• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziwnie pytają o Trasę Kaszubską

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack. Wiele wskazuje na to, że Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta na węźle Wielki Kack.

Nie słabną kontrowersje wokół budowy Trasy Kaszubskiej. Obecnie najbardziej prawdopodobny wariant trasy (połączenie z obwodnicą w Wielkim Kacku) wzbudza protesty u mieszkańców Szemud. GDDKiA pyta więc ich o zdanie, ale oni twierdzą, że w jednostronny sposób.


Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A). Warianty przebiegu Trasy Kaszubskiej. Opisany problem dotyczy ominięcia Jezior Marchowskich od południa (A1) lub północy (A).

Od 10 sierpnia, przez tydzień, mieszkańcy gminy mogą wypełniać ankietę dotyczącą przebiegu Trasy Kaszubskiej. Mają zdecydować, czy droga powinna ominąć Jeziora Marchowskie od północy, czy od południa. Problem w tym, że termin jest krótki.

- Informacja o akcji została przekazana przez gminę Szemud dopiero 12 sierpnia. Nad ranem na stronie gminy pojawił się wzór ankiety. Następnie, ale już w godzinach popołudniowych, pojawiła się instrukcja jej wypełniania - relacjonuje mieszkaniec Bojana i nasz czytelnik, pan Michał.

To skróciło czas wypowiedzi mieszkańców i zapewne zmniejszy ilość osób, które wypełnią ankietę. Jednak nie to jest najdziwniejsze. Zdaniem naszego czytelnika, odpowiedzi, jakie się tam znajdują, nie pozwalają jednoznacznie skrytykować wariantu A - czyli zakładającego połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Wielkim Kacku. Najbardziej kontrowersyjne pytanie brzmi:

"Który z przedstawionych wariantów nowo planowanej drogi S6 na terenie gminy Szemud jest według Pana(i) gorszy?
wariant A (północne obejście Jezior Marchowskich)
wariant A1 (południowe obejście Jezior Marchowskich)
wariant B4 i C2 (na pograniczu gminy Szemud i Przodkowo)"

- W tym pytaniu osoba, która nie zgadza się ani na wariant A, ani na wariant A1, bo uważa je oba za złe, nie ma możliwości wyrażenia swojego zdania i zmuszona jest wybrać absurdalną odpowiedź: albo A albo A1. Wybierając jeden z tych wariantów, automatycznie udziela się odpowiedzi, że drugi "może być", to znaczy, nie jest znów taki "zły" - irytuje się pan Michał.

Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ripostuje wskazując inne pytanie, w którym można wskazać, lepszy wariant. Do wyboru są te same odpowiedzi, można więc wybrać opcję B4 lub C2.

- Ten temat tak rozgrzewa wszystkim głowy, że cokolwiek nie zrobimy, przy jakimkolwiek wariancie nie obstajemy, to ciągle słyszymy zarzuty i oskarżenia - rozkłada bezradnie ręce rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wariant A1 trafił już do Warszawy, jako opcja rekomendowana, ale to nie oznacza jeszcze, że to właśnie on zostanie wybrany przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych. Za A1 przemawia jednak rachunek ekonomiczny.- Wraz z wariantem II, zakładającym ominięcie Lęborka od strony południowej jest on także najmniej kosztowny - wyjaśnia rzecznik.

Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że są już zmęczeni ciągłymi protestami mieszkańców i zapewniają, że jedynym ich celem jest teraz ostateczne wyłonienie przebiegu trasy. Mają na tym skorzystać wszyscy. - Teraz właściciele działek i ci, którzy szykują się do budowy, są w ciągłym zawieszeniu, bo nie wiedzą którędy pobiegnie trasa - przekonuje Piotr Michalski. - Decyzja rozwieje wszelkie wątpliwości.

Wielokrotnie przekładana data podjęcia ostatecznej decyzji została wyznaczona na przełom sierpnia i września.

Opinie (180) 8 zablokowanych

  • Nie rozumiem (2)

    • 2 2

    • najpierw ludzie marudzą ze nie ma drog a jak juz chca je budowac to robi sie afera i wstrzymuja budowe.I gdzie tu sens??

      • 4 0

    • I NIGDY NIE ZROZUMIESZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • (1)

    Co do wariantu A1 zastanawiają mnie wyburzenia. Praktycznie większość zakładów przy Chwaszczyńskiej pójdzie w ... Dojazd do bazy Kacze Buki też będzie utrudniony = więcej kilometrów dziennie dla autobusów = ogromne wydatki dla miasta Gdynia.
    Dalej - skrzyżowanie z Nowowiczlińską w takim rozplanowaniu węzła Dąbrowa jest totalnie nie do zrobienia. Zjeżdżający z S6 (S) w praktyce nie będą mieli opcji zmiany 3 pasów na raz, bo obok nich będą jeszcze jechały rozpędzone samochody z S6 (W).... Czy jest opcja "zmuszenia" GDDKiA do naprawy skrzyżowania Nowowiczlińska/Chwaszczyńska? Nie mieszkam w okolicy, ale widzę, że dojazd na Dąbrową / Wiczlino będzie nie możliwy

    P.S: Jak to ma się do planów UM Gdynia w sprawię budowy trasy Jana Nowaka-Jeziorańskiego? Miała ona wpadać do ul. Chwaszczyńskiej w okolicach Polifarbu.

    Nie podoba mi się to wszystko.... jednak jestem za Owczarnią

    • 8 11

    • W WARIANCIE A1 nie ma wyburzeń domów i dlatego to właśnie ten wariant zostanie zatwierdzony, bo już został wysłany do Warszawy jako najbardziej rekomendowany: najkorzystniejszy, bez wyburzeń domów i najtańszy w realizacji!!! ...więc jakiś tam utrudniony dojazd do bazy kacze buki i zakłady przy chwaszczyńskiej itp. naprawdę nie mają tu żadnego znaczenia!!!

      • 0 3

  • To jest bardzo dobre pytanie w tej ankiecie.

    W gminie Szemud są tak na prawdę 3 warianty do wyboru: A, A1 oraz wariant południowy (rozróżnianie na B4 i C2 nie ma sensu na terenie gminy Szemud, bo tutaj oba mają ten sam przebieg). Skoro jest pytanie o to, który wariant jest lepszy, to i zrozumiałe jest pytanie o to, który jest gorszy. Komuś, kto nie rozumie pytań w ankiecie proponuje tej ankiety nie wypełniać. To takie proste.

    • 7 1

  • Drugi ring trójmiasta

    GDDKiA powinna rozważyć wariant połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą południową Trójmiasta wraz z kilkoma zjazdami tworząc drugi ring w najbardziej newralgicznym miejscu. Myślę, że nie należy kończyć Trasy Kaszubskiej na obwodnicy jednopunktowo czy to w A, A1, B, B2, czy też C14, ale choćby jednopasmowo pociągnąć tę trasę dalej.
    Myślę, że to rozsądniejsze rozwiązanie, niż proponowane poszerzenie obwodnicy do 3-4 pasów na odcinku od Kowal do Karwin

    • 1 3

  • i jeszcze jedno

    obwodnice obwodnicami fajnie jak beda,tranzyt pojdzie bokiem.Ale co z dojazdami do obwodnicy trojmiasta,przeciez tam jest masakra gdziekolwiek nie zjedziesz zawsze stoisz.Patrzac na zabudowe kiepsko bedzie rozgryzc ten orzech

    • 3 0

  • WARIANT A1 WYGRYWA I ZOSTANIE ZATWIERDZONY!!!!!!!!!! (6)

    WARIANT A1 WYGRYWA!!! ...bo każdy inteligentny człowiek wie, że ten wariant jest najlepszy!!!
    W WARIANCIE A1 nie ma wyburzeń domów!!! i dlatego to właśnie ten wariant zostanie zatwierdzony, bo już został wysłany do Warszawy jako najbardziej rekomendowany: najkorzystniejszy, bez wyburzeń domów i najtańszy w realizacji!!! ...a że ci z Kielna i Bojana się burzą teraz, bo sobie tam działeczki pokupowali, to zanim się nachapało działek trzeba było pójść do gminy, starostwa... droga ta jest nakreślona w studium uwarunkowań od lat 70-tych!!! narka ;)

    • 19 7

    • ej... (1)

      nie zes.aj sie :)

      • 0 3

      • ej...

        a gdzie się podziała taka mała niewinna literka "r" ?????? ....nie mamy jaj do tego co? hahahahah wydygałeś i z********* się no ale SPOKO... niektórzy kupy nie trzymają tak jak ty ahahahah

        • 2 1

    • Inteligentny inaczej jesteś (1)

      jeśli tak uważasz

      • 0 2

      • ty za to "mondrala" pełną gębą buahahahahahha

        • 2 0

    • nieprawda (1)

      Piszesz nieprawdę - wyburzeń jest więcej w wariancie A i A1 niż w B. A trasa jest planowana od lat 70tych, ale w innej lokalizacji. Sprawdź zanim napiszesz głupoty.

      • 2 3

      • prawda

        do m. - możesz urządzać tu prowokacje ale i tak nic nie wskurasz, bo wariant a1 jest praktycznie przesądzony m.in. dlatego, że jest najtańszy, ma najmniej wyburzeń i wiedzą o nim wszyscy od baaaaardzo dawna.

        • 2 1

  • NIE dla opłat dla pracujacych w Gdyni !

    wyrazcie się:

    http://www.protestgdynia.fora.pl

    • 2 5

  • Trasę Kaszubską... (1)

    ...zapraszamy do Gdyni :D

    • 3 2

    • To byłaby opcja najlepsza z najlepszych, no ale trudno... ale dobre i tak to, co będzie zatwierdzone :D

      • 0 0

  • a ja chce A1 idealne miejsce... niedaleko buduje właśnie dom więc będzie szybki dostęp do centrum a jednocześnie dom stoi dość daleko by nie przeszkadzał hałas;] całe Kielno powinno się cieszyć
    trasa powinna ominąć wioski by nie zakłócać życia

    przy obwodnicy trójmiejskiej ludzie nie mieszkają...

    • 4 3

  • paranoja (1)

    Jak nie ma dróg to protestujecie bo nie ma po czym jeździć, jak już chcą jakaś drogę wybudować to znowu protestujecie i taki mamy piękny obraz polaka zawsze mu źle. Dziwi mnie takie podejście do rzeczy, ponieważ jak tak dalej będzie to Polska, kraj z tak wielkim potencjałem nigdy się nie rozwinie - smutne.

    • 6 1

    • więcej protestów

      Więcej protestów a na pewno będzie lepiej.
      Nie dla dróg
      nie dla autostrad
      nie dla wiezowców,
      nie dla hipermarketów
      nie dla osiedli mieszkaniowych
      nie dla przedszkoli
      nie dla boisk
      i jeszcze parę NIE by się znalazło

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane