- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (335 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Ekrany receptą na korki na obwodnicy?
Jeden z naszych czytelników zaproponował, jak ograniczyć codzienne korki na obwodnicy w prosty i szybki sposób. Wystarczy oddzielić płotem od siebie dwie przeciwległe jezdnie, by kierowcy nie mogli w czasie kolizji czy wypadku podglądać tego, co dzieje się po drugiej stronie. Przy kolizjach i wypadkach regularnie korek tworzy się bowiem także na jezdni w drugą stronę, choć tam niebezpieczeństwa nie ma. Co na to drogowcy?
Problem zauważył jeden z naszych czytelników i zaproponował, by jezdnie rozdzielić nieprzeziernymi ekranami, co ograniczyłoby zapędy gapiów do wolniejszej jazdy i obserwacji tego, co dzieje się "po drugiej stronie".
- Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi, powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było - napisał nasz czytelnik.
Co na to GDDKiA?
Pomysł naszego czytelnika przekazaliśmy gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy odnieśli się jednak do niego z dystansem.
- Prezentowane przez czytelnika "rozwiązanie" nie jest przewidziane przepisami prawa i w opinii GDDKiA nie jest możliwe do wykonania, zarówno z przyczyn finansowych, ale przede wszystkim nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - uważa Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji
Jak słyszymy, między jezdniami nie mogłyby stanąć ani ekrany akustyczne, ani żadne inne wygrodzenia i płoty, które mogłyby oddzielić od siebie przeciwległe jezdnie i ograniczyć widoczność.
- W przypadku ekranów akustycznych GDDKiA Odział w Gdańsku realizuje zobowiązania wynikające z decyzji Marszałka Województwa Pomorskiego zgodnie, którą zostaliśmy zobowiązani do ograniczenia oddziaływania na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych. Stawiamy je w celu ochrony przed hałasem terenów faktycznie zagospodarowanych, przyległych do drogi - dodaje.
Zdaniem drogowców odseparowanie od siebie obu jezdni, by kierowcy nie rozpraszali się widokiem wypadku i nie powodowali tym samym korków i zagrożenia na przeciwległym pasie, nie ma ani merytorycznego, ani ekonomicznego uzasadnienia.
Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają
- Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego również taki pomysł jest chybiony. Kierowca, żeby miał się niczym nie rozpraszać, to należałoby projektować i budować drogę jako obiekt całkowicie, bądź częściowo zamknięty, czyli bez możliwości "podpatrywanie tego, co się dzieje na przeciwległym pasie", ale również bez podpatrywania tego, co się dzieje w otoczeniu drogi w ogóle, zatem na zewnątrz drogi. Stosując takie "rozwiązanie" podróż byłaby nużąca / klaustrofobiczna, zatem niebezpieczna - ocenia nasz rozmówca.
Kierowcom nie pozostaje więc nic innego, jak skupić się na drodze, którą mamy przed sobą, a nie obok.
Miejsca
Opinie (173) 4 zablokowane
-
2023-08-07 08:56
a moze same ekrany
likwidacja drogi zlikwiduje korki. Polecam dobrego specjalistę który wytłumaczy zależność ilość aut do przepustowości drogi.
- 1 0
-
2023-08-07 08:58
pszczółka Maja będzie kolejnym gwoździem do trumny.
- 1 0
-
2023-08-07 09:02
Może i by zadziałało, ale koszty do zysku nieporównywalne.
- 1 0
-
2023-08-07 09:15
Receptą będzie pomiar prędkości
oraz odstępów miedzy autami i sypanie madnatami za to.
- 3 0
-
2023-08-07 09:24
A to akurat może być bardzo dobry pomysł.
Wiele raz byłem swiadkiem korku przez gapiów, a raz nawet byłem uczestnikiem karambolu przez takich ludzi.
- 1 1
-
2023-08-07 09:25
Tristar
Proponuję coś na wzór Tristara przed wjazdami i zjazdami z obwodnicy. Nie generowało by to korków w przypadku kolizji w danym kierunku!
- 1 0
-
2023-08-07 09:27
Bez edukacji nic nie da rady...
edukacja kierowców np co do pasów rozbiegowych i jazdy na suwak... kilka razy już pisałem jak się jeździ więc powtarzać nie będę - codziennie widzę jak tworzą się korki przez tych co nie potrafią jechać tak jak powinni tylko cwaniakują a i tak na sam koniec stoją 3x tyle w korkach co by stali gdyby nie cwaniakowali - albo przez swoje zachowanie zaoszczędzą 2s życia a przyczynią się do 2godzinnych korków... Dwa są miejsca np Owczarnia gdzie na prostym odcinku Tworzą się korki od tak - jest korek za 2km go nie ma... takie zjawisko nadprzyrodzone i to w obie strony... pomijam miejsca gdzie np sa duze zjazdy ale tam to co napisalem pasy rozbiegowe to jedno jazda na suwak drugie i brak obu umiejętności robi swoje... jedynie w Gdyni na nowym węźle w Kacku ktoś kto robił zjazdy w kierunku Gdańska powinien teraz przerobić ten odcinek bo jest źle zaprojektowany nie na to natężenie ruchu... co do wypadków jak ktoś chce trupa zobaczyć to niech idzie sobie do prosektorium i tam najlepiej zostanie... poszukiwacze taniej sensacji...
- 1 1
-
2023-08-07 09:31
Nie ekrany z plastiku/metalu tylko ściany zieleni - niskopienne drzewa czy duże krzewy.
- 5 0
-
2023-08-07 09:34
durny pomysł
Przez taki parkan LPR nie wyląduje, rotor się nie zmieści.
- 0 4
-
2023-08-07 09:40
Wystarczyłyby łopatki przeciw oślepianiu z nad przeciwka.
Ekrany są wysokie a nie muszą aż takie być. Łopatki zasłaniają akurat do poziomu oczu kierowcy więc zdałyby też egzamin, a w montażu będą i tańsze, i szybsze. Mozna je spotkać w niektórych miejscach obwodnicy. Inna opcja to kamery na bramownicach i karać maksymalnymi mandatami bezmogow z telefonami w lapie i kierować ich na ponowne badania psychologiczne.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.