- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (29 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Elektrobusy za rok na ulicach Gdyni
Najpóźniej na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2022 roku do Gdyni przyjadą 24 elektryczne autobusy marki eCitaro. Taką datę zadeklarowano podczas podpisania umowy z firmą EvoBus, która dostarczy pojazdy.
W obu kategoriach pojazdów wygrała firma EvoBus, dostawca na polski rynek autobusów marki Mercedes-Benz, choć jego oferty nie były najtańsze. Przeważyły parametry techniczne.
85 proc. dofinansowania z UE
Umowa z wybraną firmą została podpisana, co oznacza, że zakupione autobusy dotrą do Gdyni.
- Podpisaliśmy list intencyjny na zakup niezwykle nowoczesnych pojazdów, typowych elektrobusów. To pewna zmiana w stosunku do pojazdów, które kupowaliśmy wcześniej. W ten sposób piszemy kolejny rozdział elektromobilności w naszym mieście, w dodatku udaje nam się to realizować z niezwykle korzystnym dofinansowaniem. Aż 85 proc. kosztów tego projektu finansowane jest z funduszy europejskich - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Pierwsza część zamówienia - 16 pojedynczych pojazdów - będzie kosztować 47,224 mln zł, natomiast druga - zakup 8 pojazdów przegubowych: 32,639 mln zł. Flotę gdyńskiego PKA zasilą elektryczne autobusy eCitaro.
Czy autobusy elektryczne to opłacalna inwestycja?
Przegubowce na linii 150
Znana jest także data ich dostawy do Gdyni.
- Najpóźniej na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2022 roku do Gdyni przyjadą 24 nowoczesne autobusy marki eCitaro, z tego 16 to autobusy krótkie, standardowe, a 8 to autobusy przegubowe. Będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282 - wymienia Lech Żurek, prezes gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Najciekawsze linie autobusowe w Gdyni
Przypomnijmy, że by mogły być zasilane w mieście, powstaje siedem tzw. szybkich ładowarek (stacji pantografowych szybkiego ładowania) na pętlach i przystankach końcowych w różnych dzielnicach oraz 22 standardowe ładowarki (punkty wolnego ładowania plug-in) w bazie PKA przy ul. Platynowej na Pogórzu.
Elektryczny autobus na testach w Gdyni. Film z 2020 roku
Miejsca
Opinie (134) 10 zablokowanych
-
2021-04-26 09:49
(2)
Autobusy na węgiel brunatny. Czysta ekologia
- 8 1
-
2021-04-26 09:51
Dzbanie to oznacza ze nie bedzie spalin w miescie które zatruwaja twoje zdrowie ,dzieci i wogle wszystkich w miescie (1)
- 0 7
-
2021-04-26 14:12
durniu....
....ogólny bilans się liczy ,to tak jakby ci się paliło pomieszczenie na chacie a ty byś tylko zamknął drzwi ,na chwilę będzie ok , nie wiem jak do takich oszołomów dotrzeć może tłumaczenie na poziomie przedszkolaka dotrze do tych pustych łbów ;)
- 1 0
-
2021-04-26 10:00
Umowa czy list intencyjny..?
"Umowa z wybraną firmą została podpisana, co oznacza, że zakupione autobusy dotrą do Gdyni."
I fragment zdania następnego : " Podpisaliśmy list intencyjny na zakup...".
To w końcu podpisano umowę na zakup czy dopiero list intencyjny ?
Są to bowiem dwie różne rzeczy - list intencyjny, jak sama nazwa wskazuje, określa jedynie chęć współpracy i np. zamiar zakupu w jakieś perspektywie czasowej. Umowa natomiast określa dokładnie, co kupujemy, za jaką kwotę i kiedy dostaniemy zakupiony towar. Tak na marginesie - podpisana umowa wcale nie znaczy, że "zakupione autobusy trafia do Gdyni" . Trafią tylko wtedy, gdy obie strony umowy wywiążą się z jej postanowień - tzn. firma autobusy wyprodukuje, a miasto za nie zapłaci !- 4 0
-
2021-04-26 11:20
Pseudo eko
A jak powstaje taki eco bus?Rośnie na drzewie?A prad do tego bedzie..z węgla ekologicznego?A zuzyte baterie będą kwitly w puszczy ?
- 6 0
-
2021-04-26 12:22
Elektobus to autobus który ma końcówkę rury wydechowej w kominie ekeltrowni.
I tyle.
- 4 1
-
2021-04-26 13:48
Kto za to zapłaci?
Seniorzy jadą za darmo, uczniowie za darmo, renciści za darmo, karta dużej rodziny za darmo, pijani menele za darmo...
- 1 1
-
2021-04-26 14:04
Bez sensu
Przecież to i tak jedzie na węgiel, a jak się rozładuje od stania w korku to przyjedzie stary diesel i będzie go wyciągał. Poza tym elektryk jest mniej odporny na "fantazję" kierującego. To jest pojazd komercyjny i wszystkie możliwe oszczędności zostały poczynione, wiec na przykład wodoodporność to nie jest poziom Tesli.
- 6 9
-
2021-04-26 14:54
Szkoda tych drogich pojazdów...
Na gdyńskie dziury w jezdni...
- 1 0
-
2021-04-26 15:31
3 bańki za krótki, 4 za długi. Jest o tyle drożej od autobusów z silnikami spalinowymi, że różnica w cenie pokryła by koszt paliwa przez całe życie tych spalinowych.
- 1 1
-
2021-04-26 16:33
Znów Niemiecki szmelc (1)
- 1 1
-
2021-04-26 21:19
Uhm, jaaaasne... Niemiecki szmelc.
Cała Polska usiana sklepami "Chemia z Niemiec" i niemieckimi, "niezawodnymi cudami w dizlu"....
- 1 0
-
2021-04-26 17:03
Lobby
Pytanie czy będzie w nich miejsce dla pasażerów bo w trolejbusach co nowszy model to mniejsza przestrzeń dla pasażerów większość miejsca zajmują obudowy od baterii.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.