- 1 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (80 opinii)
- 2 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (21 opinii)
- 3 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (66 opinii)
- 4 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (437 opinii)
- 5 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (306 opinii)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (220 opinii)
Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.
Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.
Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.
Wszystko o budowie obwodnicy Witomina
Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.
Oferty w przetargu:
- Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
- Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
- Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
- NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
- Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
- PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
- PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
- Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.
O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
- w 60 proc. cena,
- w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
- w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.
- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.
Co ma zmienić realizacja inwestycji?
- Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
- Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
- Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.
Opinie (182) 3 zablokowane
-
2024-06-28 18:55
bus pas (2)
Po co buspasy na obwodnicy? Jaki autobus ma tam jezdzic i po co? Co to za kolejne absurdy jakies?
- 5 2
-
2024-06-28 19:17
Ludzie (1)
czytajcie te komentarze zanim coś napiszecie. Dziesiąty raz o to samo się pytasz
- 0 0
-
2024-06-28 22:06
odpowiedź
a ktoś odpowiedział?
- 0 0
-
2024-06-28 19:25
NDI to firma która budowała Centrum Hafnera w Sopocie
I cenę mają niewygórowaną, są od niepamiętnych czasów,
- 0 1
-
2024-06-28 19:36
(1)
Dziwnie zrobili, zamiast najpierw budować obwodnicę, a następnie remontować ulice na Witominie, to najpierw rzucili się na Witomino, po czym przed wyborami naglę pieniądze znalazły się na inwestycję...
- 3 1
-
2024-06-28 21:40
Zgadza się,
głupota potworna. Jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa to że spodziewali się że remont skończy się przed wyborami i będzie można się chwalić. Niestety, trzy maszyny nie dały rady.
- 0 0
-
2024-06-28 19:42
Dla myślących (1)
Jeżeli Projektant w kosztorysie inwestorskim wycenia na podstawie obecnych cen rynkowych realizację tej budowy na 50 mln więcej od najniższej oferty to spodziewacie się bezproblemowej budowy w terminie o dobrej jakości? Powodzenia.
- 4 1
-
wczoraj 16:03
a skąd założenie żę Projektant ma lepiej wiedzieć niz Wykonawca?
- 0 0
-
2024-06-28 20:25
A po co buspas????
To autobusy będą omijać witomino??
Gdzie tu logika???
Widać ekipa Gdyńskiego Szkodnika skrupulatnie przeanalizowala dane i doszła do wniosku, że główną przyczyną kilometrowych korków jest komunikacja miejska. Pewnie dlatego tak chętnie skasowali wiele połączeń autobusowych.- 5 1
-
2024-06-28 20:25
MamyTrzyMszyny
Jak to się stało, że sztandarowa firma w Gdyni, nie wygrała kluczowej inwestycji?! Normalnie piekło zamarzło, obwodnica przejezdna i może jeszcze dokumentacja nie zawierająca błędów!?!?!! SZOK
- 2 0
-
2024-06-28 20:50
Na siłę buspas . (1)
Pytanie po co tam buspas ? Przecież to ma być droga tranzytowa , a autobusy powinny jeżdzić przez dzielnice ulicą rolniczą i chwarznieńską gdzie jest dużo blokowisk , sklepów i skupiska ludzi . Zrobicie przystanki w lesie i kto tam będzie wsiadał i wysiadał , chyba że dziki .
- 6 0
-
wczoraj 12:56
Podejrzewasz urzędników o cień inteligencji ? Wytłumacz jaki sens ma obwodnica połączona z ul : Kielecką ?
Przecież oni zupełnie nie wiedzą co tworzą .
- 0 0
-
2024-06-28 22:50
(1)
Tylko nie MTM, bo będzie taki bałagan jak na krótkim odcinku ul. Powstańców Warszawskich w Gdańsku. To co tu się dzieje to nie do opisania.
- 3 0
-
wczoraj 16:04
wiemy wiemy, z MTM spotykamy się na niejednej ulicy w Gdyni
- 0 0
-
2024-06-28 23:26
a po co tam...
buspas i ścieżka rowerowa autobusy mają jechać przez dzielnicę mieszkalną i zabierać pasażerów a ścieżka jest już "wybudowana " w ciągu ul. Chwarznieńskiej
- 2 0
-
wczoraj 01:01
ten Ubych to kolejny nawiedzony
Sekta ma się dobrze.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.