby zostać tereny zielone.
Sopot i PKP nie mają ambicji zrealizować tej inwestycji samodzielnie. Obie strony uznały, że lepiej jest zaprosić do współpracy doświadczonego partnera, który oprócz know-how wniesie także niezbędny kapitał.
- Szacujemy, że całe przedsięwzięcie będzie kosztować ok. 140 mln zł - ocenia Zofia Kaszkur. Zaraz jednak zaznacza, że koszt może się zmienić, gdyż wycenę przedsięwzięcia przeprowadzano już kilka miesięcy temu.
Trzeci partner miałby ostatecznie przejąć wybudowane obiekty pozostawiając miastu ciągi komunikacyjne i tereny zielone zaś PKP infrastrukturę okołodworcową.
wybór inwestora: koniec czerwca 2008 r
zawarcie umowy z inwestorem: koniec sierpnia 2008 r.
rozpoczęcie prac: marzec 2009 r.
zakończenie projektu: koniec 2011 r.
Opinie (100) 5 zablokowanych
-
2007-06-19 14:29
ANTYPOLITYK
nie-każdy-dworzec-to-chlew
- 0 0
-
2007-06-19 14:31
anonim
Błagam o przykład i zwracam honor.
- 0 0
-
2007-06-19 15:38
Antypolityk
Poznań i Wrocław :)
Gallux - może i sopot jest inwestorem, ale jakbyś czytał ze zrozumieniem, to sami nie mają zamiaru się za to zabierać. Więc napiszę jeszcze raz: ciekawe gdzie znajdą INWESTORA chętnego wyłożyć grubą kasę w to nadmuchane przedsięwzięcie (bo patrząc na wizualizację tego projektu, to tam grubo trzeba wybudować).- 0 0
-
2007-06-19 15:44
bacanadmorzem
POznań i Wrocław znam sprzed 10-ciu lat. Syf był wtedy niemiłosierny. Teraz przyznaję się, że nie wiem. Czy to znaczy, że jest tam porządnie, a nie jak w Gdańsku, Gdyni czy Warsaw Centraal?
- 0 0
-
2007-06-19 15:47
Panie prezydencie Adamowicz,
Skoro druga linia SKM w Trójmieście(Metropolitalna) jest realna, Sopot miej więcej porównywalny z Zaspą(do której można przypisać budynki wokół Wojska Polskiego i klubu Żak) to już należy czynić starania analizy i przygotowania projektu budowy Dworca Metropolitalnego w ramach PPP a w tym:
^Analiza Problemów wynikajacych z druga linia> Zaspa-Rębiechowo-Babie Doły;
^Analiza Interesariuszy
^Analiza Celów strategicznych i publicznych
^Wybór właściwej strategii realizacji (PKPZaspaMetropolitalna).
Jeśli mamy właściwie przygotować sie do EURO 2012 i nie chcemy oddac jego organizacji do Chorzowa i Krakowa a może nawet Włochom, musimi być realizowanych kilka strategii. Nie gadać; - a budować potencjał instytucjonalny i zarządczy oparty o profesjonalną, stałą kadre, - wypracować długofalową strategie pozyskiwania funduszy na to przedsięwzięcie, - zintegrować i nawiazac współprace z firm już tam istniejących lud wypowiedzieć im posiadane umowy na dzierżawy gruntu itd.,- przeprowadzić badnie lokalnych społeczności(celem ustalenia mapy potrzeb),- szukać partnerów (jak robi to Sopot)i animować na kazdym spotkaniu z biznesem potrzebe koalicji problemów,- wykorzystać dobrą konotacje proj. przez departament transportu kolejowego Ministerstwa Transportu.
Ta asocjacja pozwoli na rozumowe i przebudowę systemu transportu na Zaspie, ale nie tylko. Pozwoli na szybką decyzje o finansowaniu trasy i infrastruktury godnej XXI wieku.- 0 0
-
2007-06-19 16:12
"Sopot miej więcej porównywalny z Zaspą"
yhy
pytali sie żyda - czy potrafi jeździć na nartach?
mniej więcej - odrzekł żyd - mniej na nartach, wiecej na dupie eh eh eh eh ehe- 0 0
-
2007-06-19 16:20
Panie Adamowicz, czas na konkrety
Powołanie kompetentnych kadr, programy m.in.na Dworzec PKPZaspaMetropolitalna z całym zapleczem i infrastrukturą, bo ucieka nam kasa.
Już i tak w regionalnych programach operacyjnych przewidziano środki unijne na rozwój turystyki w Polsce, w tym budowę nowych hoteli. W latach 2007-2015 do wszystkich województw trafi na ten cel łącznie 765,5 mln euro. I wyobraźcie sobie, że największymi beneficjentami tych funduszy będą województwa: mazowieckie (75,9 mln euro), podlaskie (74,8 mln euro), lubelskie (65,3 mln euro), śląskie (60,6 mln euro) oraz dolnośląskie (59,5 mln euro).
Gdynio dlaczego nie widzę na liście Hotelu"Żeromski" i tego, który ma stanąć przy Dworcu Główna Osobowa???? A przydałoby sie i inne dworce zmodernizować choćby Orłowo w ramach PKP z Norwegami (Klif) i Miastem a może dobudować tam jeszcze LeClera i Hotel- 0 0
-
2007-06-19 16:27
gallux ' ie
faktycznie, Zaspa to młoda/sza i dynamiczniejsza. Niestety mamy pecha w postaci "takiego" prezydenta.
Drugi pech to Płażyński, który sprzedał część pasa startowego Niemcom, a ci nic nie robią.
40 tys. naszych mieszkańców odprowadza podatki do Urzędu Miasta, z własnego funduszu remontowego odnowiło i ociepliło budynki wybudowało boiska, place zabaw.
Ostatnio zafundowano nam "Zielony Pomnik" w postaci 26 lip, ale wykopano i ukradziono ok.50 dużych drzew z tego parku.- 0 0
-
2007-06-19 16:30
no cóż:-)
dawali wam kiedyś "gazeciarze" karnowskiego na prezydenta toście noskami kręcili:-)
to teraz se pejsy kręćcie:-)- 0 0
-
2007-06-19 16:51
g:-)
No widzisz, Gdańsk to nie W-awa, my tu nawet nie mamy Rady Dielnicy o stanowisku Burmistrza Karnowskiego szkoda mysleć, na pewno szybko dogadałby się z PKP w sprawie wspólnego przebudowania terenów wokół dworca kolejowego PKP ZAspa.i molo byłoby dwukrotnie wieksze o innych nie wspomne. Jamroż, który chciał cos tam zrobić widzisz jak skończył.
A my mamy demokracje bez społeczeństwa obywatelskiego, bo brak nawet podstawowego przedstawicielstwa.
I co tu mówić o lokalnych działaniach, grupach i przedsuiewzjeciach.
Wiesz dlaczego cenie Gdynie????
Bo tam są Rady Dzielnic z prawdziwego zdarzenia i Organizacje Pozarządowe, które współpracuja między innymi dla partnerstwa społecznego.
Muse Ci pogratulować, też takiego lokalnego partnerstwa "trójsektorowego" w Sopocie.
W Gdansku sie niszczy organizacje z inicjatywa- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.