• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego znowu zwężona. Do września

Michał Sielski
8 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni. Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni.

Zła wiadomość jest taka, że prace związane ze zwężeniem na Estakadzie Kwiatkowskiego będą trwały od marca do września. Ale jest też dobra: drogowcy uczą się na własnych błędach.



Co zazwyczaj robisz, gdy stoisz w korku?

W tym roku remontowane będą dwa kolejne przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. To niezbędne prace, bo droga dosłownie się sypie. W związku z remontem kierowców czekają więc zwężenia i wynikające z nich korki, bo okresowo wyłączane z ruchu będą po dwa pasy jezdni.

- Niestety, wymagają tego procesy technologiczne. Prace wykonywane muszą być bez drgań, więc okresowo fragmenty jezdni będą wyłączane z ruchu. Wiemy, że powoduje to uciążliwości dla kierowców, ale innej metody nie ma - mówi Maciej Karmoliński, wicedyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Koszt prac to kilka milionów złotych. Ostatnio urzędnicy płacili 1,9 mln zł za remont jednego przegubu. Czyja oferta okaże się najtańsza w tym roku, przekonamy się pod koniec stycznia, kiedy rozstrzygnięty będzie przetarg. Miesiąc później wykonawca podpisze umowę i ruszy do pracy. Wszystko wskazuje na to, że nieprzerwanej, choć ostatnio kierowcy mieli sporo pretensji. I to słusznych, bo zaplanowany w okresie zimowym remont wstrzymała aura.

- Dlatego tym razem nie popełnimy tego błędu i zrobimy wszystko, by prace jak najszybciej zakończyć. Niestety, i tak potrwa to kilka miesięcy, bo nie możemy całkiem zamknąć estakady, choć wtedy dałoby się zrobić wszystko zdecydowanie szybciej - dodaje Maciej Karmoliński.

Czytaj także: Gdynia chce oddać Estakadę Kwiatkowskiego.

Urzędnicy czekają na oferty do 22 stycznia. 95 proc. punktów wykonawcy otrzymają za cenę prac, a 5 proc. za okres rękojmi. Maksymalny czas zakończenia prac jest określony w specyfikacji przetargu - inwestycja ma być ostatecznie odebrana 10 września.

Miejsca

Opinie (100) 4 zablokowane

  • droga wodna

    doga wodna to dopiero byłaby atrakcja połączeń śródmieścia z Oksywiem

    • 4 0

  • Sól robi swoje... (1)

    niszczy buty,barierki chodniki samochody itp. zamiast pożądanie odśnieżyć chodniki to sypią tylko solą i robi się breja. Na ulicach jest za dużo tej chemii

    • 9 0

    • Sypią solą a potem remontują

      Sypanie solą gwarantuje pracę dla wielu gałęzi przemysłu.
      Blacharz zarobi, sprzedawcy nowych aut, auto złomy. Producenci cześci, blach. Nie mówiąc o drogowcach i budowlańcach, którzy co kilkanaście lat praktycznie przestawiają na nowo obiekty inzynierskie.
      Kto straci obywatel i podatnik.
      Tylko obywatel tego problemu nie widzi, tylko narzeka, że nie posypane.

      • 2 0

  • Ciekawe czy

    kierowcy będą jeździć na zamek, czy pojawi się jakiś samozwańczy strażnik teksasu?

    • 2 3

  • to wina rządu... (1)

    ponieważ jest to początek drogi międzynarodowej i państwo powinno płacić za remont a nie tylko doić kase z kierowców oraz samorządów terytorialnych które muszą też sie utrzymać i dorzuca się jeszcze drogi/ korytarze międzynarodowe oraz szpitale pensje dla nauczycieli itp

    • 4 4

    • drogi, hajłeja międzygalaktycznego, buahahha

      • 0 0

  • Zatem każdy może zostać drogowcem, bo można uczyć się na własnych błędach. (1)

    Może lekarzem, albo pilotem samolotu też tak można zostać ?

    • 7 0

    • Można zostać politykiem, ucząc się na własnych błędach,

      a już na pewno prezydentem miasta wielkości Gdyni. Na pewno nie można zostać kierowcą samochodu osobowego, to jest reglamentowane.

      • 3 0

  • no tak, firma z przetargu musi mieć robotę więc musi się to psuć co roku.

    W tym kraju połowa urzędasów powinna siedzieć za korupcje i lewe przetargi

    • 8 0

  • Był plany na alternatywną drogę

    łączącą Dolne Oksywie z okolicami ulicy Polskiej. Pogórze, Obłuże i Oksywie mogłby tędy jeżdzić do miasta. To byłaby alternatywna trasa, o wiele którsza do istniejącej i odciążająca obecny ruch na Estakadzie a nawet Morksiej. Wybudowanie tej drogi pewnie byłoby tańsze niż wszystkie kwoty remontów które zostały do tej pory wydane na remonty... A Estakade oddać GDDKiA !! Niech będzie drogą krajową!! I ważyć TIRy!!

    • 5 2

  • zamknac calosc i

    bedziemy mieli dwa pasy lotniska wrazie mgly nad kosakowem

    • 5 1

  • ALEJKI (1)

    Co z alejkami wzdluz torow i ul Wladyslawa IV ? Miasto chyba zapomnialo o tym miejscu! Jak tam wyglada!

    • 2 2

    • Planują ulicę wzdłuż torów

      i nie bedzie alejki

      • 2 0

  • a co z tym oszołomem od 1 żłobka ? (1)

    nie przeszkadza mu zwężenie ???

    • 2 2

    • też Paweł pytanko

      A ile jest publicznych żłobków w Gdyni ? Mieście 250 tys. !

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane