• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina

Piotr Weltrowski
28 czerwca 2024, godz. 13:05 
Opinie (182)
Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej. Obwodnica Witomina ma przejąć ruch z ul. Chwarznieńskiej.

Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.



Sądzisz, że obwodnicę Witomina uda się wybudować do końca 2026 r.?

Budowę obwodnicy Witomina planowano zrobić już od 2019 r. Dla poprzednich władz Gdyni to miała być inwestycja flagowa. Ostatecznie jednak sam przetarg na jej realizację ogłoszono dopiero pod koniec marca tego roku, tuż przed wyborami samorządowymi.

Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.

Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.

Wszystko o budowie obwodnicy Witomina



Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.

Oferty w przetargu:
  • Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
  • Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
  • Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
  • NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
  • Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
  • PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
  • PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
  • Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł

Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę prac, to sama obwodnica Witomina może powstać do końca 2026 r.
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.

O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
  • w 60 proc. cena,
  • w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
  • w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.

- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.


Co ma zmienić realizacja inwestycji?
  • Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
  • Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
  • Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.

Opinie (182) 3 zablokowane

  • bus pas (2)

    Po co buspasy na obwodnicy? Jaki autobus ma tam jezdzic i po co? Co to za kolejne absurdy jakies?

    • 5 2

    • Ludzie (1)

      czytajcie te komentarze zanim coś napiszecie. Dziesiąty raz o to samo się pytasz

      • 0 0

      • odpowiedź

        a ktoś odpowiedział?

        • 0 0

  • NDI to firma która budowała Centrum Hafnera w Sopocie

    I cenę mają niewygórowaną, są od niepamiętnych czasów,

    • 0 1

  • (1)

    Dziwnie zrobili, zamiast najpierw budować obwodnicę, a następnie remontować ulice na Witominie, to najpierw rzucili się na Witomino, po czym przed wyborami naglę pieniądze znalazły się na inwestycję...

    • 3 1

    • Zgadza się,

      głupota potworna. Jedyne logiczne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa to że spodziewali się że remont skończy się przed wyborami i będzie można się chwalić. Niestety, trzy maszyny nie dały rady.

      • 0 0

  • Dla myślących (1)

    Jeżeli Projektant w kosztorysie inwestorskim wycenia na podstawie obecnych cen rynkowych realizację tej budowy na 50 mln więcej od najniższej oferty to spodziewacie się bezproblemowej budowy w terminie o dobrej jakości? Powodzenia.

    • 4 1

    • a skąd założenie żę Projektant ma lepiej wiedzieć niz Wykonawca?

      • 0 0

  • A po co buspas????

    To autobusy będą omijać witomino??
    Gdzie tu logika???
    Widać ekipa Gdyńskiego Szkodnika skrupulatnie przeanalizowala dane i doszła do wniosku, że główną przyczyną kilometrowych korków jest komunikacja miejska. Pewnie dlatego tak chętnie skasowali wiele połączeń autobusowych.

    • 5 1

  • MamyTrzyMszyny

    Jak to się stało, że sztandarowa firma w Gdyni, nie wygrała kluczowej inwestycji?! Normalnie piekło zamarzło, obwodnica przejezdna i może jeszcze dokumentacja nie zawierająca błędów!?!?!! SZOK

    • 2 0

  • Na siłę buspas . (1)

    Pytanie po co tam buspas ? Przecież to ma być droga tranzytowa , a autobusy powinny jeżdzić przez dzielnice ulicą rolniczą i chwarznieńską gdzie jest dużo blokowisk , sklepów i skupiska ludzi . Zrobicie przystanki w lesie i kto tam będzie wsiadał i wysiadał , chyba że dziki .

    • 6 0

    • Podejrzewasz urzędników o cień inteligencji ? Wytłumacz jaki sens ma obwodnica połączona z ul : Kielecką ?

      Przecież oni zupełnie nie wiedzą co tworzą .

      • 0 0

  • (1)

    Tylko nie MTM, bo będzie taki bałagan jak na krótkim odcinku ul. Powstańców Warszawskich w Gdańsku. To co tu się dzieje to nie do opisania.

    • 3 0

    • wiemy wiemy, z MTM spotykamy się na niejednej ulicy w Gdyni

      • 0 0

  • a po co tam...

    buspas i ścieżka rowerowa autobusy mają jechać przez dzielnicę mieszkalną i zabierać pasażerów a ścieżka jest już "wybudowana " w ciągu ul. Chwarznieńskiej

    • 2 0

  • ten Ubych to kolejny nawiedzony

    Sekta ma się dobrze.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane