• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego znowu zwężona. Do września

Michał Sielski
8 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni. Kierowcy mogą spodziewać się korków na estakadzie do jesieni.

Zła wiadomość jest taka, że prace związane ze zwężeniem na Estakadzie Kwiatkowskiego będą trwały od marca do września. Ale jest też dobra: drogowcy uczą się na własnych błędach.



Co zazwyczaj robisz, gdy stoisz w korku?

W tym roku remontowane będą dwa kolejne przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. To niezbędne prace, bo droga dosłownie się sypie. W związku z remontem kierowców czekają więc zwężenia i wynikające z nich korki, bo okresowo wyłączane z ruchu będą po dwa pasy jezdni.

- Niestety, wymagają tego procesy technologiczne. Prace wykonywane muszą być bez drgań, więc okresowo fragmenty jezdni będą wyłączane z ruchu. Wiemy, że powoduje to uciążliwości dla kierowców, ale innej metody nie ma - mówi Maciej Karmoliński, wicedyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Koszt prac to kilka milionów złotych. Ostatnio urzędnicy płacili 1,9 mln zł za remont jednego przegubu. Czyja oferta okaże się najtańsza w tym roku, przekonamy się pod koniec stycznia, kiedy rozstrzygnięty będzie przetarg. Miesiąc później wykonawca podpisze umowę i ruszy do pracy. Wszystko wskazuje na to, że nieprzerwanej, choć ostatnio kierowcy mieli sporo pretensji. I to słusznych, bo zaplanowany w okresie zimowym remont wstrzymała aura.

- Dlatego tym razem nie popełnimy tego błędu i zrobimy wszystko, by prace jak najszybciej zakończyć. Niestety, i tak potrwa to kilka miesięcy, bo nie możemy całkiem zamknąć estakady, choć wtedy dałoby się zrobić wszystko zdecydowanie szybciej - dodaje Maciej Karmoliński.

Czytaj także: Gdynia chce oddać Estakadę Kwiatkowskiego.

Urzędnicy czekają na oferty do 22 stycznia. 95 proc. punktów wykonawcy otrzymają za cenę prac, a 5 proc. za okres rękojmi. Maksymalny czas zakończenia prac jest określony w specyfikacji przetargu - inwestycja ma być ostatecznie odebrana 10 września.

Miejsca

Opinie (100) 4 zablokowane

  • Była POlska w budowie

    teraz mamy POlskę w naprawie!

    • 4 2

  • Ostatnio urzędnicy płacili 1,9 mln zł za remont jednego przegubu.

    Kto płacił??

    • 13 0

  • "dobra wiadomość" ... "drogowcy uczą się na własnych błędach"

    Już nie wiem, czy to jest sarkazm, czy kretynizm, jak można coś takiego napisać ? Błędy drogowców, to przecież jest krzywda mieszkańców, jak można na niej się uczyć i jak można napisać, że jest to dobra wiadomość....

    • 3 0

  • Most między oksywiem a Gdynią- jedno z sensownych rozwiązań. Drugie- budowa nowej estakady (2)

    ale to Polska. Urzędasom z Gdyni marzą się nowe biurka, a ludzie niech stoja w korkach i parkują w kałużach.

    • 5 0

    • Takich wizji to nawet Kwiatkowski nie miał. (1)

      Gdzie ty ten most chcesz budować, przecież tam nie ma miejsca na most. Co ze statkami? Stena Line ma pod mostem pływać?

      • 0 1

      • Jak niema? a statki owszem dlaczego nie miałyby pływać?

        Most Köhlbrand ((niem.) Köhlbrandbrücke) - most wantowy w Hamburgu, nad Łabą, łączący autostradę A7 z wyspami na terenie portu. Długość mostu wynosi 3 618 m, a długość najdłuższego przęsła 325 m. Most był budowany w latach 1970-1974. Dziennie przejeżdża przez niego około 30 000 pojazdów.

        • 1 0

  • kiedy rozstrzygnięty będzie przetarg

    hahahahaha bukmacherzy obstawiają 1000:1 że to będzie MTM

    • 3 0

  • czyli MTM

    • 2 0

  • Most Köhlbrand ((niem.) Köhlbrandbrücke) - most wantowy w Hamburgu, nad Łabą,

    kupić projekt, zbudować.

    • 1 0

  • tunel

    może trzeba by pomyśleć nad alternatywną drogą jak tunel :-), ta część Gdyni a w szczególności Pogórze rozrastają się z roku na rok a korki po 16 bez remontów są już uciążliwe

    • 0 0

  • Kiedyś będzie tam katastrofa budowlana

    Estakada Kwiatkowskiego była zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku dla mniejszych obciążeń, niż obowiązujące obecnie na drogach europejskich. Po wielu latach przestoju, wreszcie zrobiono jej połączenie z obwodnicą Trójmiasta, ale nie przystosowano jej do większych obciążeń i dlatego się sypie i będzie się zawsze sypać, aż w końcu się zawali.
    Pożałowanie wtedy pieniędzy na przebudowę Estakady mści się obecnie w postaci ciągłego finansowania jej remontów, których koszty wkrótce przekroczą koszty jej koniecznej przebudowy.
    Do tego dochodzą koszty związane z jej niedrożnością w czasie remontów. Te koszty ponoszą wszyscy korzystający z Estakady, zwłaszcza port gdyński, który zostanie niemal całkowicie zablokowany, kiedy Estakada runie.

    • 2 0

  • Do kolegi z 08.01.20113 z godz.15:09

    Masz całkowitą rację co do tych p.........ch tirów nie dosyć,że robią zatwardzenie na obwodnicy a nawet potrafią jechać lewym pasem (gdzie na długości całej obwodowej mają zakaz)to jeszcze jeżdżą przeładowani i powodują taką degradację nawierzchni jakiej nie zrobiło by tysiące przejeżdżających osobówek. Towary można transportować rzekami i torami, co rozwiązało by wiele problemów komunikacyjnych. TIRY NA TORY!!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane