• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Elbląskiej zostanie zburzona. Długie Ogrody na nowo

Maciej Korolczuk
6 października 2023, godz. 09:10 
Opinie (762)
Wyburzenie estakady, przebudowa skrzyżowania i metamorfoza Długich Ogrodów ma kosztować ok. 70 mln zł. Wyburzenie estakady, przebudowa skrzyżowania i metamorfoza Długich Ogrodów ma kosztować ok. 70 mln zł.

Klamka zapadła: najpierw kosmetyczny remont, a docelowo wyburzenie - taka przyszłość czeka estakadę na węźle ElbląskaMapka przy Bramie Żuławskiej. Metamorfozę ma przejść także ul. Długie Ogrody i jej bezpośrednie otoczenie. Prace będą etapowane i mają pochłonąć ok. 70 mln zł.



Jak oceniasz wizję Długich Ogrodów po zmianach?

Choć Długie OgrodyMapka są naturalnym przedłużeniem Drogi Królewskiej, wizytówką miasta z pewnością nie są. To raczej miejsce, gdzie przedmiejska estetyka wdziera się do historycznego centrum miasta.

To szeroka, betonowa arteria służąca jako parking dla wschodniej części Śródmieścia. W dodatku pozbawiona drzew, mało sprzyjająca pieszym i rowerzystom.

Nijak też pasuje do zmodernizowanej ul. Stągiewnej czy nowej zabudowy Wyspy Spichrzów.

Jeszcze na początku roku wydawało się, że sytuacja szybko się nie zmieni. A jednak! Miasto zmieniło zdanie i chce tę przestrzeń "odczarować". I to w radykalny sposób.

  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).
  • Tak może wyglądać ul. Długie Ogrody po planowanej metamorfozie (wizualizacja z 2018 r.).

Zniknie estakada na węźle Elbląska



Kluczem do zmiany ma być wyburzenie olbrzymiej estakady na węźle Elbląska. Obecnie służy ona bezkolizyjnemu przejazdowi od strony Rafinerii Gdańskiej w kierunku centrum miasta, ale jej skala, wygląd i sama obecność "tuż przed nosem" zabytkowej Bramy Żuławskiej od lat budzi kontrowersje.

Tym bardziej, że - jak przekonują inżynierowie ruchu - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, Trasy Sucharskiego i Południowej Obwodnicy Gdańska, które wzięły na siebie obsługę ruchu samochodowego w kierunku Elbląga, Mazur i Warszawy, tranzytowe znaczenie ul. Elbląskiej i estakady na niej znacznie zmalało.

Zanim jednak na skrzyżowaniu pojawią buldożery, by wyburzyć betonową konstrukcję, konieczny jest jej kosmetyczny remont, bo obiekt znajduje się w złym stanie. Prace mają być przeprowadzone w pierwszej połowie 2024 roku i kosztować ok. 1 mln zł.

Docelowo przebudowane zostanie też samo skrzyżowanie i cała ul. Długie Ogrody.



Przyjęty harmonogram działań ws. przedłużenia Traktu Królewskiego zakłada trzy etapy:

  • analiza urbanistyczna i warsztaty z mieszkańcami (listopad-grudzień 2023)
  • analiza ruchu w obszarze węzła Elbląska (grudzień 2023)
  • rozpoczęcie projektowania nowego skrzyżowania (III kwartał 2024)

Po przebudowie Długie Ogrody mają być bardziej zielone a przestrzeń wokół ulicy uporządkowana i znacznie lepiej zagospodarowana.

Długie Ogrody w przewodniku Opowiadaczy Historii Długie Ogrody w przewodniku Opowiadaczy Historii

M.in. zniknie placMapka, gdzie planowana była budowa wielopoziomowego parkingu naziemnego. Po metamorfozie przestrzeń ta ma służyć celom kulturalnym i wystawienniczym, co ma też pomóc w lepszym wykorzystaniu zabytkowej Bramy Żuławskiej. Będzie to też nawiązanie do historii, bo przed wojną w tym miejscu siedzibę miał kameralny teatr.

Wszystkie prace mają być etapowane i rozłożone w czasie. Miasto szacuje, że modernizacja Długich Ogrodów wraz z wyburzeniem estakady i przebudową skrzyżowania pochłonie ok. 70 mln zł.

Opinie (762) ponad 20 zablokowanych

  • Czy aby

    Na pewno zmalało znaczenie tranzytowe tej trasy? Każdy, kto o 15 jedzie tą trasą wie, że korek zaczyna się często już przed estakadą. W związku z remontami na trasie S7 od węzła Port w kierunku Gdyni, wielu kierowców unika jazdy S7 i wjeżdża do Gdańska od Przejazdowa. Poza tym korki tworzyły się tam i będą tworzyć bez względu na pracę na S7. Wszystkiemu winne przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu z Łąkową i Chmielną.
    Wyburzenie estakady tylko pogorszy bezproblemowy przejazd.

    • 119 7

  • Burzyć coś co dobrze funkcjonuje? (4)

    To możliwe tylko w PL. Dlaczego nie ma wizualizacji jak to ma wyglądać?

    • 121 10

    • Raczej "to możliwe tylko w Trójmieście" (1)

      • 8 0

      • Raczej w Gdańsku

        • 6 0

    • (1)

      Brudna, brudna autostrada nie działa, chyba że w głowach leniwych Polaków, którym miasto tak naprawdę nie zależy.

      • 2 9

      • Piłeś, nie pisz

        • 4 1

  • Szach mat, samochodziarze (15)

    kupujcie rowery :))))

    • 13 109

    • Odwrotnie będą stać zanieczyszczać powietrze a my na rowerach będziemy to wdychać . Tragedia pomysł (12)

      • 26 1

      • (11)

        Mówimy tu o perspektywie 20 lat. Za 20 lat żadnej spalinówki w mieście nie będzie. Powietrze do tego czasu będzie czyste

        • 1 24

        • Bez paniki (2)

          Za 20 lat po eko lewakach nawet pies z kulawą nogą nie zawyje.

          • 22 2

          • Nie będą potrzebni, jak będą potężne podatki od szrotów :) (1)

            • 0 10

            • Nie będzie potężnych podatków od szrotów

              Jak będą wygrywać opcje polityczne, które nie mają zamienione głowy z d**ą

              • 8 0

        • Autobusy i dostawcze będą spalinowe (7)

          Te pojazdy słabo się konwertują na baterie... Ten jeden bateryjny autobus jest niestabilny bo ma na dachu pakiet aku cięższy niż niejedna ciężarówka...

          • 13 2

          • (5)

            Akurat te najlepiej się sprawdzają w wersji elektrycznej. Samochody miejskie również. Problemem są długie trasy ciężarówek, ale i te mają już swoje jeżdżące prototypy

            • 1 17

            • (4)

              Oczywiście mają prototypy ale z ładunkiem maja zasięg około 150 km

              • 12 0

              • Volvo sprzedaje produkcyjne ciągniki siodłowe z zasięgiem 450km. (3)

                Zatrzymałeś się 10 lat temu, Kolego :)

                • 0 11

              • 450 km? To na swoją paczkę zamiast 2 dni (2)

                Będziesz czekał 2 tygodnie. Czym jest 450 km dla transportu?

                • 11 0

              • Tyle ile dziennie może kierowca przejechać (1)

                8h pracy

                • 0 6

              • 80km/h x 9h

                daje 720km. Tyle może przejechać kierowca w ciągu dnia. A w 2x w tygodniu może jechać nawet maksymalnie 10h. Także te 450km to śmiech na sali. Swoją drogą ten zasięg to z górki, bez ładunku i z wiatrem w plecy?

                • 6 0

          • Dostawcze już są elektryczne.

            Z kurierów tylko PP dalej śmiga spalinówkami.

            A baterie montuje się w podłodze, nie na dachu.

            • 2 5

    • Skocz do psychiatryka albo przyklej twarz do jezdni na Podwalu

      Tak będzie lepiej

      • 6 0

    • Wal się

      • 1 0

  • Czas na zmianę władzy także w Gdańsku (5)

    70mln na burzenie estakady kiedy tyle inwestycji stoi? Jak ktoś nie umie budować to zostaje mu niszczyć?

    Trzeba wymienić to towarzystwo, może faktycznie lepiej żeby platforma wróciła do samodzielnych rządów w mieście? Potrzebujemy następcy Adamowicza

    • 106 26

    • 70 mln na wszystkie zmiany na Długich Ogrodach i w ich otoczeniu

      Na estakadę pewnie pójdzie parę milinów. Ale jeśli jej nie zburzymy, to te parę milionów będzie szło co kilka lat na jej remonty

      • 3 15

    • przecież masz jego asystentkę, ona realizuje jego testament, o co ci chodzi?

      • 18 1

    • Adamowicz akurat był rownie beznadziejny jak ona i chyba tez nie byl z PO ? Zreszta mniejsza, wielkim nieszczesciem tego miasta jest wybor tylko miedzy pis a Ola/ wczesniej Adamowiczem :(

      • 19 1

    • u was w pcimiu jest władza z Nowogrodzkiej.

      Nawet nie musicie głosować. Zresztą, na plebani nie takie rzeczy się robi.,

      • 0 9

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeśli znaczenie tej estakady zmalało, to skąd właściwie codziennie między 15 a 16 są tam korki??? (104)

    Nie przeczę, nie pasuje ona do otoczenia. Ale jeszcze bardziej nie pasuje estakada na Okopowej, która już dawno powinna zostać zlikwidowana. Za to brakuje estakady w ciągu Armii Krajowej Kierunek Żukowo...

    • 1447 97

    • inżynierowie ruchu tak stwierdzili (34)

      Zapewnie siedzą w jakimś pokoju na Nowych Ogrodach. Stamtąd wszystko wygląda inaczej i stamtąd nie widać korków a tristar działa bez zarzutu

      • 208 22

      • Każdy Projekt zaczyna się od planowania w jakimś pokoju - gdzie mają planować w krzakach ? :)))))))))))))) (13)

        • 42 115

        • Najlepsze pomysły powstają w kuchni (8)

          i toalecie

          • 94 5

          • Wszyscy macie jeździć rowerkami (6)

            auta są dla władz miasta!

            • 71 14

            • (5)

              Władze miast od dawna śmigają na rowerach. Chyba przespałeś ostatnie 15 lat

              • 20 75

              • Raz pojechała to złamała nogę (1)

                • 70 3

              • tak to jest jak się jeździ po pijanemu

                • 2 0

              • Na zdjęciu xD

                • 13 1

              • W Kopenhadze chyba że

                • 10 1

              • Pod publikę

                • 9 1

          • kuchnia i toaleta

            są szczególnymi rodzajami pokojów :)

            • 6 0

        • Tam też taki mądry byłeś ?

          • 6 10

        • Niech projektują w terenie

          • 10 1

        • Odkrywca Ameryki (;

          • 0 1

        • Chyba należy zrobić wymianę na prawdziwych fachowców!!Bo w tych urzędach zasiedziało się towarzystwo i wymyśla pierdoły!!!!

          • 14 1

      • . (8)

        Inzynierowie teoretycy .
        A może ktoś powie jak się jezdzi po Gdańsku gdzie rowerzyści raz jadą chodnikiem raz ulicą bez oglądania się i często w słuchawkach na uszach.
        Albo dziwne zawijasy na Hallera czy w innych miejscach gdzie droga mogła i biegła kiedyś prosto a teraz porobili sztuczne zawijasy pomyślał by jeden z drugim jak się jezdzi w taka pogodę jaka była wczoraj po zmroku przy nie widocznych pasach.
        Banda teoretyków

        • 149 19

        • Za te zawijasy na Hallera

          To powinni projektanta wsadzić w śmigłowiec i wyrzucić go na środku bieguna Południowego żeby sobie poradził wracając piechotą

          • 119 9

        • czego oczekujesz, pyskacza rowerowego zatrudniono na stołku jako oficera rowerowego (1)

          Od tego czasu przestał wszystko krytykować tylko zachwala a miasto nie zwraca uwagi na inne opinie tylko podpiera się zdaniem swojego pracownika - oficera rowerowego, któremu wszystko gra.

          • 68 8

          • Jaki to oficer

            Proszę nie kalać munduru, nawet nie kapral

            • 19 2

        • od pilnowania rowerzystów chyba jest policja

          • 13 4

        • Myślałem, że masz na myśli to, (2)

          że raz droga rowerowa jest, a za chwilę jej nie ma (czasem ze wskazaniem zjechania na chodnik -> Podwale Przedmiejskie w kierunku Elbląskiej). Bo to też jest problem Gdańska - namalować czy zrobić kawałek DDR a potem obojętnie.

          • 16 1

          • Jak droga nie ma ciągłości to się po niej nie jedzie (1)

            Byle po jezdni, nie po chodniku

            • 7 7

            • Oh, uwielbiacie pewnie kedy jade Kartuska pod gorke :)

              Ostatnio mnie taki jeden pytał czy ja muszę jechać ulica

              • 2 2

        • Przecież tak wygląda większość tych bieda ścieżek rowerowych które są tak naprawdę szerszymi chodnikami na które siła upycha się rowery

          • 4 1

      • Pomysł rodem z Barei. (7)

        Poje.. rządzą tym miastem.

        • 36 5

        • co gorsza, podobni im wybierają takie władze od wielu lat

          • 24 3

        • Poje... są ci co na nich głosują (5)

          i płacą na Falę, Tristara, ECS, stadionik, Kunszt Wodny, rydwan, słoik z kurzem artystki nieznanej

          • 31 5

          • Lepiej twk niz pislamowcy mieliby rozkraść (1)

            • 5 15

            • Bracia Bonislawscy to wielbiciele PO w urzedzie miasta i w spolkach.

              • 1 0

          • sęk w tym, że płacą za to wszyscy. nawet ci co nie wybrali tej ekipy (2)

            • 17 2

            • taki urok demokracji

              taki urok demokracji - wszyscy płacimy za Ostrołękę, Bąkiewicza, Rydzyka, pranie mózgów w TVP, kapciowego Kłamczyńskiego zwanego eufemistycznie prezydentem, kilkuset nowych milionerów za publiczne pieniądze, a zaraz zabulimy słono za super niskie ceny paliwa z awaryjnych dystrybutorów Orlenu. A "specjalista" o po..bów niech najpierw spojrzy w lustro .....

              • 7 7

            • Ja

              Dlatego nie płacę podatku PIT w Gdańsku, mają mniej kasy do zmarnowania, a moje podatki dostaje malutka gmina na Mazurach gdzie jeżdżę na wakacje

              • 1 2

      • (1)

        To są ludzie oderwani od żeczywistości!!Mają dziwne wizje,a p.Prezydent,która nie ma o tym pojęcia,pozwala na dziwne działania!!

        • 4 3

        • Podobno przez nadmiar alko

          • 0 1

      • Inżynierowie ;)

        "Inżynier" zaprojektował parking na Podleśnej na hydrantach, który nie spełniał podstawowych norm. Całe szczęście, po parkingu zostały tylko wspomnienia.

        • 1 0

    • (19)

      Łatwe, bo nie zredukowali ulicy zgodnie z obietnicą, gdy tunel pod Wisłą był gotowy. Ruch zawsze będzie wypełniał szerokie ulice. Dziękuję za pokazanie, dlaczego powinno to nastąpić szybciej.

      • 32 58

      • Pomysl logicznie. (18)

        Bo właśnie nie myślisz? Sądzisz że jak zweza ulice to nagle znikną samochody? Pojawią się w innych miejscach i jeszcze bardziej przytkają zwężona drogę. Trzeba być odlepionym od rzeczywistości żeby takie bzdury szerzyc

        • 87 24

        • Ano to tak nie działa, bo to nie system o sumie zerowej (15)

          Jakby był, to popuszczanie pasa rozwiązywałoby problem otyłości. W końcu podobno są tam korki, a absolutnie ich być zgodnie z Twoją logiką nie powinno - system został zasilony tunelem pod Martwą Wisłą... Występują tu takie zjawiska jak ruch indukowany (testujemy jego skutki na obwodnicy), paradoks Braessa, implikacje dla przepustowości opisane twierdzeniem Lewisa-Mogridgea itd. W skrócie: można wywalić nieskończoną sumę pieniędzy na budowę (czy tu raczej: odbudowę zdegradowanej) infrastruktury, a korki będą miały się świetnie.

          • 42 32

          • Dobrze mądrego poczytać. (9)

            • 10 21

            • Co tu mądrego? (8)

              użycie bezsensownych mądrze brzmiących określeń, które mówią, że "pusty asfalt rodzi samochody"? Coraz więcej jest głosów podważających te teorie, ponieważ korelacja nie oznacza przyczynowości i skupienie się na samym poszerzaniu dróg pomija jednoczesną budowę osiedli w okolicy = większą liczbę mieszkańców = użytkowników drogi. Poza tym głupie jest oczekiwanie, że jedno poszerzenie drogi na zawsze wystarczy, podczas gdy liczba mieszkańców wciąż rośnie.

              Natomiast absolutnie zgadzam się z paradoksem Braessa, mówiącym, że im więcej skrzyżowań tym większe korki - mamy tego przykłady na Chmielnej, na Łąkowej i wkrótce będziemy mieli również w miejscu tej estakady.

              Co do tego gadania o popuszczaniu pasa to przypominam, że gdy jest zawał = korek, to żyły się poszerza a nie zwęża.

              • 52 14

              • Mówisz że zachęcanie ludzi do jazdy samochodem jest tylko skorelowane z przesiadaniem się ludzi do samochodów? (3)

                Ciekawa teoria, ciekawa.

                • 6 12

              • Jakie "zachęcanie do ludzi do jazdy samochodem"? (2)

                Ludzi nie trzeba zachęcać do jazdy samochodem, bo chęć szybkiego i wygodnego przemieszczania się leży w naturze człowieka.
                To do roweru trzeba zachęcać jakimiś punktami i nagrodami, a mimo tego i tak większość osób woli samochód niż rower i nawet mimo tych akcji rowerzystów jest 50-100 razy mniej niż kierowców.

                • 34 10

              • (1)

                Mówisz że przeznaczenie 90% niezabudowanej powierzchni miasta i 90% budżetu na komunikację na samochody to nie jest zachęcanie?

                Za te pieniądze i przy użyciu ułamka tego terenu można by mieć komunikację miejską jak marzenie.

                Ale my wolimy inwestować w samochodziki tworzące korki...

                • 11 31

              • Żeby mieć komunikację miejską to trzeba przede wszystkim ludzi opłacić i mieć z czego im zapłacić to chyba jest podstawowy problem tymczasem zarządzane przez lewackich fanatyków miasta polskie wola kupować motywowane ideologicznie i politycznie w pip drogie autobusy to na prąd to na wodór a kierowców do jeżdżenia nimi brak

                • 9 2

              • Jeżeli codziennie masz zawał i codziennie poszerzasz sobie żyły, długo nie pociągniesz...

                • 11 11

              • (2)

                Jak tak będziemy ciągle poszerzać te drogi to w końcu zabraknie miejsca, trzeba będzie stare miasto zacząć burzyć. Rozwiązanie jest tylko jedno - mniej samochodów powinno wjeżdżać do miasta. Nie będzie to łatwe przez postępującą suburbanizację którą ciężko obsłużyć komunikacją miejską, ale jeśli będziemy kroczyć ścieżką "jeszcze jeden pas i nie będzie korków", to skończymy z taką "Katy Freeway" jak w Houston, 26 pasów i nadal korki. A jak tu żyć w mieście przeciętym autostradami?

                • 5 13

              • (1)

                W Houston są mniejsze korki niż w Gdańsku. U nas średnia prędkość samochodem to 31km/h a tam 38km/h. U nas średni czas podróży po mieście to prawie 16 minut a tam 12 minut, mimo hejtowanego przez was urban sprawl. Czyli jednak ta Katy Freeway działa.
                Do tego przypomnę, że średnia prędkość tramwaju w Gdańsku (nie licząc odcinków pieszych i czekania na przystanku) to tylko 17km/h, czyli ponad 2 razy wolniej niż samochody "w tych strasznych korkach" w Houston, dlatego propozycja zastąpienia samochodów powolnymi tramwajami to przejście z deszczu pod rynnę.

                • 8 3

              • Toć badania średniej prędkości są robione corocznie

                I są podawane m.in. na tym portalu (Trójmiasto ma najwyższą z wszystkich polskich metropolii). Myślałeś, że nikt się nie zorientuje, że odwróciłeś liczby?

                • 0 2

          • Twierdzenie Lewisa (2)

            jest akurat bardzo dyskusyjne. A paradoks Braessa skutecznie udowadnia się tylko w określonych warunkach. A w Gdańsku te warunki są bardzo zależne od ich niewielkiej ilości, co skutkuje zaprzeczeniem tym teoriom.

            • 13 7

            • Od niewielkiej ilości czego?

              Tak chciałeś mądrze brzmieć, że po drodze zgubiłeś treść :)

              • 10 6

            • Dla osoby przyspawanej do siedzenia samochodu każda liczba jest dyskusyjna

              Sąsiad dojeżdżał z centrum Sopotu na Wzgórze podczas budowy lewoskrętu w Orłowską i po dzień dzisiejszy uważa, że samochodem było szybciej. Wprawdzie jechał ponad godzinę (piechotą szło się ok. 1:15), SKM 9 minut, cel 4 minuty od SKM, ale jasne - było szybciej.

              Proponuję porównać ten "spektakularny" wzrost populacji Gdańska i wzrost liczby km dróg w ostatnich 20 latach. Skoro wzrost w tym drugim współczynniku był wielokrotnie wyższy od tego w pierwszym, to przecież teraz jeździ się sprawniej niż 20 lat temu i skutecznie zaprzeczyliśmy tym teoriom, prawda? ;)

              • 4 14

          • Faktycznie

            Problemu wodogłowia u raktywistów też nie rozwiązało to, że mama kupowała większą czapkę

            • 7 6

          • Nie, system nie zostal zasilony, bo nic nie zrobiono po drugiej stronie!

            Wąskie gardło na cholernym Czarnym Dworze, innymi ulicami też płynnie nie przelecisz. I dlatego Elbląska wciąż jest popularna. Jak rozbudują łącznik z Obwodnicą i resztę (by nie było tego zwyczajowego korka na Czarnym Dworze),:to wtedy można pogadać.

            • 17 6

        • Możesz nie wierzyć (1)

          Ale dokładnie tak to działa - zwężasz ulice, mniej aut w sumie po nich jeździ

          • 3 7

          • Zgadzam się, mniej jeździ, bo wszyscy stoją w korku

            • 4 1

    • Wyburzenie jest bardzo złym pomysłem (7)

      Skoro zaprojektowano estakadę, żeby odbywał się ruch bezkolizyjny, to zmiana na "lepszy" i zapewne generujący jeszcze większe korki w godzinach szczytu niż jest to teraz, jest pomysłem niedorzecznym. To są złe decyzje.

      • 111 29

      • Estakada była budowana dawno projektowana jako trasa przelotowa W-Z (5)

        Budowali estakadę gdy ruch przechodzący przez miasto to były ciężarówki do stoczni i portu wewnętrznego kierunek Marynarki Polskiej a także cały ruch tranzytowy z Warszawy w kierunku Szczecina Gdyni i w kierunkach powrotnych. Obecnie nie jest potrzebna a jedynie szpeci gdy mamy tunel i węzły autostradowe poza obszarem zurbanizowanym. Nikt nie każe tobie jeździć autem przez centrum, jedz sobie obwodnicą południową. W centrum powinien być ruch uspokojony i 50km/h. Nigdy nie zapewnisz bezkolizyjnego i bezkorkowego dojazdu transportem indywidualnym nie zrozumiesz tego siedząc za kierownicą. W mieście masz transport zbiorowy z którego najlepsze jest metro lub kolej nadziemna obydwa drogie rozwiązania, ale jak wpakujesz 100 osób do autobusu to te najmniej 50 samochodów nie będzie stało w gigantycznym korku i tak każde 200 metrów korka to jeden autobus. Światła i zwykle skrzyżowanie nie zmienią prędkości dojazdu na tym odcinku jedyne zamiast zatrzymywać się i ruszać 15razy zrobisz to raz.

        • 26 63

        • W Gdańsku jak wpakujesz do autobusu 100 osób (3)

          To zniknie 120 aut

          • 4 8

          • raczej jak 120 osób przesiądzie się z samochodów na autobus lub tramwaj (1)

            to zniknie 100 samochodów z danego odcinka ulicy

            • 2 4

            • Do tych autobusów widmo z bp tour które nie odjeżdżają bo półgłówki z urzędu wybierają do obsługi linii wyjeżdżających poza miasto na okres 10 lat niewypłacalne firmy krzak?

              • 9 2

          • Cofka

            No i cofamy się do PRLu, wtedy w każdym autobusie po 100 osób

            • 0 0

        • Ogarnij się!!

          • 0 0

      • Estakada jest stara i wymaga generalnego remontu za niebotyczne pieniądze.

        W związku z tym miasto korzysta z okazji by wymienić infrastrukturę na tańszą i mniej autocentryczną.

        • 7 21

    • Nie bierzcie się za coś na czym sie nie znacie (3)

      • 36 15

      • Taaa, bo przeciętny kierowca jest ekspertem ruchu drogowego widząc go tylko z perspektywy własnego nosa.

        • 22 17

      • to proszę wymienić swoje sukcesy w projektowaniu gdanskich arterii (1)

        jak na razie wszystko się korkuje i nie mówcie znów ze to zawsze kierowcy są winni bo istnieją

        • 30 5

        • To Ci napiszę, bo mówić na tym forum trudno

          Kierowcy są winni, bo istnieją. W nadmiarze. Żadnemu miastu na świecie nie udało się zapewnić bezkorkowego systemu, a tam gdzie próbowano (np. Brasilia budowana od zera pod tym kątem) jest... gorzej.

          • 5 6

    • korki są na wiadukcie

      czy zaczynają się wcześniej ?

      • 17 0

    • szczególnie widać znaczenie tej trasy gdy jest jakieś zdarzenie albo roboty drogowe w tunelu albo na obwodnicy (7)

      A to wcale nie są rzadkie przypadki. Wtedy kierowcy walą przez miasto bo za bardzo nie mają innej możliwości

      • 54 9

      • Walą mieszkańcy okolicznych wiosek albo południa Gdańska. Problemem jest brak sprawnej komunikacji a nie szerokich dróg. (5)

        Tyle, że kto rozsądny bierze robotę na drugim końcu miasta i ma pretensje, że w 15 minut w domu nie jest?

        • 16 39

        • W tym miejscu zmniejszenie przepustowości drogi wcale nie usprawni komunikacji miejskiej

          wręcz przeciwnie.

          • 30 7

        • (1)

          Moja robota akurat jest w jednym miejscu miasta no i muszę dojeżdżać. Nie każdy pracuje w handlu, że może sobie wybrać sklep do pracy

          • 17 7

          • No i?

            Skoro masz dobry powód żeby wszędzie się walać samochodem to powinieneś pierwszy lobbować za rozwiązaniami żeby ci bez powodu przesiedli się do zbiorkomu i innych rozwiązań. Wtedy drogi służyły by tylko niezbędnemu ruchowi samochodowemu.

            • 8 17

        • Chcesz pisać o sprawnej komunikacji miejskiej

          To zacznijmy od przejrzenia raportu z tego tygodnia :)

          • 17 1

        • Wyobraź sobie że nie każdy pracuje w Biedronce i Lidlu których jest zatrzęsienie, a niektóre firmy / zawody występują na tyle rzadko że nie masz wyboru jeśli jesteś specjalistą w wąskiej branży i wybór tej czy innej roboty nie jest podyktowany odległością czy czasem dojazdu ale po prostu koniecznością życiową.

          • 0 0

      • I znaczenie tej estakady (nie trasy!) jest wylacznie takie, ze przed Podwalem jest wiekszy korek.

        Gdy beda swiatla, kilku bedzie musialo poczekac juz tutaj, wiec wolniej beda stlaczac sie przed Podwalem.

        • 0 0

    • jak geniuszu chcesz zrobić lewoskręt z jednego pasa na Elbląskiej a na Okopowej nie ma go w ogóle a jak będzie to też z jednego pasa?

      • 9 4

    • (1)

      Korki nie tworzą się za bardzo w okolicach samej tej estakady, są przed nią - w okolicach skrzyżowania Elbląskiej z Głęboką i Zawodników oraz dalej - przy skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową i dalej z Chmielną

      • 13 0

      • Racja

        Nie tworzą się na niej, bo zapewnia bezkolizyjny przejazd, za to jak wskazałeś tworzą się tam gdzie jest skrzyżowanie kolizyjne.

        • 7 2

    • przydal by sie parking podziemny na dlugich ogrodach (3)

      • 13 9

      • I słownik ortograficzny. (1)

        • 10 6

        • Czego nie zrozumiales

          • 1 3

      • szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta

        zwiększa korki na dojazdach do niego. Proste jak konstrukcja cepa

        • 3 2

    • Widziałeś korek w którym stoją ludzie z Żukowa rano? (1)

      Chcesz żeby przesunął się do Śródmieścia?

      • 9 3

      • Najlepiej jakby się przeniósł do PKMki

        • 4 3

    • Tunel

      Byłby najprostszym rozwiązaniem problemów. Nie biorąc pod uwagę mediów podziemnych i odprowadzania wody.

      • 3 3

    • Ale jaka to różnica? (3)

      Czy w korku będziesz stał na estakadzie czy na tradycyjnym skrzyżowaniu? Porobili dalej na Łąkowej i Chmielnej światła, co w ogóle nie wpłynęło na czas przejazdu w godzinach szczytu. A jednak Dolne Miasto zaczęło odżywać.

      • 8 22

      • Nie wpłynęło? (1)

        Nawet rozkładowy czas przejazdu tramwaju wzrósł o 2 minuty, a on nie stoi w korku i ma priorytet na światłach

        • 15 6

        • Ma też tory położone na pasie zieleni, więc przyczyną wzrostu czasu przejazdu nie jest to ile wy stoicie w korkach.

          • 3 5

      • No tak zrobili światła usunęli tramwaj z Łąkowej i Dolne Miasto zaczęło odżywać? To co zrobimy z dzielnicami które przecięła linia kolejowa? One chyba już nie ożyją chyba że owe linie kolejowe schowamy do tuneli

        • 3 1

    • wszelkie wyjazdy na Kaszebe, tylko za pieniądze Kaszebe...

      • 2 4

    • teraz wyburzą, a później wyjdzie, ze jednak potrzebna, al enie ma pieniędzy na wybudowanie (jak z estakadą na AK) (2)

      i czemu chcą to remontować, jak zaraz będą wyburzać? czyj wujek musi zarobić?

      • 17 5

      • Żeby jej fragmenty nie skasowały jakiegoś bolidu prawilności i nie spowodowały strat na 3.50?

        • 4 4

      • Renimacja trupa, by uciśnieni kierowcy mogli jeszcze trochę po nim pośmigać

        • 3 8

    • A nowy wiadukt przy urzędzie wojewódzkim jeszcze bardziej nie pasuje

      • 7 1

    • Budyńlandia

      Najpierw proszę wybudować tunel pod Motławą do Nowej Wałowej a dopiero realizować poronione pomysły.Codziennie kilka tysięcy przejeżdża tą drogą do i z pracy do rafinerii i portu nie licząc innych firm.

      • 10 3

    • Zamieńcie estakady na tunele... i wszyscy będą szczęśliwi.

      Dla mnie wszystkie ulice możecie przebudować na tunele. Mnie to nie przeszkadza, nie mam fobii w odróżnieniu od wariatów tworzących przejścia naziemne obok tuneli dla pieszych. Tak, wiem, że to nie realne. Władzom miasta nie chodzi o usprawnienie komunikacji tylko o całkowite zakorkowanie Gdańska by wymusić korzystanie z drogiej komunikacji miejskiej... Bo oczywiście o bezpłatnej komunikacji publicznej nie chcą słyszeć.

      • 11 3

    • Chcemy referendum!!!

      • 2 2

    • No bez jaj, naprawdę chcesz aby do każdej wioski wiodła estakada ??

      • 2 1

    • Wszyscy by wszystko burzyli,tylko co w zamian??Ronda,po których większość nie potrafi jeździć??Ronda może zdają egzamin przy małym ruchu ale nie w tym miejscu!!Tunel nie wiele zmienił,i zaklinanie żeczywistości przez urzędników mija się z prawdą!!Wystarczy zobaczyć co się dzieje co dziennie,jakie powstają korki,szczególnie po zrobieniu przejść naziemnych!!Podejrzewam że żaden urzędnik osobiście nie widział miejsca o którym chce decydować!!

      • 3 2

    • Jeszcze brzydsze jest Forum.

      • 2 0

    • Chodzi o to żeby przytulić jak najwięcej kasy za analizy

      Zamiast wyremontować np angielską groblę która wygląda jak powierzchnia księżyca, to beda robić remont estakady i potem ją burzyć. Przecież to kolejny mafijny wał

      • 1 1

    • (1)

      Wszyscy mądrale tylko by burzyli!!A w zamian co??

      • 2 1

      • W zamian możesz sobie wypożyczyć miejski rower

        • 1 0

  • Hahaha

    • 19 0

  • Gdańsk miastem pieszych . (1)

    Walka wypowiedziana zmotoryzowanym przez władze gdańska trwa w najlepsze . Jeżeli już ta mało wątpliwa inicjatywa miała by się ziści to pod warunkiem wybudowania Nowej Wałowej do ul. Głębokiej !!!

    • 60 5

    • To jest konsekwentne realizowanie tego, co zapowiedział Trzaskowski w ramach C40.
      A Wy się dajecie na to nabierać, bo to takie fajne, nowoczesne...

      • 7 0

  • Znowu likwidacja miejsc parkingowych!!! (12)

    Pod Długimi Ogrodami potrzebny jest duży wielokondygnacyjny parking podziemy z wjazdem w okolicach Bramy Elbląskiej albo nawet jeszcze wczesniej gdzieś na końcu ulicy Elbląskiej. Władze miasta sądzą, że wszyscy będą do cenrum dojeżdzać na rowerach. I się mylą. Bez parkingów satrówka zmieni się w lunapark dla turystów z booking island. Mieszkańcy będą omijąć ją szerokim łukiem. Podobnie stało się ze Świętojańską w Gdyni, ona zamiera, bo Gdynianom wygodniej do Rivery podjechać.

    • 108 8

    • (6)

      KUp teren, zbuduj parking i zarabiaj

      • 2 13

      • (5)

        A to czasem nie miasto powinno dostosowywać się do potrzeb mieszkańców? Np. zamiast budowy DDR, którymi jeździ margines społeczny?

        • 19 6

        • Obok Zieleniaka stoi potężny parking. (4)

          Jest pusty.

          A zatem nie trzeba budować więcej parkingów dla marginesu, którego nie stać na własne miejsce.

          • 3 10

          • (3)

            tak, tak. I w Warszawie jest i w Berlinie, co tam Zieleniak

            • 7 2

            • Typowe PO (2)

              Po co nam parking, skoro jest w Berlinie?

              • 8 3

              • Ty nic nie rozumiesz. Ty piszesz jak Kargul do swoich w oborze. (1)

                • 0 6

              • Panie leśniku

                Pana córka znowu nie bierze leków

                • 4 1

    • Zbuduj i pobieraj pieniądze

      • 1 11

    • Świętojańska umiera ???! (2)

      Jest wręcz przeciwnie ! Zauważ ile knajp powstaje po ucywilizowaniu Świętojańskiej. Gdyby dać wolną rękę zagorzałym auciarzom w projektowaniu miast, mielibyśmy centra przeorane 4 pasmowymi autostradami. Na szczęście ten trend odchodzi do przeszłości bo sporą część mieszkańców chce mieć alternatywę i odpocząć od hałasu i smrodu. Przepustowość ? Jak się przyjrzysz to w prawie każdym aucie jeden kierowca !! Ekonomia przestrzeni jak cholera ;). Radzę wielu kierowcom zostawić choć raz samochód przed blokiem i zmienić perspektywę. Serio , zmienia się percepcja otoczenia

      • 4 12

      • Yhmm i wcale po 22 na świętojańskiej nie hula wiatr... wcale.

        • 6 0

      • masz racje, powstaja knajpy... na jak dlugo?

        Skad tylu naiwnych lapia w tej Gdyni to jest po prostu niepojete... Na prowadzenie takich biznesow i na jedzenie na chodniku...

        Nic dziwnego, ze okres trwalosci nie przekracza roku...

        • 6 0

    • a czemu ma miasto tobie budować parkingi? Kup sobie miejsce parkingowe albo zaparkuj dalej od centrum.

      Wiochy żukowskiej tu nie rób.

      • 1 5

  • naprawde zmalalo znaczenie tej drogi? bez niej trzeba nadkladac drogi aby sie dostac z Gdanska na S7

    • 71 2

  • Jak najszybciej wybory (4)

    Niech już będą te wybory samorządowe, zanim obecna ekipa całkowicie rozwali miasto.

    • 141 5

    • (3)

      I co to zmieni? Nadal wygrają ci sami, bo przecież "nie ma alternatywy".

      • 16 5

      • (2)

        Jak nie ma alternatywy? Już małpa z zoo byłaby lepszym prezydentem.

        • 18 0

        • Przypominam że alternatywą było dwóch prawicowych oszołomów... (1)

          • 0 14

          • a lewaczka lewakowi to nie równi, co?

            • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane