• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina

Piotr Weltrowski
28 czerwca 2024, godz. 13:05 
Opinie (182)
Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej. Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej.

Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.



Sądzisz, że obwodnicę Witomina uda się wybudować do końca 2026 r.?

Budowę obwodnicy Witomina planowano zrobić już od 2019 r. Dla poprzednich władz Gdyni to miała być inwestycja flagowa. Ostatecznie jednak sam przetarg na jej realizację ogłoszono dopiero pod koniec marca tego roku, tuż przed wyborami samorządowymi.

Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.

Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.

Wszystko o budowie obwodnicy Witomina



Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.

Oferty w przetargu:
  • Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
  • Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
  • Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
  • NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
  • Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
  • PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
  • PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
  • Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł

Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r.
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.

O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
  • w 60 proc. cena,
  • w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
  • w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.

- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.


Co ma zmienić realizacja inwestycji?
  • Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
  • Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
  • Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.

Opinie (182) 3 zablokowane

  • To powinna być obwodnica im Szczurka (6)

    Jeśli będzie to tylko dzięki Niemu

    • 9 34

    • Powinna się się nazywać Gryzoniowa

      Na pamięć czasów słusznie minionych

      • 2 3

    • To nazwisko powinno być wymazane z historii Gdyni (2)

      • 5 9

      • Dokładnie tak

        • 3 3

      • wymazywanie historii jest barbarzyńskie. Sz. zawsze może być użyty jako zły przykład

        • 0 0

    • Prima Aprilis był 1 kwietnia

      • 0 1

    • Gdyby nie fakt wyborów w których

      Szczurek zrozumiał że może po 26 latach przegrać, nie zdecydowałby się budować tej obwodnicy, początek prezydentury był bardzo dobry, ale po czasie stracił dobre pomysły na inwestycje

      • 0 0

  • (4)

    Byle w końcu to powstało,Szczurek 20 lat obiecywał i nic.

    • 31 10

    • obiecywał, przygotował projekt, uzyskał niezbędne zezwolenia i uruchomił przetarg (2)

      nowa władza spija śmietankę

      • 9 11

      • No niestety, 12 lat obiecywania mieszkańcy w końcu nie zdzierżyli.

        • 7 2

      • Pan/Pani z byłej RM te kocopoły pisze?

        Cudem będzie, jeśli Gdynię zdoła się uratować przed utratą statusu miasta. Nie bez kozery w zadbanej Rumi mieszka już ponad 50000 mieszkańców.
        Były prezydent desperacko tańczący przed wyborami nie był zainteresowany miastem, którym władał. Po prostu nie nadawał się do roli włodarza. Nie utrzymywał z mieszkańcami kontaktu w mediach społecznościowych. Jak to kwaśne mleko, które zostawił w spadku nowej władzy spijać, nie wiadomo. Proszę rzucić okiem na ciągnące się niczym smarki roboty na

        Spójrzcie na ten busz traw i chwastów, spod których nie widać dziurawyh ulic i zdewastowanych chodników. Makiety potiokinowskie. Ot.co.

        • 1 1

    • Svencjusz !

      Idź kup piwo i szoruj na działkę

      • 5 2

  • (2)

    Jak powstanie do 2030 to będzie dobrze, spójrzcie tylko na syf na witominie i co się działo na karwinach. Z drugiej strony tam działało mtm z trzema maszynami, więc teraz jest szansa że będzie lepiej

    • 38 8

    • I nie można zapomnieć że kuc usunięty, więc na 90% będzie znacznie lepiej

      • 6 0

    • dlatego dobrze że MTM nie wygrało

      może MTM chociaż przebudowę na Witominie skończy przed 2026

      • 1 0

  • Obojętnie kto tylko nie "mamy trzy maszyny" i tyle samo pracowników (1)

    • 31 7

    • Ci z najniższą ceną będą odpytywania w procedurze wyjaśnień

      rażąco niskiej ceny

      • 2 0

  • Kolejna niepotrzebna inwestycja. (18)

    Kolejna po Parku Centralnym niepotrzebna inwestycja, wtłaczająca ruch samochodowy do centrum miasta. Zwykła niegospodarność, brak pomyślunku i megalomania. Te 130 mln PLN mogłoby być przeznaczone na rozwój środków komunikacji zbiorowej do północnych dzielnic Gdyni, ale od lat władzom miasta zależy wyłącznie na kierowcach.

    • 45 230

    • To jest najbardziej potrzebna inwestycja w mieście (4)

      Ja nigdy nie zrozumiem jak można hamować rozwój własnego miasta. Tak na budowaniu dróg polega rozwój, czyli jak ułatwić wszystkim ludziom życie

      • 35 15

      • Rozwój miasta to rozwój komunikacji. (3)

        • 23 11

        • W tym samochodowej. (2)

          • 20 13

          • Komunikacja samochodowa jest już rozwinięta. (1)

            Dociera do każdego miejsca w mieście.

            • 8 9

            • Nie do każdego. Zachorujesz, zrozumiesz.

              Róg Władysława IV i Obrońców Wybrzeża niedaleko bloczysk przy Placu Unii. Ulewa. Stawiasz samochód przy Władysława. Wracasz i choćbyś nie chciał wejść na ścieżkę rowerową, by dotrzeć do auta, nie możesz, bo ktoś tam postawił niezliczoną ilość rowerów mevo. Pieszy i kierowca traktowany jest zbędny element, który trzeba wyrugować z przestrzeni miejskiej.

              • 0 0

    • idź z bogiem wyznawco piesiewicza ;) (3)

      • 17 5

      • a Ty do swojego Władimira (2)

        to on lubuje się w wylesianiu pod auta.

        • 7 16

        • xD

          • 1 2

        • juz bydło się politycznie odpaliło przy budowie zwykłej drogi

          • 10 0

    • Weź rozkop wszystkie wjazdy do miasta i przestań marudzić. Kolejny malkontent co to tylko rowerek i zbiorkom. I penie żadnego auta w domu??? A jak odpalasz dwa razy do roku żeby do teściów na imieniny pojechać to potem wszyscy stoimy na obwodnicy bo się niedzielniak rozbił.

      • 28 9

    • Motolotnia się przemieszczaj

      • 10 1

    • Drogi pomagają wszystkim - i samochodom, i autobusom

      • 8 4

    • Nie pisz jak

      Nie masz nic mądrego do zaprezentowania

      • 6 2

    • A jakiś masz problem z parkiem centralnym. Bardzo dobra i przemyślana inwestycja. Jeśli ci się nie podoba to nikt nie zmusza do spacerowania.

      • 8 7

    • A autobusy będą latać?

      • 6 3

    • Podpis herr Tysk

      I już wiadomo, że durny pisowiec, prowokator, troll z nadmiarem wolnego czasu, to sobie popisze

      • 12 7

    • a co kolegę z Pasłeka interesuje Gdynia?

      • 8 2

    • Takie czasy: Ci, których nie stać na mieszkanie w mieście, narzucają ton mieszkańcom miasta.

      Takie rzeczy tylko w Gdyni.

      • 7 7

  • Nieudacznicy (2)

    Pięćset metrów Chwarznieńskej robicie prawnie dwa lata a obwodnicę ile lat

    • 41 5

    • Co innego (1)

      Budować w mieście, gdzie jest dużo infrastruktury podziemnej, a co innego lesie. Ale kto się nie zna, to wypisuje takie banialuki

      • 2 5

      • to ma być uzasadnienie wielomiesięcznych opóźnień MTMu?

        nie widzieli projektu przed robotą? nie zrobili wywiadu/wizji lokalnej?

        • 0 0

  • ale beka... (3)

    tylko Szczur odszedł od władzy i nagle MTM daje prawie najwyższą ofertę :) Zawsze byli najtańsi i wygrywali przetargi...

    • 45 4

    • (1)

      Przypadek. Siwy na pewno nie kombinował przy przetargach

      • 5 2

      • Ale podpisywał. Nie czytał tego pod czym

        składał swój autograf?

        • 0 0

    • Unruga, Pucka, Chwarzno... Strabag

      • 0 0

  • Ależ to będzie rzeź drzew, a ile betonowania w lesie... (4)

    forum trojmiasto.pl zapłonie, podobnie jak gdyńskie grupy dyskusyjne. A nie, czekaj - to pod auteczka. Nikt nie piśnie słówka.

    • 23 37

    • Lepiej wyprowadzić Bezpłatną komunikację ! (3)

      Tych tysięcy samochodów nie będzie w centrum gdzie upchnąć!
      Dlatego osłupkowac chodniki i zielence i trzeba i POdnoesc xenę za parkowanie do 6 zł za 1 godz a w Centrum 12 zł by wieś nie wjeżdżała jak jej drogę zrobią. To będzie Dramat!

      • 2 0

      • Najgorsze jest to, że nie wiem czy to jest pisane satyrą

        • 1 0

      • Osłupkuj miasto, a na najwyższy z nich się wdrap

        Tylko napisz, gdzie.

        • 0 0

      • Żądamy słupków na chodnikach na które będą się nadziewać rowerzyści - Stop rowerowemu bezprawiu

        • 0 0

  • Obwodnica z 1 pasem dla aut ?! (8)

    Serio?
    Skończy się porażka jak nowa chwarznienska gdzie również nie dodano drugiego pasa.

    • 30 8

    • Ale bedą dwa pasy wiec jak ktoś normalny dojdzie do władzy to można usunać buspas (3)

      • 5 5

      • Kierowczyka swędzą ręce jak nie może skakać jak d**il z pasa na pas :) (2)

        • 8 8

        • (1)

          Poluzuj rajtuzy kmiocie

          • 5 7

          • A najlepsze, że kierowczyki wszędzie widzą rowerzystów :D

            Wyobraź sobie, że oprócz Was, na drogach są też kierowcy, którzy nie wyjęli prawa jazdy z czipsów.

            • 4 1

    • na jednym się nie mieścisz? (3)

      • 2 1

      • (2)

        Mieszczę, ale się zastanawiam po co buspas w lesie jak autobusy będą jeździły przez witomino, czyli nikt z tego nie będzie korzystał, a tak by mogły być dwa pasy dla wszystkich

        • 3 1

        • (1)

          Dzisiaj jeżdżą przez Witomino bo nie ma innej drogi. Jak będzie obwodnica to autobusy z Wiczlina pojadą z pominięciem Witomina.

          Wiczlino ma tyle samo mieszkańców co Witomino z trendem wzrostowym i znacznie gorszą obsługę komunikacyjną

          • 1 0

          • właśnie autobusy powinny jeździć przez Witomino

            z kim/czym ma być skomunikowane Wiczlino - z lasem??

            • 0 0

  • (3)

    Ta obwodnica w tej formie nie ma sensu Tylko korki przeniosa sie w okolice Wezła Cegielskiej i ul.Witominskiej.Jak sie projektowala nowe dzielnice o takich rozmiarach to trzeba wczesniej bylo pomyslec o infrastrukturze dojazdowej. No ale po co bylo obciazac dewloperow obwiazkami drogowiym. Oni swe zarobili a teraz niech miasto sie martwi

    • 21 27

    • Tak wiec najlepiej nic nie robic (1)

      Skad się biorą Ci sabotażysci rozwoju miasta

      • 9 5

      • Tylko po to aby potem gadać ze nie ma obwodnicy Witomina

        • 7 0

    • A w jakiej formie ma sens?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane