• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziwnie pytają o Trasę Kaszubską

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack. Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack.

Nie słabną kontrowersje wokół budowy Trasy Kaszubskiej. Obecnie najbardziej prawdopodobny wariant trasy (połączenie z obwodnicą w Wielkim Kacku) wzbudza protesty u mieszkańców Szemud. GDDKiA pyta więc ich o zdanie, ale oni twierdzą, że w jednostronny sposób.


Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A). Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A).

Od 10 sierpnia, przez tydzień, mieszkańcy gminy mogą wypełniać ankietę dotyczącą przebiegu Trasy Kaszubskiej. Mają zdecydować, czy droga powinna ominąć Jeziora Marchowskie od północy, czy od południa. Problem w tym, że termin jest krótki.

- Informacja o akcji została przekazana przez gminę Szemud dopiero 12 sierpnia. Nad ranem na stronie gminy pojawił się wzór ankiety. Następnie, ale już w godzinach popołudniowych, pojawiła się instrukcja jej wypełniania - relacjonuje mieszkaniec Bojana i nasz czytelnik, pan Michał.

To skróciło czas wypowiedzi mieszkańców i zapewne zmniejszy ilość osób, które wypełnią ankietę. Jednak nie to jest najdziwniejsze. Zdaniem naszego czytelnika, odpowiedzi, jakie się tam znajdują, nie pozwalają jednoznacznie skrytykować wariantu A - czyli zakładającego połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Wielkim Kacku. Najbardziej kontrowersyjne pytanie brzmi:

"Który z przedstawionych wariantów nowo planowanej drogi S6 na terenie gminy Szemud jest według Pana(i) gorszy?
wariant A (północne obejście Jezior Marchowskich)
wariant A1 (południowe obejście Jezior Marchowskich)
wariant B4 i C2 (na pograniczu gminy Szemud i Przodkowo)"

- W tym pytaniu osoba, która nie zgadza się ani na wariant A, ani na wariant A1, bo uważa je oba za złe, nie ma możliwości wyrażenia swojego zdania i zmuszona jest wybrać absurdalną odpowiedź: albo A albo A1. Wybierając jeden z tych wariantów, automatycznie udziela się odpowiedzi, że drugi "może być", to znaczy, nie jest znów taki "zły" - irytuje się pan Michał.

Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ripostuje wskazując inne pytanie, w którym można wskazać, lepszy wariant. Do wyboru są te same odpowiedzi, można więc wybrać opcję B4 lub C2.

- Ten temat tak rozgrzewa wszystkim głowy, że cokolwiek nie zrobimy, przy jakimkolwiek wariancie nie obstajemy, to ciągle słyszymy zarzuty i oskarżenia - rozkłada bezradnie ręce rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wariant A1 trafił już do Warszawy, jako opcja rekomendowana, ale to nie oznacza jeszcze, że to właśnie on zostanie wybrany przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych. Za A1 przemawia jednak rachunek ekonomiczny.- Wraz z wariantem II, zakładającym ominięcie Lęborka od strony południowej jest on także najmniej kosztowny - wyjaśnia rzecznik.

Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że są już zmęczeni ciągłymi protestami mieszkańców i zapewniają, że jedynym ich celem jest teraz ostateczne wyłonienie przebiegu trasy. Mają na tym skorzystać wszyscy. - Teraz właściciele działek i ci, którzy szykują się do budowy, są w ciągłym zawieszeniu, bo nie wiedzą którędy pobiegnie trasa - przekonuje Piotr Michalski. - Decyzja rozwieje wszelkie wątpliwości.

Wielokrotnie przekładana data podjęcia ostatecznej decyzji została wyznaczona na przełom sierpnia i września.

Opinie (180) 8 zablokowanych

  • Od gadania nie przybywa

    Niech wreszcie KOPI zatwierdzi proponowaną przez GDDKiA trasę przebiegu S6.
    Od tego gadania , protestów , krzyków, sesji rad narodowych za lub przeciw, nic nam nie przybędzie.
    Jak słyszę o tych protestach prywacie, pieniactwu, mam odruch wymiotny i przypomina mi się feudalizm i Liberum Veto. Wiadomo do czego to doprowadziło.

    Dość dyskusji. Pora zabrać się do roboty.

    • 8 4

  • jasne, ze c2

    ktora odciazylaby ruch na samej obwodnicy.

    • 6 6

  • A1 OK !!

    mieszkancy Gdyni nie musieliby się cofać do Gdańska !

    • 10 7

  • Jak te kaszuby nie chcą drogi to im nie robić!!! (1)

    Niech tkwią durnie w korkach na włąsne życzenie.

    • 12 3

    • i o to chodz chłopie mądry

      po h.. ta droga

      • 1 0

  • Wybudujcie węzeł w Milwinie nie w Luzinie !!!

    Niech jak najszybciej zostanie wskazny wariant drogi co uspokoi mieszkańców.
    Węzeł w Luzinie jest błędny, najkrótsza droga na trase S-6 z Wejherowa jest w linii prostej przez Gowino do Milwina( 10km) , dlaczego dla mieszkańców Wejherowa budujecie węzeł w Szemudzie (25km) lub Luzinie (15 km).
    Węzeł w Milwinie będzie pasował mieszkańcom Luzina i Wejherowa (70.000tyś mieszkańców).

    • 5 3

  • Trasa Kaszubska, lepiej jak by był beton. (1)

    Lepiej jak będzie beton.
    Będzie jeszcze bardziej nie zdrowy świat, a poza tym, słońce nagrzeje asfalt i zaraz będzie krzywy i trzeba będzie poprawiać co chwile!!

    • 5 0

    • hahaha, jaka debiloza.

      • 0 0

  • a ty masz dziwny temat artykułu :)

    • 5 0

  • WILEKOPOLSKA I CHWASZCZNSKA BEDA NIEPRZEJEZDNE!!!! (3)

    OPAMIETAJCIE SIE!!! WILEKOPOLSKA I CHWASZCZYNSKA BEDA NIEPRZEJEZDNE!!!!

    • 9 13

    • ty sie lepiej przesiadz na hulajnoge. dojedziesz wszedzie

      • 2 1

    • a to niby dlaczego?

      • 1 0

    • Ależ dlaczegóż? Proszę oświeć mnie dlaczego te dwie drogi będą nagle nieprzejezdne? Przecież większość będzie jedynie korzystać z węzła na obwodnicy po czym uda się w stronę Trasy Kwiatkowskiego albo do Gdańska.

      • 0 0

  • wersja A (2)

    Jako mieszkanka Bojana glosuje na wersję A (tj. pólnocny wariant). Ona daje gwarancje szybkiego wjazdu na trasę Kaszubską w węźle Koleczkowo. Jesli bedzie wersja A1 będzie trzeba sie cofac do Węzła Wielki Kack. Jak już ma iśc koło Bojana, to niech chociaż ułatwi życie mieszkańcom i umozliwi korzystanie z niej. Bo to ,że będzie biegła tamtędy, to pewne.

    Kupując działkę w Bojanie pofatygowalam sie osobiscie nie tylko do Gminy Szemud w celu poznania przebiegu wszystkich wariantów trasy, ale i osobiscie pojechałam do siedziby GDDiKA w Gdańsku, gdzie szczegółowo przeanalizowalam z urzędnikami projekty tras i poznalam za i przeciw. Dopiero wtedy kupilismy ziemie w niezagrożonej strefie. Trzeba myślec gdy wydaje sie cieżko zarobione pieniądze. A o trasie kaszubskeij i potencjalnych trasach przebiegu wiadomo już od 10 lat. Wspólczuję tym co boją sie o swoje nowowwybudowane zacisza, ale budowac trzeba z głową.

    • 22 6

    • Takich jak roxi jest niewielu

      Niektórzy zrobili to samo co Ty i właśnie dlatego nie kupili ziemi w Bojanie tylko w np. Tokarach (gm. Przodkowo). Tam nigdy przed sierpniem ubiegłego roku nie było planowanej trasy S6 w żadnym wariancie. Jeśli miałabym ocenić kogo spotyka większa krzywda, to moim zdaniem mieszkańców okolic wariantów południowych. Mieszkańcy okolic wariantu północnego mieli dostęp do tej wiedzy, o której Ty piszesz. A że nie skorzystali... to już ich własna sprawa.

      • 4 2

    • pewnie mieszkasz w tuchomiu

      takich głupich w bojanie nie ma

      • 2 3

  • No i wszystko w temacie (2)

    wybiorą wariant najkorzystniejszy finansowo, najtańszy, czyli A1. A Wielkopolska i Chwaszczyńska już teraz są nieprzejezdne, więc co za różnica?

    • 9 3

    • bucyku! (1)

      malo wiesz na ten temat,zainteresuj sie blizej tym tematem

      • 0 2

      • Burasie!

        A co ty wiesz na jakikolwiek temat?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane