• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?

Maciej Naskręt
28 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dyskusyjny remont estakady na węźle UE
Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta. Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta.

Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.



Co głównie zmieniłaby likwidacja estakady nad Węzłem Unii Europejskiej?

Wreszcie drgnęło w sprawie likwidacji tuneli pod ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, które od od lat 60. tną tkankę miejską Śródmieścia. Rada Miasta Gdańska podczas wrześniowej sesji powołała komisję do spraw rewitalizacji, która ma zająć się wytyczeniem przejść dla pieszych w miejsce zlikwidowanych tuneli.

Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.

Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.

Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.

Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.

Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.

Opinie (894) ponad 20 zablokowanych

  • naskret sa 3 a nie 4 przejscia

    nastepnym razem przygotuj sie lepiej chlopie do pisania wypocin po przebalowanej sobocie

    • 10 2

  • artykuł M. Naskręta sponsorujący M. Naskręta

    FenoMEN!- napisać w artykule takie zdanie:"Likwidacja tunelów pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Nowa komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - UWAŻA MACIEJ NASKRĘT".

    • 20 1

  • GŁUPOTA !!!!

    Po cholerę to burzyć?? A za 10 lat znowu będziemy budować, tak??

    Pomysł z tunelami też mi sie nie podoba. Tylko że w tym przypadku trzeba by było zmienić prawo karne. I np. za brudzenie, malowanie, za załatwianie swoich potrzeb do ŁAGRÓW!!
    I juz nie trzeba by było niczego zamykać :)

    • 12 2

  • bzdury (1)

    Niech ten Pan nie pisze takich bzdur..Tylko podnosi mi ciśnienie jak Krowin Mikke.

    • 10 4

    • Korwin Mikke nie wpadłby na taki absurdalny pomysł...

      ...tylko polecił dobuddowanie jeszcze jednej estakatdy.

      • 9 0

  • redaktor naczelny trojmiasto.pl chyba ma urlop, skoro mogły przejść takie bzdury Naskręta

    • 17 2

  • Budyń kupił okazyjnie/?/ mieszkanie na Dolnym Miescie (1)

    i teraz próbuje podwyzszyc jego wartość. Tunele mu przeszkadzaja, myslałby kto.

    • 13 2

    • budynia zlikwidujmy - AMBER GOLD

      nadszedl czas na odejscie od koryta - w miescie pelno dziur pustych placow waqlacych sie plotow pozorowanych budow - 9 jest pozorowanych budow w samym centrum

      • 1 1

  • POJE_BAŁO WAS?

    Lepiej zajmijcie się budowa wiaduktów na Armii Krajowej lub droga na Slupsk lub Elblag a nie kombinujecie z dobrymi drogami.

    • 15 2

  • ograniczeni

    debile !! od kiedy przejście przez światła jest bezpieczniejesze niż przejście tunelem. dodanie śwaiteł jest beznadziejnym pomysłem, spowolnienie ruchu, korki spalanie. Chyba urzędnikom odpowiadającym za światła się nudzi, jako kierowca odczum narastającą ilość przejść ze światłami zupełnie nie potrzebnych. jak na czyżewskiego przy siedzibie upc i awfie. tych przejsc używa znikoma ilośc ludzi którz świtnie sobie dawali rade bez świateł a kierowcy nie mieli utrudnień. śwaitła utrudniają ruch zastanówcie sie !!!!

    • 11 3

  • ja pitolę ... (1)

    Pan Maciej Nieskręt kreuje opinie ... A ja uważam, że pan Maciej powinien przestać pisać takie bzdury wymyślone przez radnego Dariusz Słodkowskiego, który się z całą tą nieszczęsną nową komisją ma zajmować tunelami i koszami na śmieci. Podobna estakada jest na skrzyżowaniu ul.Elbląskiej, Siennickiej i Długich Ogrodów - czy też należy ją zlikwidować? Co jeszcze się w mieście nie podoba panu Nieskrętowi i Słodkowskiemu?

    Ja tylko czekam, kiedy zostaną zlikwidowane przejścia podziemne pod LOTem i przy Dworcu PKP.

    PO to dno ...

    • 21 3

    • tunele pod lotem i dworcu pkp

      powinny pierwsze iść do likwidacji. Zwłaszcza pod dworcem poszła kupa kasy, żeby utrwalić kretyńskie rozwiązania rodem z lat 70-tych. 5 pasów dla aut, a piesi na przystanku nie mają jak wsiąść do tramwaju, tak wąsko.

      • 0 3

  • super (2)

    super plan, super pomysl. gdansk wtedy bedzie stał cala dobe. likwidacja estakady nie pomoze, a napewno pogorszy poruszanie sie po gdansku. brawo dla tego kto to wymyslil. pewnie jezdzi tramwajem a nie samochodem i nie wie co to znaczy przejechac w godzinach szczytu przez gdansk. teraz jak dorzuca przejscia dla pieszych gora to bedzie masakra

    • 14 2

    • Na pewno, nikt nie mówił, że to miasto ma być dla samochodów, ja ich nie chcę, bo to jest dopiero zacofanie, poruszać się po mieście samochodem. Lenistwo nie popłaca.

      • 0 4

    • jadący tramwajem i pieszy ma takie same prawo do wypowiadania się o warunkach

      poruszania się po mieście jak jadący samochodem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane