• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Elbląskiej zostanie zburzona. Długie Ogrody na nowo

Maciej Korolczuk
6 października 2023, godz. 09:10 
Opinie (762)
Wyburzenie estakady, przebudowa skrzyżowania i metamorfoza Długich Ogrodów ma kosztować ok. 70 mln zł. Wyburzenie estakady, przebudowa skrzyżowania i metamorfoza Długich Ogrodów ma kosztować ok. 70 mln zł.

Klamka zapadła: najpierw kosmetyczny remont, a docelowo wyburzenie - taka przyszłość czeka estakadę na węźle ElbląskaMapka przy Bramie Żuławskiej. Metamorfozę ma przejść także ul. Długie Ogrody i jej bezpośrednie otoczenie. Prace będą etapowane i mają pochłonąć ok. 70 mln zł.



Jak oceniasz wizję Długich Ogrodów po zmianach?

Choć Długie OgrodyMapka są naturalnym przedłużeniem Drogi Królewskiej, wizytówką miasta z pewnością nie są. To raczej miejsce, gdzie przedmiejska estetyka wdziera się do historycznego centrum miasta.

To szeroka, betonowa arteria służąca jako parking dla wschodniej części Śródmieścia. W dodatku pozbawiona drzew, mało sprzyjająca pieszym i rowerzystom.

Nijak też pasuje do zmodernizowanej ul. Stągiewnej czy nowej zabudowy Wyspy Spichrzów.

Jeszcze na początku roku wydawało się, że sytuacja szybko się nie zmieni. A jednak! Miasto zmieniło zdanie i chce tę przestrzeń "odczarować". I to w radykalny sposób.

  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).

Zniknie estakada na węźle Elbląska



Kluczem do zmiany ma być wyburzenie olbrzymiej estakady na węźle Elbląska. Obecnie służy ona bezkolizyjnemu przejazdowi od strony Rafinerii Gdańskiej w kierunku centrum miasta, ale jej skala, wygląd i sama obecność "tuż przed nosem" zabytkowej Bramy Żuławskiej od lat budzi kontrowersje.

Tym bardziej, że - jak przekonują inżynierowie ruchu - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, Trasy Sucharskiego i Południowej Obwodnicy Gdańska, które wzięły na siebie obsługę ruchu samochodowego w kierunku Elbląga, Mazur i Warszawy, tranzytowe znaczenie ul. Elbląskiej i estakady na niej znacznie zmalało.

Zanim jednak na skrzyżowaniu pojawią buldożery, by wyburzyć betonową konstrukcję, konieczny jest jej kosmetyczny remont, bo obiekt znajduje się w złym stanie. Prace mają być przeprowadzone w pierwszej połowie 2024 roku i kosztować ok. 1 mln zł.

Docelowo przebudowane zostanie też samo skrzyżowanie i cała ul. Długie Ogrody.



Przyjęty harmonogram działań ws. przedłużenia Traktu Królewskiego zakłada trzy etapy:

  • analiza urbanistyczna i warsztaty z mieszkańcami (listopad-grudzień 2023)
  • analiza ruchu w obszarze węzła Elbląska (grudzień 2023)
  • rozpoczęcie projektowania nowego skrzyżowania (III kwartał 2024)

Po przebudowie Długie Ogrody mają być bardziej zielone a przestrzeń wokół ulicy uporządkowana i znacznie lepiej zagospodarowana.

Długie Ogrody w przewodniku Opowiadaczy Historii Długie Ogrody w przewodniku Opowiadaczy Historii

M.in. zniknie placMapka, gdzie planowana była budowa wielopoziomowego parkingu naziemnego. Po metamorfozie przestrzeń ta ma służyć celom kulturalnym i wystawienniczym, co ma też pomóc w lepszym wykorzystaniu zabytkowej Bramy Żuławskiej. Będzie to też nawiązanie do historii, bo przed wojną w tym miejscu siedzibę miał kameralny teatr.

Wszystkie prace mają być etapowane i rozłożone w czasie. Miasto szacuje, że modernizacja Długich Ogrodów wraz z wyburzeniem estakady i przebudową skrzyżowania pochłonie ok. 70 mln zł.

Opinie (762) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (12)

    Dobra zmiana, czas w końcu skończyć z tym PRLem w środku miasta.

    • 104 274

    • (2)

      I z prlem w urzędzie miasta

      • 23 11

      • W Rządzie.... (1)

        • 14 4

        • I tu i tu

          • 0 0

    • Kto będzie finansował ten projekt ? Czy znowu kasę wyłoży tylko Samorząd ? (2)

      • 2 6

      • Trochę przyniesie Tuskaszenko w reklamówce z biedronki, trochę wpłynie przelewem z CDU, trochę z FSB i budżet się zamknie.

        • 10 14

      • Ta sama instytucja która musiała by finansować remont generalny tej estakady za znacznie większą kwotę.

        Infrastrukturę samochodową co paredziesiąt lat należy w praktyce wymieniać, bo łataniem dziur nie da się zrobić wszystkiego.

        • 2 4

    • i z PRLem w rządzie

      • 3 6

    • PRL pasuje do tego czerwonego miasta

      • 9 6

    • Przecież to są tylko gdybania, których im bliżej wyborów samorządowych tym będzie ich więcej.
      Trzeba jakoś pozorować pracę i mamić swoich wyborców.
      A i tak nic z tego nie będzie...

      • 5 1

    • znowu niepotrzebnie udzielajacy sie rowerzysta...

      • 3 2

    • (1)

      Tak najlepiej siądź na rowerek i jedź po dzieciaczki do szkoły na rowerze czy do sklepu , tak najlepiej z 15-20km. Wszystkie drogi zmieńmy od razu w ścieżki rowerowe. Cofamy się w rozwoju, zaraz z koniem się będzie prac pole a nie ciągnikiem.

      • 2 2

      • Nie mam potrzeby

        Pomyślałem przy wyborze miejsca zamieszkania i wykonywanej pracy. Dzieciaczki odprowadzam piechotą.

        • 0 0

  • (4)

    Czyli wydadzą milion złotych z naszych podatków na remont estakady a potem ją zburzą? Teraz już wiem dlaczego w tym kraju zawsze brakuje pieniędzy na inwestycje ;)

    • 276 10

    • Tak się zarabia.

      Wyremontować ,zburzyć no super pomysł

      • 25 1

    • Oby 1 milion.

      Znając życie remont się przeciągnie a jego koszt nagle kilkakrotnie zostanie zwiększony w magiczny sposób.

      • 27 0

    • ja bym tam woonerf zrobił

      albo dwa

      • 7 0

    • Ktoś pytał mieszkańców o zgodę? Chcemy referendum!!!

      • 2 2

  • To moze przenieśmy tę estakadę na skrzyżowanie (3)

    Armii Krajowej z Lostowicka/Havla. IMHO tam by się przydała

    • 165 15

    • To nie klocki LEGO :)

      • 7 8

    • To weź pod pachę i przenieś

      Ale najpierw zjedz śniadanie, będziesz miał więcej siły.

      • 7 7

    • po co, za dziesięć lat się ją zburzy bo z armii krajowej będzie deptak

      • 10 2

  • (2)

    Projekty projekciki od lat, a nadal betonowa pustynia i wszystko zastawione autami

    • 53 49

    • Bo (1)

      To się miasto nazywa. To taki układ urbanistyczny gdzie są chałupy wyższe niż parter że stryszkiem, mają chodniki zamiast wydeptanych ścieżek i ulice zamiast dróg gruntowych.

      • 1 2

      • i alternatywy dla samochodu

        • 0 0

  • Dalsze korkowanie miasta (18)

    Podwale Przedmiejskie wraz z tą estakadą pozwalają (chociaż po budowie tych przejść dla pieszych przy Chmielnej i Łąkowej raczej "pozwalały") na ominięcie samochodem Długich Ogrodów i Długiej. To kluczowa ulica żeby można było ominąć centrum miasta. Dlaczego władze miasta na siłę korkują miasto gdzie się da? Przecież miasto jest coraz większe, coraz więcej mieszkańców = samochodów więc drogi powinny mieć większą przepustowość a nie mniejszą.

    • 287 42

    • ale naczytali się zagranicznej literatury i myślą, że można to odnieść do polskich realiów (10)

      nie przetłumaczysz im...

      • 30 17

      • Taaa, Polska Chrystusem Narodów (9)

        Tu rzeki płyną w odwrotnym kierunku niż na całym świecie i procesy urbanizacyjne są inne niż na całym świecie.

        • 27 8

        • Na całym świecie najpierw buduje się metro, żeby mieszkańcy mogli z własnej woli przesiąść się na nie, i wtedy zwęża się drogi (8)

          u nas rzeczywiście urzędnicy chcą z nas zrobić męczenników, bo zwężają drogi bez żadnej realnej alternatywy, co tylko zwiększa korki. Bo nie powiesz chyba że powolne autobusy i tramwaje, zatrzymujące się co 300 metrów i jadące średnio 17km/h są alternatywą dla samochodów czy metra jadących prawie 2 razy szybciej?

          • 32 12

          • (4)

            Nie. Metro nie jest rozwiązaniem na wszystko i istnieje o wiele sprawniejsza i tańsza komunikacja zbiorowa. Górny taras jest połączony całkiem okej z dolnym. Skoro ludzie nie chce z tego korzystać, skąd pomysł że nagle z metra by zaczęli. Mają po prostu samochodowy mindset i on ciągle mocno zakorzeniony w Polsce. Ale tak to jest jak dzieciaki od małego się uczyły że auto to jedna z najbardziej potrzebnych rzeczy. Na szczęście powoli się to zmienia

            • 10 25

            • Więc teraz jajościski chcą lewackim terrorem zmieniać ludziom mindset. Żebyście się tylko nie zdziwili wynikami konfy w samorządowych.

              • 18 11

            • No tak, bo wszyscy z Górnego Tarasu jadą na tylko na Dolny. Nikt nie jedzie dalej.

              To jest właśnie wasz błąd, że patrzycie bardzo lokalnie. Myślicie że ludzie jeżdżą tylko do dzielnicy obok, a to zajmuje tramwajem tylko 30 minut więc jest "okej". Nie pomyślicie o tym, że mieszkańcy jadą kilka dzielnic dalej i spędzenie godziny w tramwaju (a jak chcecie tylko rozciągać linie tramwajowe to takich godzinnych tras będzie coraz więcej) + 10 minut na przystanek + 10 minut czekania + 10 z przystanku to się robi półtorej godziny, w dwie strony 3 godziny czyli 1/8 doby na sam dojazd, więc ludzie wybierają samochody.

              Dlatego nim się zacznie zwężać drogi i burzyć estakady to najpierw trzeba zbudować dobrą sieć metro, zatrzymującego się tylko raz na dzielnicę i jeżdżącego co kilka minut (i autobus dowożący tylko tą ostatnią milę od stacji do celu), bo inaczej tylko wydłuży się korki.

              • 21 6

            • Chrzanisz

              policz cenę biletu , czas zmarnowany na przejazd tramwajem czy autobusem, "atmosferę" w autobusie czy tramwaju i przeciwstaw temu jazdę samochodem. Nie masz szans aby przekonać większości Gdańszczan. I nie ma z tym nic wspólnego "samochodowy mindset". Moja córka ma 6 km do pracy i z pracy i wraca z niej wieczorem, komunikacją miejską ok. godziny. Nie pieszo! Trasa - z Wileńskiej na Chełm.

              • 11 4

            • Szkoda ze nie ma żadnego sensownego transportu pomiedzy osiedlami górnego tarasu

              • 2 0

          • Jesteś za młody zapewne, by znać początki budowy tego "metra" w Trójmieście (2)

            Bo Metro to taki sam system transportu jak SKM. Wysokopojemny zelektryfikowany transport szynowy. No chyba że w Porto, gdzie metro to 6 linii... tramwajowych, z których 5 w ogóle nie zjeżdża pod ziemię, a 6 na małym odcinku. Nawet w Paryżu czy Berlinie metro nie jest osadzone w całości pod ziemią.

            • 10 1

            • i to "metro" jeździ na Stogi, Przeróbkę czy Olszynkę? Bo to na tych trasach pomaga ta estakada

              Poza tym jak rozumiem to "metro" jeździ co 2-3 minuty, jak metro w Warszawie czy w każdym dużym europejskim mieście, które zwęża ulice?

              • 8 3

            • Nazywanie SKM metrem to dowód na niedobory intelektualne.
              Fakt, żadna definicja metra nie przewiduje, że musi to być kolej podziemna, no ale jest kilka innych drobiazgów, których SKM nie zapewnia.

              • 6 4

    • Dlaczego? Nie słyszałeś o lewackiej agendzie żeby systematycznie, miękko przymuszać plebs do rezygnacji z samochodów? (3)

      rosnące strefy płatnego parkowania, spowalnianie ruchu, zawężanie jezdni, likwidacja pasó ruchu, budowanie przejść naziemnych nad podziemnymi, brak synchronizacji sygnalizacji świetlnej - to wszystko w Gdańsku już się dzieje od lat. Jeżeli komuś nie składa sie to w zorganizowaną całość to nie wiem czego jeszcze trzeba.

      • 24 13

      • Lewackie to jest zmuszanie całego społeczeństwa do składania się na koszty użytkowanie prywatnego samochodu (1)

        Kapitalista płaci sam i nie płaci za innych

        • 9 14

        • Dlatego władze miejskie zmuszają nas do korzystania z kolektywnej komunikacji miejskiej, utrzymywanej w 70% z podatków

          które to podatki płacą ludzie, którzy i tak muszą kupować bilety (czyli są podwójnie opodatkowani), a ci, którzy nie płacą podatków, mają komunikację miejską za darmo.
          Komunikacja miejska wcale nie jest komunistyczna.

          • 15 5

      • NWO

        • 4 3

    • To całe

      lewactwo które rządzi Gdańskiem na siłę chce przekonać mieszkańców że tylko ich tok myślenia jest jedyny i słuszny. Zwężenie ulic, ograniczenia prędkości i żeby wszyscy jeździli rowerami albo zasuwali na piechotkę bo tak jest eco i zielono. A zamiast zastanowić się nad innymi rozwiązaniami typu metro lub chociaż tunele zamiast estakad to nie bo po co? Niedługo wybory samorządowe i oby mieszkańcy wkońcu się ockneli z tej lewackiej nieudolność

      • 16 5

    • Grzegorz

      Bo to lewacy promujacy głupie ideologie

      • 2 1

    • bo dulkiewicz chce wievej kasy ale przyjda wybory i ja rozliczymy

      • 2 1

  • Miasto nagle zmieniło zdanie... (4)

    I tak wygląda proces decyzyjny w tym mieście, bez ładu i składu, decyzje podejmowane pod wpływem emocji , a raczej lobby np. deweloperów albo rowerzystów. To nie jest zarządzanie miastem, tylko partactwo i dziadostwo.

    • 267 14

    • Miasto to nagle zmieniło zdanie wcześniej, bo wyburzenie estakady było zapowiadane od pierwszych planów budowy tunelu

      pod Martwą Wisłą. Tunel powstał, estakada została. Teraz po iluś latach sobie w końcu przypomnieli, po co głównie ten tunel był budowany i wracają do pierwotnych zapowiedzi

      • 9 1

    • Miasto zmieniło zdanie z jednego powodu. Boją się ze nie będzie następnej kadencji więc trzeba wyciągnąć maksymalnie ile się da do kieszeni.

      • 8 6

    • rowerzysci raczej nie maja z ta decyzja nic wspolnego, teraz sie tam dobrze jezdzi, tylko miasto nie sprzata jezdni...

      • 3 0

    • To jeszcze w Gdyni nie byłeś

      Tu się dopiero dzieje! Układy z partaczami z mtm

      • 1 5

  • Brawo!

    • 20 142

  • (5)

    Szkoda. Ta jak i ta przy forum jest już wpisana w krajobraz Gdańska. Długie ogrody są idealnym przykładem "wiochy" w mieście. Budenek Amber,apartamentowiec Szafarnia. Te nowe bloki vis a vis Kościoła no i te wszystkie stare zabudowy. Istny misz masz... Teraz dojdą pewnie jakieś apartmenty na dawnym parkingu policyjnym. nastepnie na bank pod młotet pójdzie "Giekaes" i ryneczek...

    • 176 16

    • (3)

      Pamiętam jak w latach 80 na tym parkingu stał biały Mercedes 190. Mówiło się, że to merol, którym w Reichu ktoś od Nikosia wyjechał z salonu szybą wystawowa...

      • 5 0

      • Swój (2)

        Też pamiętam tego merola i TIR-a MAN

        • 3 0

        • (1)

          tir man, niebieska kabina, biała naczepa z grafiką z różami ("rose mobil honster", lub coś podobnego głosił szyld na niej), przez kilka lat stał, potem ktoś zaczął go remontować. Legenda na Elbląskiej głosiła, że w kabinie, za granicą, zamordowano kierowcę i były tam ciągle ślady krwi. Pochodzę z tej dzielnicy, mam wiele dobrych wspomnień, pamiętam również, że zamiast Lidla, na terenie GKSu, było duże boisko piaskowe, a w zimę obszerne lodowisko.

          • 5 0

          • Swój

            Zgadza się tego TIR-a użytkował gość z kamienicy przy SP4. Pozdrawiam

            • 2 0

    • forum nigdzie się nie wpisało

      Jest dokładnie gwałtem na podstawowym poczuciu estetyki.
      Podobnie jak to, czym usiłuje się zastąpić powojenne resztki na Długich Ogrodach.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    PRÓBA (64)

    Zamiast burzyć najpierw zamknąć na próbę. zobaczymy jakie korki się pojawią. Wystarczy 1 deska i zmiana ustawień świateł. Fanatyzm w naszym mieście przeraża.

    • 1428 141

    • (19)

      Ale gdy zamkniesz teraz na próbę to oczywiste że pojawią się tam korki bo to skrzyżowanie jest obecnie nie przystosowane do takiego ruchu. Ale w artykule piszą, że ma być przebudowane.

      • 55 83

      • (6)

        Ale przebudowa z bezkolizyjnego na kolizyjne zawsze spowalnia o w konsekwencji zakorkuje, przy takim natężeniu ruchu.

        • 69 11

        • uwsteczniony pis myśli, że po mieście można jeździć autem a to bzdura (5)

          tylko rowerki i bus. Brawo dla władz miasta za likwidację parkingów, zwężenie dróg i burzenie estakad!

          • 11 69

          • Skoro po mieście tak dobrze jeździ się autem, to czemu wyjesz że chcesz lepszych dróg? (2)

            • 12 17

            • Raczej nie chce żeby zlikwidowano to co działa (1)

              • 23 7

              • Ponoć korki i trzeba budować kolejne wielopasmowe drogi, bo nie działa

                To jak to jest? XD

                • 2 0

          • Głosujecie na lewactwo to gnijcie w korkach! (1)

            • 27 11

            • "Lewactwo" daje alternatywy do gnicia w korkach.

              Korporacyjne simpy chcą nas uzależnić od samochodu i koncernów paliwowych.

              • 6 25

      • Brawo dla włądz miasta. Wyburzyć estakadę a mieszkańcy niech wskakują na rowerki! (10)

        Pani Olu ma Pani mój głos!

        • 9 41

        • (4)

          A co z ludźmi którzy nie mogą rowerów używać ? Zabić czy może wysiedlić ?

          • 37 6

          • Dla lewackiej platformy tacy ludzie nie istnieją (2)

            • 29 8

            • autoholik zwykle cierpi na cyklofobię i nie wyobraża sobie miasta (1)

              w którym dzieci 8 letnie mogą samodzielnie poruszać się po mieście rowerami, Dzieci i młodzież stanowią ważną grupę mieszkańców, która powinna mieć poczucie bezpieczeństwa wtedy, gdy zechce samodzielnie udać się na miasto.

              • 3 14

              • A gdzie miałyby się poruszać te 8 letnie dzieci bo po ścieżkach rowerowych mają zakaz

                • 1 0

          • grupa mieszkańców, która nie może samodzielnie jeździć samochodami

            jest dużo większa od grupy mieszkańców, którzy nie mogą samodzielnie jeździć rowerami. Gdyby miasto stworzyło warunki bezpiecznego dojazdu rowerami do szkół, korki w godzinach porannego szczytu wywoływane dowożeniem dzieci przez rodziców do szkół i przedszkoli samochodami byłyby dużo mniejsze lub w ogóle ich nie było.

            • 4 8

        • w końcu wał "Mevo" musi się kręcić...

          w kolejce nerwowo oczekują beneficjenci wału "Fala"

          • 29 5

        • (3)

          Bez nogi rowerkiem? Ja nie potrafię. Pokażesz mi?

          • 15 1

          • w Wielkiej Brytanii więcej osób z niepełnosprawnościami porusza się rowerami niż na wózkach inwalidzkich (2)

            znam wiele osób poruszających się rowerami poziomymi napędzanymi przy pomocy rąk.

            • 0 13

            • To jedź do Wielkiej Brytanii

              • 3 1

            • W Gdńsku też wiele ludzi

              z niesprawnością porusza się na rowerach. Tylko to jest niesprawność intelektualna.

              • 5 1

      • Pomysł

        A co oni wymyślą. skrzyżowanie bez przejścia podziemnego. Czyli to co jest obecnie wystarczy deska zamykająca wiadukt, trochę farby by przemalować pasy i przestawienie układu świateł i na 100% będzie to się działo to co za 70 mln.
        A korki do rafinerii (obecnie orlenu) gwarantowane.

        • 13 1

    • (6)

      Na szczęście bardziej troszczą się o miasto niż leniwi kierowcy, którzy najwyraźniej niewiele się nim przejmują. Na szczęście komunizm się skończył, można odejść.

      • 20 66

      • To co tu jeszcze robisz?

        • 28 7

      • (4)

        Dzięki tym leniwym kierowcom masz chleb i inne produkty w sklepie. Baa nawet dzięki nim masz leki w aptekach, niesamowite prawda? :)

        • 38 12

        • (3)

          Tak, wszyscy ci kierowcy jądący autem do sklepu oddalonego 200 metrów od domu zapewniają nam dobrobyt.

          • 12 20

          • (2)

            A wiadomo że dobrobyt miast bierze się tylko z kafejek przy woonerfach.

            • 21 5

            • ulice i place uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów podnoszą jakość życia w centrach miast (1)

              • 1 8

              • Przykład martwa świętojańska w Gdyni chory umysłowo czubie

                • 7 1

    • (6)

      Jeśli zrobią taki sam 'łuk' jak estakadatylko,że po ziemi to ok. Jednak dojdą jakieś światła kolejne po tych przy samochodówce. Może nawet rondo tu 'pod estakadą'?! To wszystko jest robione pod deweloperkę,która już nie ma miejsca i idzie w stronę Przejazdowa. Jeśli chcecie by ludzie zrezygnowali z aut to dla tych od strony Warszawy zrobić parking na auta w okolicy 'zdunków' a dla tych co kręcą się po mieście musi być też takie miejsce.

      • 29 13

      • Gdzie nie ma miejsca?! (5)

        Gdańsk to jedno z najbardziej ekstensywnych miast w całej EU. Tu jakby wypełnić przestrzeń niezalesioną w granicach miasta dodatkowo limitowanych obwodnicą przy intensywności zabudowy Barcelony (tj. bez wysokościowców), wlazłoby grubo ponad 2 mln ludzi.

        • 17 15

        • Bez kozery powiem pięć milionów

          • 14 6

        • (1)

          To może od razu Singapur i mieszkanie w klatkach? To wejdzie z 10 mln

          • 13 6

          • Za mieszkanie 25 metrów. :)

            • 1 2

        • "przy intensywności zabudowy Barcelony..." (1)

          Ikona katastrofy urbanistycznej... Wspaniały przykład...

          Więc dlaczego inni mają mieć gorzej niż gdańszczanie, będziemy mieć po równo...
          Po równo źle.

          • 1 2

          • Katastrofy?

            Raczysz kpić

            • 1 0

    • Rozwinąć komunikacje miejską. (21)

      Fanatyzm to mają w głowie wyznawcy samochodów

      • 29 61

      • Nie ma wyznawców samochodów (17)

        Są ludzie wygodnie i szybko przemieszczający się z punktu A do punktu B.

        • 54 25

        • Nie. To biedacy. (13)

          Nie stac ich na nieruchomość w mieście, więc muszą mieszkać na pipidówie. Spędzają część swojego nudnego życia w korkach.

          • 23 60

          • O, jaka wyższość bije od Jaśnie Pana... uuuu... (4)

            • 46 15

            • to frustracja. ma mieszkanie po mamie w centrum. jezdzi w glovo i brakuje mu na oplaty. nie ma dziewczyny, (2)

              nie ma przyjaciol. ktos musi byc winny. kierowcy.

              • 51 14

              • (1)

                Pewnie ma 28m2 apartament i kuchnie w salonie.

                • 26 8

              • A zamiast stołu stoi rower bo nie ma piwnicy.

                • 23 6

            • Prawda boli?

              • 6 13

          • (2)

            Taka prawda, że teraz w Gdańsku mieszkają albo studenci albo milionerzy. Ceny są astronomiczne. Brakuje regulacji odnośnie tego ile mieszkań może posiadać jedna osoba - bardzo duża część rynku mieszkaniowego jest przeznaczona na inwestycje, co tylko podbija cenę mieszkań, a zwykły Kowalski, który dopiero co wkracza w dorosłość nie jest w stanie zamieszkać w Gdańsku, bo go na to nie stać, nawet jezeli dobrze zarabia.

            • 32 13

            • Niech zmieni pracę i weźmie kredyt.

              • 12 15

            • Jak ktoś zwraca uwagę, że utrzymanie dróg i miejsc parkingowych kosztuje i zrzucają się na to wszyscy, to lewak i komunista

              Ale jak wprowadzić limity posiadania lokali to już wolny rynek ;) Ot, hipokryzja

              • 8 2

          • wykluczasz biedaków?

            • 11 1

          • Wielu mieszka w mieście (1)

            Ale że nie w tej części co ci się akurat podoba to już twój problem

            • 5 3

            • To nie on wylewa tutaj łzy

              • 2 1

          • Nie mieszkam w sklepie

            Nie mieszkam w sklepie, nie mieszkam w pracy nie trzymam lekarza w piwnicy i nie tworze komuny z wszystkimi znajomymi

            • 9 0

          • bardzo mi przykro że nie stać mnie na mieszkanie w centrum

            ani na Zaspie, Przymorzu czy Żabiance. Niestety, nikt mi go nie dał za 7 zł i 33 grosze, jak tobie i innym starym dziadom i muszę wziąć pół miliona kredytu na 2 pokoje na łostowicach, a potem przez godzinę dojeżdżać do pracy, żeby zarobić na raty.

            • 18 4

        • I dlatego, że szybko i wygodnie (i jak czytam w zeznaniach, najtaniej!)

          Wszelkie lamenty pod takimi artykułami są już ignorowane.

          • 5 3

        • Zwłaszcza gdy utykają na 4 godziny na obwodnicy, bo jeden z drugim "wygodnie przemieszczającym się" poczuli nagłą potrzebę wjechania w siebie nawzajem.

          • 8 5

        • zapomniałeś dodać szybko i bezpiecznie fanatyku blachy, smrodu, korków i brzucha na kierownicy

          • 6 6

      • szkoda ze komunikacją jadę w korkach ze spoconymi śmierdzielami 1h a samochodem 45min (2)

        wybór prosty, a jak nie ma korków to komunikacją 45min a samochodem 15min, znów wybór jest prosty

        • 55 8

        • Się myj, nie będzie tak śmierdzieć

          A jak złapiesz elementarną formę, to nawet potliwość spadnie praktycznie do zera

          • 8 27

        • No to teraz nam zrobią tak,

          że będziesz zasuwał na rowerku 90min, komunikacją 90, samochodem 120min. To jest rozwój od d**y strony - pogorszyć innym, żeby "nasze" wydawało się lepsze. A to, że zbiorkom jest w Gdańsku katastrofalny, to

          "Mądrzejsze o tym nie wspominać. Wcale niepodobne, wcale niepodobne."

          • 33 6

    • Jest potrzeba przebudowy to należy to robić - zawsze komuś to będzie przeszkadzać :)))))))))))))))) (2)

      • 9 24

      • kolejny co kupił tanie mieszkanie na końcu świata i oczekuje że inni chętnie będą wdychać jego spaliny (1)

        złom precz na obwodnicę, miasto dla ludzi a nie dla złomu, chcesz jechać szybko to jedź rowerem, a jak się nie spieszysz to na autobus, wjazd do centrum tylko jak sam sobie kupisz teren na parking

        • 7 36

        • Kolejny co kupił drogie mieszkanie i myśli, że mieszka w rezerwacie

          • 22 5

    • Przecież tam jest już bardzo mały ruch.

      • 7 20

    • (1)

      Jeżeli zamkniesz estakadę i nie dasz alternatywy to będą korki myślicielu.

      • 16 5

      • korki nie wynikają z braku estakad tylko z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu

        i niedostatecznego zapewniania komfortu i bezpieczeństwa ruchu mniej terenochłonnych jego alternatyw.

        • 1 6

    • referendum!!!

      • 0 1

    • Popieram

      Dobry pomysł

      • 1 0

  • (3)

    w końcu. To jedno z ostatnich miejsc bez korków, pora dostosować je do reszty miasta

    • 225 30

    • Święte słowa.

      • 16 4

    • Mieszkańców wyrugować na Szadółki

      a ich miejsce zajmą prekariusze, studenci oraz turyści - potem wystarczy tylko wygłosić jakiś banał w stylu "oddaliśmy przestrzeń mieszkańcom" :)

      • 29 4

    • I jeszcze tiry na tory

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane