• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina

Piotr Weltrowski
28 czerwca 2024, godz. 13:05 
Opinie (182)
Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej. Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej.

Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.



Sądzisz, że obwodnicę Witomina uda się wybudować do końca 2026 r.?

Budowę obwodnicy Witomina planowano zrobić już od 2019 r. Dla poprzednich władz Gdyni to miała być inwestycja flagowa. Ostatecznie jednak sam przetarg na jej realizację ogłoszono dopiero pod koniec marca tego roku, tuż przed wyborami samorządowymi.

Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.

Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.

Wszystko o budowie obwodnicy Witomina



Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.

Oferty w przetargu:
  • Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
  • Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
  • Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
  • NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
  • Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
  • PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
  • PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
  • Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł

Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r.
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.

O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
  • w 60 proc. cena,
  • w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
  • w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.

- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.


Co ma zmienić realizacja inwestycji?
  • Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
  • Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
  • Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.

Opinie (182) 3 zablokowane

  • i kolejne hekatry lasu do wycięcia... masakra (1)

    • 9 12

    • Straszne!

      Ale kmiotkom niestety nie da się wytłumaczyć nawet tego, czego uczą już w podstawówce.

      • 1 1

  • Nie MTM

    Każdy inny tylko nie MTM

    • 11 1

  • Zgodnie z PZP wybrać najtańszego wykonawcę (3)

    Potem wszyscy mieszkańcy będą patrzeć przez 2 lata na opóźnienia i na końcu wygrany najtańszy protokołami konieczności wyjdzie na swoje i zrówna się budżetem z kolejną droższą ofertą, która przegrała.
    Miłego czytania ofert.

    • 10 2

    • Zdyszałeś się po trzecim akapicie czytania? (1)

      w 60 proc. cena,
      w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
      w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.

      • 1 1

      • 60 cena i nie ma pytań. Najtańsza

        • 0 0

    • aleś ty mąąąąądry! że też ty się jeszcze uchowałeś i nie porwali cię do zarządzania miastem

      • 0 2

  • MTM drogo, ale za to długo...

    Może Trochę Minąć zanim nasze wnuki mogły by przejechać się tą drogą

    • 9 1

  • niech już mtm nic nie robi (1)

    • 19 1

    • a coś robi ?

      Chyba tylko korki

      • 1 0

  • Mam trzy maszyny (MTM) nie złożyło najniższej oferty (1)

    Teraz gdy Szczurek nie rządzi, nie będzie faworyzowania Mtm

    • 17 1

    • 3 maszyny postarają się skończyć Witomino do czasu wybudowania tej obwodnicy

      • 0 0

  • Przeniesienie korków sprzed Witomina za Witomino (5)

    Centrum więcej aut nie przyjmie, obwodnicą Witomina to kilka tysięcy wyciętych drzew, 70 mln kosztu i zero efektu. A przepraszam, mieszkańcy Witmina stracą najwięcej, bo dziś wjeżdżają przed korek z Wiczlina i
    obwodnicy, a po wybudowaniu obwodnicy będą się ustawiać na końcu korka przed centrum.

    • 39 99

    • Bo nie liczy się rozwój miasta. Ważni są tylko mieszkańcy terenów podmiejskich i wiejskich z ich specyficzną mentalnością.

      • 8 11

    • weż leki i wsiądź na rower

      akurat pada to może ochłoniesz

      • 22 3

    • (1)

      "Centrum więcej aut nie przyjmie" - to niech nie pakują w centrum więcej budynków mieszkalnych i hoteli?

      • 10 7

      • Ale od tego jest centrum!

        aby tam były mieszkania i hotele

        • 0 0

    • Święta racja!

      Dlatego trzeba zrobić jak najwięcej deptaków, osłupkować chodniki a samochody schowac do garaży podziemnych.
      No i POdnieśc radykalnie stawki za parkowanie do wartosci ustawowych po to by wiocha nie przyjeżdżała a dla mieszkańców Darmowe ZKM!

      • 1 1

  • Jakieś to dziwne (3)

    Miasto zabezpieczyło 130mln czyli ktoś kto powinien się znać na tym wycenił, że jest to realna kwota potrzebna na taką inwestycję. Firma X chce to zrobić za 50mln mniej (prawie 40% mniej niż ktoś przewidział) i zapewne wygra przetarg bo cena to 60% wagi oferty, a potem się okaże, że oferta była zrobiona na kolanie i firma X nie skończy prac. Będą przestoje, prepychanki sądowe o dodatkowe środki, kary i odszkodowania, a na koniec miasto poniesie dodatkowe koszta przewyższające oryginalne założenia.

    • 10 0

    • Jest coś takiego jak rażąco niska oferta.

      • 0 0

    • Dokladnie (1)

      Też nie rozumiem jak można tak przeszacować inwestycje??? I jak to możliwe że taka duża różnica jest w cenie między najtańszą a najdroższą ofertą??? Za tą samą pracę i w podobnym terminie. To nie jest normalne

      • 0 0

      • jak nie rozumiesz to spróbuj przygotować choć jedną ofertę

        zobaczysz jak różnie można wycenić różne ryzyka

        • 0 0

  • Brawo Gdynia! (1)

    Pięknie tu mieszkać.

    • 3 6

    • Pięknie kupić nieruchomość i wynajmować

      On line

      • 0 0

  • Komuś kolejność się pomyliła. (4)

    Najpierw powinna powstać obwodnica Witomina, potem - przebudowa Chwarznieńskiej, która ciągnie się od lat. Tak na prostą logikę. Wtedy ten remont byłby mniej uciążliwy. Ale może się mylę.

    • 20 2

    • truizmów nie trzeba powtarzać

      Ubek i tak będzie pitolił o decyzjach środowiskowych i tym że ci z góry wybrali inwestycję do dofinansowania.... a wystarczyło się dogadać, poruszać głową...ale to jest za trudne w polityce tzw. RP

      • 2 2

    • Pomyliłeś się w ogóle zabierając głos.

      • 1 2

    • Szczuras

      i logika. Bez żarów.

      • 0 0

    • dwóch inwestycji w jednym rejonie MTM by nie udźwignęła na raz

      trzeba było to rozdzielić czasowo, to co udawało się od przynajmniej 16 lat NAGLE się wydarzyło

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane