• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ekrany receptą na korki na obwodnicy?

Maciej Korolczuk
7 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)
Wypadek na jednej jezdni, ale korek już w obu kierunkach - tak często wyglądają zdarzenia na obwodnicy. Czytelnik proponuje, by na pasie rozdziału stanął płot, który ograniczy gapiostwo i niepotrzebne korki. Wypadek na jednej jezdni, ale korek już w obu kierunkach - tak często wyglądają zdarzenia na obwodnicy. Czytelnik proponuje, by na pasie rozdziału stanął płot, który ograniczy gapiostwo i niepotrzebne korki.

Jeden z naszych czytelników zaproponował, jak ograniczyć codzienne korki na obwodnicy w prosty i szybki sposób. Wystarczy oddzielić płotem od siebie dwie przeciwległe jezdnie, by kierowcy nie mogli w czasie kolizji czy wypadku podglądać tego, co dzieje się po drugiej stronie. Przy kolizjach i wypadkach regularnie korek tworzy się bowiem także na jezdni w drugą stronę, choć tam niebezpieczeństwa nie ma. Co na to drogowcy?



Wygrodzenie uniemożliwiające podglądanie sytuacji "po drugiej stronie" to:

Wakacyjne korki na obwodnicy są w tym roku wyjątkowo uciążliwe. Z jednej strony utrudnienia generują prace drogowców, z drugiej - ciągłe kolizje i wypadki. Stałym elementem są też korki na jezdni, na której nie doszło do żadnego zdarzenia.

Problem zauważył jeden z naszych czytelników i zaproponował, by jezdnie rozdzielić nieprzeziernymi ekranami, co ograniczyłoby zapędy gapiów do wolniejszej jazdy i obserwacji tego, co dzieje się "po drugiej stronie".



- Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi, powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było - napisał nasz czytelnik.


Co na to GDDKiA?



Pomysł naszego czytelnika przekazaliśmy gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy odnieśli się jednak do niego z dystansem.

- Prezentowane przez czytelnika "rozwiązanie" nie jest przewidziane przepisami prawa i w opinii GDDKiA nie jest możliwe do wykonania, zarówno z przyczyn finansowych, ale przede wszystkim nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - uważa Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji

Jak słyszymy, między jezdniami nie mogłyby stanąć ani ekrany akustyczne, ani żadne inne wygrodzenia i płoty, które mogłyby oddzielić od siebie przeciwległe jezdnie i ograniczyć widoczność.

- W przypadku ekranów akustycznych GDDKiA Odział w Gdańsku realizuje zobowiązania wynikające z decyzji Marszałka Województwa Pomorskiego zgodnie, którą zostaliśmy zobowiązani do ograniczenia oddziaływania na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych. Stawiamy je w celu ochrony przed hałasem terenów faktycznie zagospodarowanych, przyległych do drogi - dodaje.
Zdaniem drogowców odseparowanie od siebie obu jezdni, by kierowcy nie rozpraszali się widokiem wypadku i nie powodowali tym samym korków i zagrożenia na przeciwległym pasie, nie ma ani merytorycznego, ani ekonomicznego uzasadnienia.

Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają

- Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego również taki pomysł jest chybiony. Kierowca, żeby miał się niczym nie rozpraszać, to należałoby projektować i budować drogę jako obiekt całkowicie, bądź częściowo zamknięty, czyli bez możliwości "podpatrywanie tego, co się dzieje na przeciwległym pasie", ale również bez podpatrywania tego, co się dzieje w otoczeniu drogi w ogóle, zatem na zewnątrz drogi. Stosując takie "rozwiązanie" podróż byłaby nużąca / klaustrofobiczna, zatem niebezpieczna - ocenia nasz rozmówca.
Kierowcom nie pozostaje więc nic innego, jak skupić się na drodze, którą mamy przed sobą, a nie obok.

Miejsca

Opinie (173) 4 zablokowane

  • Moim zdaniem miedzy jezdniami powinien byc stworzony pas dla hulajnóg elektrycznych.

    • 5 3

  • Jak zwykle polskie podejście. "Kierowcy będą łamać prawo, a my nie będziemy im w tym przeszkadzać".

    Może lepiej zastanowić się skąd codziennie wypadki na obwodnicy?

    • 10 0

  • Nie, bo nie (2)

    My się lepiej znamy I nie chce nam się tego robić więc tego nie zrobimy a wy dalej będziecie stać w korkach bo mamy wasze rady gdzieś. gddkia.

    • 7 4

    • Nie przekraczaj prędkości, to nie będzie korków.

      Czy takie poświęcenie to już przesada i chcesz tylko wymagać od innych?

      • 3 1

    • Korki tworzą kierowcy

      • 1 0

  • Nie tablice a 3 pas!

    • 1 6

  • Zapewne nie w każdym miejscu ale gęste żywopłoty to najlepsze rozwiązanie problemu gapiostwa bo to on jest powodem korkowania i tak solidnie zatłoczonej drogi

    • 17 4

  • Po co te ekrany?

    A dlaczego akurat w tym miejscu montuje się ekrany ? Powstały tam jakieś osiedla? Z tego co wiem zawsze były tam działki a ostatnio powstaje majaland. podobno miasto nie ma pieniędzy na edukację, infrastrukturę itd ...

    • 7 3

  • Trzeci pas potrzebny a nie ekrany !!!

    • 6 8

  • Minusuje plemię Apaczy.

    • 3 1

  • Super pomysł. (1)

    Ekrany powinny być na całej długości,bo wystarczy byle kolizja na pasie w stronę Gdyni,żeby korek był w stronę Gdańska.d**ile muszą sobie zwolnić,żeby popatrzeć,a niektórzy muszą nagrać filmiki,albo chociaż fotki porobić.Poniewaz nie można tego ukrócić mandatów,trzeba z i**otami walczyć ekranami,które zasłonią im widoki.

    • 7 2

    • Czego się spodziewać w kraju buraka i cebuli,który żyje w przeświadczeniu,że jest narodem wybranym.

      • 1 1

  • Wystarczy zamontoważ (3)

    Łopatki przeciwoślepieniowe jakie są w niektórych miejscach obwodnicy

    • 40 5

    • Według mnie rozwiązaniem będą tylko tunele czasoprzestrzenne

      • 7 4

    • (1)

      W którymś miejscu naobwodnicy są takie łopatki ale na bardzo krótkim odcinku, dlaczego nie na całej obeodnicy

      • 1 3

      • bo Łopatki przeciwoślepieniowe służą do czego innego ....
        montaż na całej długości kosztowałby kilka milionów plus zamykanie pasów (pewnie kilkanaście tygodni prac ) na czas ich montażu ....

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane