- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Tak wyglądają przegubowe elektrobusy. Pojazdy już na ulicach Gdyni
Do Gdyni przyjeżdżają pierwsze przegubowe elektryczne autobusy Mercedes eCitaro G. Rozpoczął się odbiór pojazdów, które dołączą do standardowych autobusów w zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. Wciąż nie wiadomo, kiedy trafią do regularnego kursowania, bo przeciąga się montaż ładowarek dla pojazdów.
Przypomnijmy:
- Wiosną na gdyńskie trasy wyruszy 16 pojedynczych i 8 przegubowych elektrycznych autobusów.
- Standardowe pojazdy kosztowały 47,224 mln zł, a przegubowe 32,639 mln zł.
- Flotę gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zasilają elektryczne autobusy eCitaro.
Przełom w komunikacji miejskiej w Gdyni
Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.
Rozkład ZKM Gdynia
Władze miasta uważają, że będzie to przełom w gdyńskiej komunikacji miejskiej.
- Razem z pierwszą częścią projektu, czyli siecią stacji ładowania w całym mieście, będzie to naprawdę wielka zmiana w komunikacji miejskiej - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Pojedyncze autobusy odebrane, przegubowce na testach
Autobusy standardowe (pojedyncze) są już odebrane. Czekają na rozpoczęcie eksploatacji w zajezdni przy ul. Platynowej
W tym tygodniu rozpoczęły się formalne odbiory pojazdów przegubowych - od poniedziałku do czwartku są odbierane codziennie po dwa autobusy.
Codziennie rano podjeżdżają na pętlę Dom Marynarza na pl. I Brygady Pancernej
W taki sam sposób będzie odbywało się ładowanie pojazdu podczas eksploatacji, choć ładowarki posiadają też wtyczki. Będą wykorzystywane w razie awarii ładowania z pantografów.
Przedłuża się montaż ładowarek
O ile autobusy są dostarczane na czas, to problem pojawił się z montażem kosztujących 12,5 mln zł ładowarek. W listopadzie przedstawiciele PKA zapewniali, że będą najpóźniej gotowe w lutym, by móc ładować pojazdy w kwietniu.
Wiele wskazuje na to, że ten termin nie zostanie dotrzymany.
Nieoficjalnie można usłyszeć, że konsorcjum złożone z firm Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry oraz Westa Building z Sieradza ma spore opóźnienie zwłaszcza na Witominie, gdzie oprócz montażu ładowarek trwa też od kilku miesięcy przebudowa pętli.
Pętla wciąż jest zamknięta dla ruchu, a autobusy jadą objazdem niszcząc nieprzystosowaną do tak ciężkich pojazdów nawierzchnię, o czym pisaliśmy kilka tygodni temu.
Autobusy niszczą nawierzchnię
Niegotowe są też ładowarki przy ul. Polskiej i Godebskiego.
Aktualizacja, 13 kwietnia
Stanowisko firmy Ekoenergetyka Polska ws. opóźnienia montażu ładowarek do autobusów elektrycznych w Gdyni
Wykaz miejsc z ładowarkami
Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:
- Domu Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera,
- na Witominie-Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki będą przy:
- Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji, na przystanku końcowym na ul. Polskiej,
- na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego,
- na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (154)
-
2022-04-07 10:08
Zwykly latal 400km bez przerwy i mogl kechac dalej a ta zabawka po 150km stoi
- 4 0
-
2022-04-07 12:51
1. Bądź miastem z trolejbusami.
2. Kupuj autobusy elektryczne. 3. Profit???
- 2 1
-
2022-04-07 15:02
Za pare lat powstana firmy, ktore beda instalowac w nich dieselowskie agregaty zamiast baterii, bo na wymiane akumulatorow miasto nie bedzie mialo kasy.
- 3 0
-
2022-04-07 19:07
Ładne, widziałem na Morskiej.
Do miłośników trajtków: to nadal są trajtki tyle że z krótką siecią, nie ma co płakać.
- 0 0
-
2022-04-07 19:38
Od ZKM Gdynia wszyscy powinni się uczyć.
Nigdzie nie spotkałem tak dobrego operatora jakim jest ZKM Gdynia, i każdy kto mnie w Gdyni odwiedza sam stwierdza ze komunikacja jest tip top.
- 1 3
-
2022-04-07 21:59
elektryczne autobusy
jak długo trzeba czekać na wielkie zdobycze nauki i techniki?
albo cofać się w rozwoju..- 2 0
-
2022-04-09 10:47
Co do ekologii jeszcze
Samochody elektryczne po 8 latach ida na złom. W autobusie chyba mozna wymienic baterie, ale biorac pod uwage ze autobusy są w uzytku 20h/24h to obstawiam ze co 3-4 lata bateria do kosza a te sa wiele wiele razy wieksze niz te w samochodach a do tego wiadomo skąd prąd pochodzi... wiec moze byc tak ze te autobusy są mniej ekologiczne niz zwykle euro6
- 0 0
-
2022-06-10 09:19
jechałem, fajne przyśpieszenie na zakrętach
takie jak w trajtkach, wszystko super, jest jedno ale... trzeszczą już po paru dniach użytkowania
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.