- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (282 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (104 opinie)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (291 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (101 opinii)
- 5 Historia największej z gdańskich wysp (5 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (99 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 18:27
tylko durnie burzą obiekt który usprania ruch (1)
Jakoś Warszawa nie wpada na takie dłupie pomysł by porozwalać swoje dziesiątki estakad.
Coraz bardziej odnoszę wrażenie że Gdańsk to wiocha i wieśniaki nim rządzą.
Na bruk trzeba wywalić tych debili od planistyki i rewitalizacji tkanki miejskiej.- 14 2
-
2012-10-28 21:42
jednym usprawnia, drugim utrudnia
warto myśleć systemowo i myśleć o ułatwieniu dojścia do przystanku SKM Gdańsk Śródmieście i tworzeniu innych alternatyw dla ruchu samochodów w centrum miasta.
- 0 2
-
2012-10-28 18:40
Nie dajmy się ponieść na fali głupoty.
Panie prezydencie a ile po realizacji tego wspaniałego pomysłu będą czekać na Trakcie mieszkancy południa na wjazd do śródmieścia. Apeluję do mieszkanców a by ten durny pomysł zbojkotować. Jeśli ktoś nie potrafi utrzymać w czystości tuneli to nie oznacza , że ma dezorganizowac ruch w Gdańsku. Ta inicjatywa ma pewnie promotorów wsród częsci hotelarzy którzy chcą pozbyć się tuneli ( a mają hotele po drugiej stronie podwala)aby nie robic przykrego wrażenia, dla gości hotelowych któzy korzystają z tych pobliskich tuneli Dlatego dajmy odpór tym nieuczciwie stawianym celom kiedy jeszcze nie jest za późno.
- 10 2
-
2012-10-28 18:45
Panie Naskręt
Niech Pan odstawi lekarstwa - bo jak czyta się Pana "propozycje" to zastanawiam się na jakich lekach jest Pan, i to już od bardzo dłuuuuugiego czasu.
- 12 1
-
2012-10-28 18:49
należy zburzyć też prawie skończoną estakadę we Wrzeszczu przy Galerii Bałtyckiej!!! (1)
po co to komu?!
- 8 1
-
2012-10-28 21:43
przed zburzeniem warto zobaczyć, jak potwierdza się teza że budowa takich skrzyżowań
nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej. Wtedy twój pomysł znajdzie poparcie.
- 0 1
-
2012-10-28 18:54
Panie Naskret, a glowa Pana czasem nie boli?
jezioro damy tu, a ten niech se stoi w zieleni
- 12 2
-
2012-10-28 18:54
Takie idiotyczne pomysly mogą miec tylko gdańskie urzędasy
i to z dyplomem max. historyka, lub w ogóle bez dyplomu. Jakiekolwiek by nie były - skrzyżowania wielopoziomowe na świecie uznawane są za nieco wyższą formę skrzyżowań niż jednopoziomowe.
- 6 2
-
2012-10-28 18:56
Durne budynie nie wiedza na co wydawać, może zburzyc dworzec i odbudować albo jeszcze cos głupszego (2)
długi i tak niedługo zablokuja inwestycje
- 11 1
-
2012-10-28 21:46
burzenie dworca nie ma sensu - to pomysł z innego nurtu myślenia (1)
chodzi o to, by tworzyć alternatywne udogodnienia dla ruchu a nie myśleć tylko o ruchu samochodów - to dusi miasto dosłownie i w przenośni.
- 0 2
-
2012-10-28 21:51
jakie alternatywne?
A już jakieś zostało utworzone? Ustawienie sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim tylko wydłuży przejazd samochodów, AUTOBUSÓW I TRAMWAJÓW, podobnie zniszczenie wiaduktu. Tu nie chodzi tylko o transport indywidualny, dotyczy to KAŻDEGO korzystającego z tych obiektów. To właśnie we Wrzeszczu brak podziemnych przejść dzieli Wrzeszcz na dwie części.
Gdzie w tych działaniach jest jakaś alternatywa?- 3 0
-
2012-10-28 18:57
Dobry pomysł.
Jestem mieszkańcem ulicy Podwale Przedmiejskie i popieram tę inicjatywę, ponieważ wiele starszych osób ryzykuje swoim życiem idąc na przełaj omijając tunele. Robią to z bardzo prostego powodu. Tunele są bardzo trudną przeprawą dla osób starszych. Tylko 1 przejście podziemne w okolicach ul. Łąkowej ma łagodne wejście i wyjście z i do tunelu. A trzeba pamiętać, że osób w podeszłym wieku będzie coraz więcej. A estakada rzeczywiście zakłóca przestrzeń publiczną i już chyba nie spełnia swojej roli. O ile w ogóle ją kiedykolwiek spełniała.
- 1 14
-
2012-10-28 18:59
Naskręt będziesz ministrem infrastruktury (1)
u Pana Kaczyńskiego
- 4 8
-
2012-10-28 20:15
chyba u tuska
- 1 2
-
2012-10-28 19:02
Za chwilkę nie będzie pieniędzy , zacznie się bonanza.
Doszliśmy do szlabanu z możliwością zaciągania kredytu przez miasto.
UE - kończy się kasa na dopłaty.
Wpływów brak z powodu likwidacji przemysłu i Polskiego handlu.
Możliwość eksploatacji zasobów Narodu wyczerpuje się.
Rozbudowane struktury urzędnicze , korupcja = drogo budowane, źle zarządzane itd. sprawy miejskie = dziura bez dna.
itd.
Niebawem Adamowicz z Lisickim będą wiać daleko stąd, ale bieda i problemy pozostaną.- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.