- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (211 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (69 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (317 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (118 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 11:31
Błędnik
też zburzyć!!! I tunel w Sopocie, jak to skrzyżowanie bez świateł?
- 13 0
-
2012-10-28 11:41
Chyba omyłkowo puścili artykuł na PRYMA APRILIS (1)
Jeżeli to nie żart :
Pomysłodawca tego absurdu mam IQ na poziomie temperatury ciała.
Nowy znak drogowy nakazujący wyłączenia silnika i pchanie samochodu (bezpieczeństwo i ekologia w jednym)
Jak to nie pomoże
W celu uspokojenia ruch proponuje przesiadkę na furmanki ciągnione przez poczciwą krasulę. Sami ubierzmy się w szmaty średniowiecznie i koniecznie rzadko się myjmy będzie super.- 21 4
-
2012-10-28 12:34
Czasami trzeba zrobić krok wstecz by pójść do przodu. Jeszcze długo tego człowieku nie zrozumiesz ale będziemy wierzyć, że może kiedyś jednak tak.
- 1 2
-
2012-10-28 11:41
Temat zastępczy
Idą ciężkie czasy, miasto zadłużone.
To zaufani redaktorzy sypią tematami "zastępczymi".
Bo mamy się cieszyć, że tego czy tamtego NIE ZLIKWIDUJĄ, a wtedy nie będziemy płakać,że tego czy tamtego NIE WYBUDUJĄ.
Zwykła, niskich lotów, socjotechnika.
Tymczasem pan redaktor zapomina,że kiedyś władza w mieście się zmieni, zatem takie "sprzedawanie" "posłusznych" newsów jest niebezpieczne. Bo następcy mogą to sobie przypomnieć i podjąć kroki odwetowe.
Nie ma ludzi niezastąpionych, nieprawdaż?- 12 3
-
2012-10-28 11:45
Do szpetnych rzeczy do wyburzenia należy dodać:
- ECS
- Teatr Szekspirowski
- Zieleniak
- Centromor
- NOT
- City Forum
- PROREM
- Hotel Hilton
- Hotel Hanza
- wieżowce na Dolnym Mieście i Długich Ogrodach, Wrzeszczu
- nowobogackie budynki pobudowane ostatnio na terenach Starówki
nie chce mi się już więcej wymieniać ...- 31 2
-
2012-10-28 11:48
Gdańsk zakorkowany (4)
Polecam osobom forsujacym tak nieprzemyslane ruchy drogowe artykuł Dziennika-Gazeta Prawnanr 179 14-16IX
"Polska zakorkowana" wynika z niego że wzrost liczby smochodów w Polsce i zapewne w Gdańsku ma sie nijak do wzrostu infrastruktury drogowej i kazdy kawałek asfaltu jest bescenny a wiara w tunel pod Wisłą moze sie okazać niwystarczająca jak pokazała to obwodnica południowa i jesli władze miasta planuja powrót do komunikacji rowerowej to życze sukcesów Zróbmy rowerowy skansen w centrum.- 15 3
-
2012-10-28 12:35
(2)
A co daje ten "postęp" i zapchane, śmierdzące spalinami miasto? Hałas, smród i strach mieszkańców. Samochody precz z miast!
- 3 4
-
2012-10-28 12:40
Wyjeżdżaj stąd, jak się niepodoba.
Tu jesteś odszczepieńcem.
- 4 3
-
2012-10-28 22:02
najlepiej ścieżki rowery urzedasów
- 0 0
-
2012-10-28 21:59
w żadnym mieście na świecie budowa dróg nie zlikwidowała korków
sprawdź chociażby Los Angeles i Houston. Miasta tworzone głównie z myślą o korzystaniu z samochodów zmuszają rodziców do tracenia czasu na dowożenie dzieci do szkoły, co wzmaga korki w godzinach porannego szczytu.
- 0 1
-
2012-10-28 11:50
Czemu Pan Maciej cytuje sam siebie? (4)
- 23 1
-
2012-10-28 11:53
Bo wyszedł na skręta.
- 10 1
-
2012-10-28 12:21
samouwielbienie :)
- 9 1
-
2012-10-29 01:27
Kolezanka go poprosila to pisze. (1)
- 0 0
-
2012-10-29 13:10
Tak
"na Józefa Bąka" :)
- 0 0
-
2012-10-28 11:50
zmodernizować
nalezy to wszystko wyremontowac i bedzie najbezpieczniejsze, kolejne swiatła, bo powstanie przejscie sprawi, ze korki beda jeszcze wieksze, kto decyduje o takich bzdurach ???
- 5 1
-
2012-10-28 11:52
kraj biedy i smordu oraz brudu
a oni likwiduja to co potrzebne - miasto banlrutem nie ma juz kasy a dlugi rosna - miasto oddadza niemca za dlugi
- 8 1
-
2012-10-28 11:57
Myślenie nie boli.
O złom z estakady niech się urząd nie martwi złomiarze rozprawią się szybciutko tylko beton niech zbiorą wywrotki.
- 4 0
-
2012-10-28 11:59
Co za bzdura.
Chce się uzasadnić likwidację tuneli zaniedbaniem dzielnic za Podwalem Przedmiejskim.To jest bzdura. Ul.Elbląska, Grobla Angielska, Biskupia Górka, Orunia i.t.p. nie są oddzielone arteria i podziemnymi przejściami a wyglądają jeszcze gorzej jakby oddzielał je mur chiński.Przejścia podziemne wymagają modernizacji (mocne oświetlenie,monitoring , czystość).
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.