• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • POWINNISCIE JA WYREMONTOWAC !

    POZDRAWIAM

    • 4 1

  • Najlepiej w ogóle zlikwidować tory ulice,tunele i estakadę a na tym miejscu postawić kościół.

    • 6 4

  • Czy Pan Maciej N. dobrze sie czuje?!

    Na pewno nie...

    • 10 2

  • mentalność Nowych Ruskich (1)

    to przy "gdańszczanach" (przywiezionych wagonami spod Baranowicz) szczyt wydajności i roztropnego gospodarowania zasobami. dziwne, że jeszcze nie zaczęliście sobie wieszać złotych łańcuchów na klacie.

    • 4 1

    • Wojtek nie na temat. idź do szkoły dzieciaku.

      • 0 0

  • Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd...

    To trzeba by pół miasta wyburzyć jeśli wygląd miałby być czynnikiem decydującym. Co za brednie.

    A o wygląd różnych konstrukcji i budynków to trzeba po prostu umieć dbać!

    Ps. Ciekawe kto za to miałby zapłacić. Jest tyle ważniejszych i pilnych spraw do finansowania przecież!

    • 9 2

  • Do likwidacji

    Zlikwidujmy jeszcze węzeł Kliniczna bo też szpetny, zasypmy przejścia podziemne pozwalając pieszym na przechodzenie w dowolnym miejscu. Tylko po tych zabiegach żeby nikt nie darł gęby, że korki, że kolejny pieszy zginął, że za dużo kolizji i wypadków. Przyjdzie kiedyś taki czas, że będą z płaczem odbudowywać infrastrukturę drogową, kolejową którą teraz się wyburza.

    • 12 3

  • Estakadę nad całym Podwalem trzeba zbudować !

    Panie - by udrożnić to wąskie gardło - trzeba zbudować estakadę nad Podwalem Przedmiejskim - która mogłaby być wzniesiona nad trakcją tramwajową / dołem tramwaje, górą lekkie auta - do 3,5 t /- poczynając już od Bramy Żuławskiej. Estakada - stara czy nowa - kwestia koloru.

    • 5 2

  • tunele

    proponuje zeby pod gdañskiem zrobic tunele z autostradami wten sposob znikna korki naziemne po ktorych mogla by sie poruszac glownie komunikacja miejska 4 pasy pod ziemia ulatwily by przejazdy przez gdañsk

    • 6 2

  • Panie Naskręt

    Pańskim wizjom już podziękujemy.

    • 23 3

  • (1)

    Pan Naskret przeprowadzil wywiad ze samym sobą. fascynujace ;D

    • 18 2

    • Dokładnie , "uważa Maciej Naskręt" Skręt na Prezydenta

      lol

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane