• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziwnie pytają o Trasę Kaszubską

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack. Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack.

Nie słabną kontrowersje wokół budowy Trasy Kaszubskiej. Obecnie najbardziej prawdopodobny wariant trasy (połączenie z obwodnicą w Wielkim Kacku) wzbudza protesty u mieszkańców Szemud. GDDKiA pyta więc ich o zdanie, ale oni twierdzą, że w jednostronny sposób.


Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A). Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A).

Od 10 sierpnia, przez tydzień, mieszkańcy gminy mogą wypełniać ankietę dotyczącą przebiegu Trasy Kaszubskiej. Mają zdecydować, czy droga powinna ominąć Jeziora Marchowskie od północy, czy od południa. Problem w tym, że termin jest krótki.

- Informacja o akcji została przekazana przez gminę Szemud dopiero 12 sierpnia. Nad ranem na stronie gminy pojawił się wzór ankiety. Następnie, ale już w godzinach popołudniowych, pojawiła się instrukcja jej wypełniania - relacjonuje mieszkaniec Bojana i nasz czytelnik, pan Michał.

To skróciło czas wypowiedzi mieszkańców i zapewne zmniejszy ilość osób, które wypełnią ankietę. Jednak nie to jest najdziwniejsze. Zdaniem naszego czytelnika, odpowiedzi, jakie się tam znajdują, nie pozwalają jednoznacznie skrytykować wariantu A - czyli zakładającego połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Wielkim Kacku. Najbardziej kontrowersyjne pytanie brzmi:

"Który z przedstawionych wariantów nowo planowanej drogi S6 na terenie gminy Szemud jest według Pana(i) gorszy?
wariant A (północne obejście Jezior Marchowskich)
wariant A1 (południowe obejście Jezior Marchowskich)
wariant B4 i C2 (na pograniczu gminy Szemud i Przodkowo)"

- W tym pytaniu osoba, która nie zgadza się ani na wariant A, ani na wariant A1, bo uważa je oba za złe, nie ma możliwości wyrażenia swojego zdania i zmuszona jest wybrać absurdalną odpowiedź: albo A albo A1. Wybierając jeden z tych wariantów, automatycznie udziela się odpowiedzi, że drugi "może być", to znaczy, nie jest znów taki "zły" - irytuje się pan Michał.

Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ripostuje wskazując inne pytanie, w którym można wskazać, lepszy wariant. Do wyboru są te same odpowiedzi, można więc wybrać opcję B4 lub C2.

- Ten temat tak rozgrzewa wszystkim głowy, że cokolwiek nie zrobimy, przy jakimkolwiek wariancie nie obstajemy, to ciągle słyszymy zarzuty i oskarżenia - rozkłada bezradnie ręce rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wariant A1 trafił już do Warszawy, jako opcja rekomendowana, ale to nie oznacza jeszcze, że to właśnie on zostanie wybrany przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych. Za A1 przemawia jednak rachunek ekonomiczny.- Wraz z wariantem II, zakładającym ominięcie Lęborka od strony południowej jest on także najmniej kosztowny - wyjaśnia rzecznik.

Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że są już zmęczeni ciągłymi protestami mieszkańców i zapewniają, że jedynym ich celem jest teraz ostateczne wyłonienie przebiegu trasy. Mają na tym skorzystać wszyscy. - Teraz właściciele działek i ci, którzy szykują się do budowy, są w ciągłym zawieszeniu, bo nie wiedzą którędy pobiegnie trasa - przekonuje Piotr Michalski. - Decyzja rozwieje wszelkie wątpliwości.

Wielokrotnie przekładana data podjęcia ostatecznej decyzji została wyznaczona na przełom sierpnia i września.

Opinie (180) 8 zablokowanych

  • (3)

    a nie lepiej OPAT? dla kogo ta droga ma być - ile osób jeździ z Trójmiasta do Lęborka (i dalej, na Słupsk czy Łebę) poza sezonem? Sami sobie tez robimy kuku odprowadzając turystów lepsza droga z półwyspu do Łeby i dalej na zachód, bo kto bedzie się pchał w zakorkowaną drogę Gdynia - Reda - Puck mając swietne połączenie z Ustką czy Łebą...

    • 4 18

    • ALE JESTEŚ TĘPY! (2)

      "dla kogo ta droga ma być ???" i "ile osób jeździ z Trójmiasta do Lęborka (i dalej, na Słupsk czy Łebę) poza sezonem?" PO CO TU SIĘ ROZPISUJESZ CZŁOWIEKU JAK JESTEŚ TAKI TĘPY!!! To jest krajowa szóstka na Szczecin, do Berlina... nie wiesz po co codziennie przejeżdzają nią setki tirów i innych samochodów??? to idź do szkoły!!! ...a OPAT dla kogo??? właśnie dla tych warszawiaków o****nych turystów co jadą się wozić na półwyspie... w ciągu roku włodaże z Warszawy nie chcą podjąć decyzji ws. dróg i autostrad na Pomorzu, mówiąc że nasze korki to wyłącznie problem regionalny i samorządy mają same go sobie rozwiązać... a jak tylko przychodzi lato to zap....lają i korkują Gdynię, Rumię, Redę, że do Wejherowa nie mozna się przebić tą drogą, bo oni na półwyspie chcą się polansować autami w leasingu i "tanim dobrym kredytem" z banku buehehehehhe ....i dalej w stronę Helu...

      • 10 0

      • Dokładnie! to jest droga na Berlin (1)

        i jest POTRZEBNA.

        Teraz z Gdańska jedzie się do Berlina 7.5 godziny, z czego przez Polskę 6, a koło granicy jesteś wypluty jakbyś się przez dżunglę z maczetą przedzierał - takie mamy warunki na drogach.

        • 1 1

        • czytaj uważnie GDYNIO

          a ile ludzi jedzie do Wejherowa? jaki procent z tego jedzie dalej - na zachód? nie rozumiesz, że ja nie twierdzę, iż droga jest potrzebna? napisałem, że najpierw powino sie pomysleć o ponad 120 000 mieszkańcach MTK i okolic! OPAT nie dosc, że wspomoże turystycznie NASZE pomorskie "kurorty", to jeszcze umozliwi szybszy powrót do domu z trójmiasta... żeby podnieść własne ego wystarczy napisać "tepy" w necie, nie trzeba budować obecnie mało potrzebnej drogi na siłę... Poszukaj (nie trzeba daleko szukać, wystarczy google NIEtepaku) badań natężenia ruchu na trasie Gdynia - Wejherowo - Lębork.. Zdziwisz się, dla jakiej "wielkiej" populacji buduje się TK... I cytat : PO CO TU SIĘ ROZPISUJESZ CZŁOWIEKU JAK JESTEŚ TAKI TĘPY!!! - Brawo :) Normalnie zabłysnąłeś NIEtępotą i zrozumieniem sedna sprawy - otóż forum jest dla wszystkich, dla "tepych" też - jak widzisz na własnym przykładzie!

          • 1 0

  • A gdzie bezkolizyjne wjazdy i zjazdy w Wielkim Kacku ?? Ludzie przeciez juz teraz tam sie dzieja dantejskie sceny a co dopiero (3)

    jak bedzie Trasa Kaszubska..

    • 16 8

    • ależ takie są planowane:) (2)

      wiec tu nie ma problemu:) Mało tego, jeśli chodzi o wjazdy/zjazdy z obwodowej będzie o niebo lepiej. Gorzej zaś będzie z niektórymi zjazdami z osiedli na chwaszczyńską bo trzeba będzie do najbliszego wjazdu czasem dojechać.
      Więcej znajdziesz tutaj:
      http://chwaszczyno.com/images/grafiki/199.pdf

      • 2 0

      • o tak! takimi planowanymi drogami świetnie się jeździ... (1)

        ... palcem po mapie. I wcale się tam nie traci czasu na stanie w korkach.

        • 0 0

        • ale mądrala z ciebie faktycznie...

          to może lepiej żeby zostało tak jak teraz na tej chwaszczyńskiej?:) i może wtedy będą mniejsze korki?:) dowcip miesiąca:)

          • 0 0

  • budować !!!

    nie pytać o zdanie mieszkańców, bo inaczej nigdy nie powstanie ta droga

    • 23 7

  • tragedia

    Nie dobrze cały ruch turystyczny pójdzie nam bokiem! Miną Reda, Rumie, Wejherowo i Gdynie. No rudno! :(

    Zmotoryzowanym polecam: -www.korkiwtrojmiescie.pl-
    Info o objazdach!

    • 5 10

  • budowa trasy kaszubskiej - kontrowersje, budowa bloku na Brodwinie - kontrowersje,

    Polska Partia Protestująca jest wszechmocna, za dużo demokracji i niańczenia z byłym pegeerowcem lub bezrobotnym blokowcem co dymią dla zabicia nudy.

    • 14 4

  • Współczuję mieszkańcom Karwin i innych dzielnic przy Wielkopolskiej.

    Nawet dobudowanie dodatkowych pasów nie uchroni przed paraliżem tej części Gdyni. A z tego co wiem, nie planuje się żadnej modernizacji tej ulicy.

    • 6 6

  • nie ma sie co dziwic, ze nie ma dróg..

    Ja jestem za B2, najlepiej gdyby Trasa Kaszubska nie krzyżował się z żadnym dzisiejszym węzłem na obwodnicy.
    Mieszkańcy Osowy i nie tylko mogliby szybciej dotrzeć do centrum,
    blisko też do lotniska

    Miejmy nadzieje, że protesty nie przeszkodzą. Dobrze, że związkowcy ze stoczni czy KGHM nie będą się w to wpier..

    • 7 6

  • Pieniactwo kaszubskie (1)

    Przecież to tylko dwupasmowa ekspresówka, a nie jakaś wielka autostrada...

    Będzie łatwiej dojechać do Szemudu i innych Luzin, jak będzie to trwało kwadrans, a nie godzinę. Podatki większe, nowi mieszkańcy, ceny ziemi wzrosną...

    Uparte te Kaszuby i pomyślunku nie mają...

    • 32 5

    • Sprzedam

      No to kup Pan ode mnie ziemię i niech Panu wzrośnie cena... Ja popatrzę.

      • 3 0

  • najlepiej jeżdzić w korkach

    zawsze komuś będzie żle,bo będzie patrzył na swój interes ,może duma i zawiżć polaka pójdzie w końcu w las

    • 8 3

  • oba warianty A są super :) (1)

    • 12 8

    • tzn i tak wszyscy będą walić przez Osowę bo najkrócej. I będą mieli nuworysze efekt swoich awantur

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane