• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • Naskręt musiał nieźle po bandzie pojechać w sobotę :):):)

    • 17 1

  • zwolnic tego Naskręta z REDAKCJI!!!!

    Ten facet ma jakies chore pomysly i wizje i do tego upublicznia je na lamach portalu. Kto mu pozwala na to? teraz chce wyburzyć miasto a nie dawno by wreczal policjantowi nagrode bo go przepuscil na pasach! paranoja sie czai w jego glowie?

    • 30 3

  • Dlaczego Macku caly czas forsujesz te swoje glupie pomysly na tym portaliku?

    Malo ci komentarzy??

    • 23 2

  • Likwidacja (1)

    Zlikwidować posadę NASKRĘTA w trójmiasto.pl

    • 26 4

    • Jestem za !!

      • 6 2

  • Co za bzdura

    Absurd: nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu" - kompletny nonsens. W relacji Okopowa przejazd bezkolizyjny pod węzłem istnieje, ponad to właśnie dzięki estakadzie istnieje tez w relacji Okopowa-Podwale Przedmiejskie. Poza tym pomysł burzenia czegoś co powstało dużym nakładem sil i pieniędzy w celu ułatwienia komunikacji uważam za iście niepoprawny i po prostu idiotyczny. Jestem za zostawieniem estakady, oraz tuneli. Nie trzeba na sile łączyć dwóch dzielnic Gdańska, które i tak są od siebie odseparowane nie tylko Podwalem Przedmiejskim, ale przede wszystkim jakością struktury tych dzielnic, oferta którą posiadają. Nikt nie będzie częściej uczęszczał na Przedmieście tylko dlatego ze zlikwiduje sie tunel, a tkanka miejska pozostanie taka jak dotychczas. Bzdura. Wyrzucanie pieniędzy w błoto i marketing władz lokalnych.

    • 16 1

  • (3)

    Macieju N. co ty wciągasz?, że piszesz takie głupoty,nie interesuje mnie co uważa Pan Maciej N. , artykuły tego Pana odzwierciedlaja jego prywatę i barak myślenia perspetywicznego

    • 24 3

    • właśnie myślenie perspektywiczne (2)

      sugeruje potrzebę poprawy komfortu ruchu pieszego w mieście, głównie przez uspokojenie ruchu i redukcję zbędnych przejazdów samochodami na krótkie odległości.

      • 0 2

      • sugerujesz (1)

        że ruch pieszy to myślenie perspektywiczne?

        • 1 0

        • dokładnie tak

          na małe odległości to oczywiste, na dalsze można znaleźć inne opcje

          • 0 1

  • Czy te wsystkie komentarze motoryzacyjne pisze jeden osioł (1)

    czy stado osłów z jednej sztancy? To jest zapaść edukacyjna i brak jakiegokolwiek społecznego postrzegania świata. Gorzej niż taliban.

    • 9 13

    • wyluzuj Maciek

      • 7 3

  • bezmyśny pismak

    Takie głupoty może picać tylko osoba na dobrym odlocie,

    • 19 1

  • (1)

    To po kiego CH... budowano obwodnicę południową? Ja jak chcę jechac do Gdańska z Oslztyna np. nie jeżdze już prz miasto jak kiedyś, tylko bokiem. Estakadę lepiej zburzyć niż remontować. Przejscia podziemne nie sa aż takie złe. Ale też jak sie okazuje nie wiele dają jeżeli i tak są światła na skrzyżowaniu.

    • 7 3

    • Dają czas, piesi idą, samochody jadą ...

      • 0 1

  • hahahahhahah

    jak to jakiś marny pismak z marnym pomysłem , po prostu za mało szumu na forum , wiec musiał palnąc coś głupiego

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane