- 1 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (53 opinie)
- 2 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (65 opinii)
- 3 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (306 opinii)
- 4 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (352 opinie)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (77 opinii)
Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.
Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.
Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.
Wszystko o budowie obwodnicy Witomina
Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.
Oferty w przetargu:
- Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
- Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
- Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
- NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
- Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
- PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
- PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
- Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.
O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
- w 60 proc. cena,
- w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
- w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.
- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.
Co ma zmienić realizacja inwestycji?
- Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
- Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
- Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.
Opinie (182) 3 zablokowane
-
wczoraj 08:21
Ciekawe czy któryś z nich zbuduje w terminie? (1)
- 1 0
-
wczoraj 16:04
Termin?
nie słyszałem
- 0 0
-
wczoraj 09:39
mtm
Znowu wygrana MTM
- 0 0
-
wczoraj 10:11
droga Witomina
MTM nie powinno brać udziału bo wszystkie roboty ma opóźnione brak kompetencji chaos
- 3 0
-
wczoraj 11:00
Sama koncepcja Obwodnicy Witomina jest poroniona . Przecież obwodnica powinna łączyć najkrótszą trasą dolny taras z górnym . (1)
Kolejne miliony w błoto , a niewiele zmieni .
- 1 2
-
wczoraj 16:05
kolejny malkontent
- 0 1
-
wczoraj 23:49
Byle nie te partacze od estakady
- 0 0
-
17 godz.
Żadnej obwodnicy betoniarze!
Witomino jest najlepiej skomunikowane z centrum miasta.
Dosyć tej dewastacji środowiska- 1 1
-
17 godz.
Ręce precz od Witomina!
- 0 0
-
2 godz.
brałbym MTM
Warto dopłacić, ale za to wiadomo że będzie zrobione bez pośpiechu :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.