- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (286 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (72 opinie)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (338 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (209 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 17:54
Zlikwidować ludzi wymyślający (1)
takie pomysły i po problemie.
- 8 2
-
2012-10-28 21:27
to już w historii próbowano
takie posty należy likwidować
- 0 1
-
2012-10-28 17:57
W Gdańsku jest tak:
Ktoś z decydentów rzuca ideę nowej inwestycji, bo to korzyść dla niego, jego znajomych, kumpli, rodziny, Kościoła itp. Potem do tego należy dopasować sprytną ideologię i stworzyć wirtualną wizję (to działka pana Naskręta), ukrywając prawdziwy powód. Za wszystko zapłaci i tak podatnik. Wg tego scenariusza buduje się np. Ergo Arenę (już stoi), Europejskie Centrum Solidarności (ożywić trupa!), Pomorską Kolej Metropolitalną etc. Nowością jest nie budowanie, a burzenie. No, no - co za nowatorska inwencja!
- 9 2
-
2012-10-28 17:58
Zamiast...
...wymyślać z nudów takie rzeczy, może by się Pan Redaktor zajął utorowaniem skrzyżowania z wyjazdem z basenu na Chełmie?! Co za fascynujący umysł wymyślił skrzyżowanie 5 metrów od innego skrzyżowania? Całymi dniami w godzinach popołudniowych dzieją się tam dantejskie sceny, ponieważ ludzie mający dosyć stania pół godziny na wyjazd z basenu wjeżdżają na czerwonym na skrzyżowanie ul. Biegańskiego i ul. Chałubińskiego. Dlaczego nikt nie zaproponuje wyjazdu z prawo-skrętem z ul. Biegańskiego (od basenu) bezpośrednio na ul. Sikorskiego? I tak większość samochodów jedzie na trasę W-Z, a chodnik, który by został przecięty, najczęściej jest rzadko uczęszczany. Również zapewnienie wjazzdu na basen z ul. Sikorskiego dużo by ułatwił.
- 11 2
-
2012-10-28 17:58
naSKRENT
ty juz lepiej stój z tym dzieciakiem przed przejściem dla pieszych
- 6 3
-
2012-10-28 18:00
"... w miejsce zlikwidowanych tunelów..." (1)
Naskręt kto ci załatwił tę robotę??!!! Polska język trudna język.
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.
- 10 2
-
2012-10-28 18:06
Nie zatrudniajcie ludzi, którzy nie potrafią pisać. Ten "autor" to porażka totalna.
- 8 1
-
2012-10-28 18:03
(1)
Nie wiem o co wam chodzi.
Pomysł rozsądny, gdzieś pewnie za 20-30lat jego realizacja będzie miała sens.- 1 1
-
2012-10-28 21:28
rozważanie jej już teraz ma sens
- 0 1
-
2012-10-28 18:08
"al. Armii Krajowej"
Jeżeli już to Al. Armii Krajowej. Chłopie wróć do szkoły bo się ośmieszasz.
- 8 0
-
2012-10-28 18:08
Boze odpuść solidaruchom .....
bo nie wiedza co plotą!!proponuje na początek wykastrować Naskręta bałwana/wyjątkowego/
- 11 1
-
2012-10-28 18:22
Podać statystyki wypadków na przejściach dla pieszych. Nie słyszałem aby pieszy został przejechany w tunelu. Można się oczywiście zastanawiać czy budować nowe tunele,brać pod uwagę możliwie najwięcej czynników ale burzyć ot tak to czego się już dorobiliśmy to jakiś obłęd. Jak już będziemy mieli sprawę komunikacji w mieście rozwiązaną wzorcowo to wtedy możemy nawet rozpisać konkurs międzynarodowy, zaprosić najlepszych specjalistów i wtedy ewentualnie zastanawiać się co dalej z tunelami.Mieszkałem na toruńskiej pamietam jak budowano tunele, jak walczono z wodą wtedy cieszyliśmy się że powstają a mnie nigdy nie męczyło przechodzenie nimi. Czystość, estetyka to już inna sprawa to zawsze można poprawiać.
- 7 1
-
2012-10-28 18:23
Powinni zlikwidować drogi żeby ułatwić ruch pieszym (2)
- 11 0
-
2012-10-28 19:01
I przegonić pieszych z chodników, bo przeszkadzają rowerzystom. (1)
- 2 1
-
2012-10-29 13:49
jak samochody przestaną parkować na chodnikach, rowerzyści nie będą przeszkadzali pieszym
ani odwrotnie. Po uspokojeniu ruchu, rowerzyści będą bezpiecznie korzystać z jezdni i miasto stanie się przyjazne dla wszystkich - również dla chcących (z umiarem) korzystać z samochodów.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.