- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 13:47
POWINNISCIE JA WYREMONTOWAC !
POZDRAWIAM
- 4 1
-
2012-10-28 13:54
Najlepiej w ogóle zlikwidować tory ulice,tunele i estakadę a na tym miejscu postawić kościół.
- 6 4
-
2012-10-28 13:59
Czy Pan Maciej N. dobrze sie czuje?!
Na pewno nie...
- 10 2
-
2012-10-28 13:59
mentalność Nowych Ruskich (1)
to przy "gdańszczanach" (przywiezionych wagonami spod Baranowicz) szczyt wydajności i roztropnego gospodarowania zasobami. dziwne, że jeszcze nie zaczęliście sobie wieszać złotych łańcuchów na klacie.
- 4 1
-
2012-10-29 08:03
Wojtek nie na temat. idź do szkoły dzieciaku.
- 0 0
-
2012-10-28 14:03
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd...
To trzeba by pół miasta wyburzyć jeśli wygląd miałby być czynnikiem decydującym. Co za brednie.
A o wygląd różnych konstrukcji i budynków to trzeba po prostu umieć dbać!
Ps. Ciekawe kto za to miałby zapłacić. Jest tyle ważniejszych i pilnych spraw do finansowania przecież!- 9 2
-
2012-10-28 14:05
Do likwidacji
Zlikwidujmy jeszcze węzeł Kliniczna bo też szpetny, zasypmy przejścia podziemne pozwalając pieszym na przechodzenie w dowolnym miejscu. Tylko po tych zabiegach żeby nikt nie darł gęby, że korki, że kolejny pieszy zginął, że za dużo kolizji i wypadków. Przyjdzie kiedyś taki czas, że będą z płaczem odbudowywać infrastrukturę drogową, kolejową którą teraz się wyburza.
- 12 3
-
2012-10-28 14:09
Estakadę nad całym Podwalem trzeba zbudować !
Panie - by udrożnić to wąskie gardło - trzeba zbudować estakadę nad Podwalem Przedmiejskim - która mogłaby być wzniesiona nad trakcją tramwajową / dołem tramwaje, górą lekkie auta - do 3,5 t /- poczynając już od Bramy Żuławskiej. Estakada - stara czy nowa - kwestia koloru.
- 5 2
-
2012-10-28 14:12
tunele
proponuje zeby pod gdañskiem zrobic tunele z autostradami wten sposob znikna korki naziemne po ktorych mogla by sie poruszac glownie komunikacja miejska 4 pasy pod ziemia ulatwily by przejazdy przez gdañsk
- 6 2
-
2012-10-28 14:29
Panie Naskręt
Pańskim wizjom już podziękujemy.
- 23 3
-
2012-10-28 14:31
(1)
Pan Naskret przeprowadzil wywiad ze samym sobą. fascynujace ;D
- 18 2
-
2012-10-28 14:33
Dokładnie , "uważa Maciej Naskręt" Skręt na Prezydenta
lol
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.