- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (290 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (72 opinie)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (338 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (209 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 17:23
'Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem'
a ja głupi myślałem że takie przejście jest najszybszym i najdogodniejszym sposobem na przejście dla pieszych- 11 0
-
2012-10-28 17:24
Czyżby autor odstawił leki?
Nie ma to jak propozycja wyburzenia estakady, dzięki której jako tako można jeszcze się poruszać w zakorkowanym Gdańsku. WTF?
- 11 0
-
2012-10-28 17:24
Ta estakada nie ma osłon przeciw hałasowi...
...brzydka ta estakada, a niby czym ona się różni od tej nowo wybudowanej we Wrzeszczu nad aleją Grunwaldzką. Dać je osłony takie przezroczyste jak na tej we Wrzeszczu i niczym się wtedy nie będą różnić. A mieszkańcy przy tej estakadzie będą zadowoleni bo może to przyciszy ten dotychczasowy hałas.
- 8 0
-
2012-10-28 17:25
porazka
- 8 0
-
2012-10-28 17:25
Gronwaldzka we Wrzeszczu ci Naskret nie przeszkadza tez jesy szeroka i dzieli miasto
Tunele beda budowac inni pod Grunwaldzka we Wrzeszczu bo byly projektowane i planowane w latach 60
- 5 0
-
2012-10-28 17:26
Zasypać tunele
Proponuję zlikwidować tunel pod dworcem głównym i pozostałe tunele SKM-ki. W miejsce tuneli postawić szlabany i budki dróżników. Będzie mniej bezrobotnych. Jest to najbardziej optymalne rozwiązanie na miarę XXI wieku.
- 11 0
-
2012-10-28 17:27
Burzyć, burzyć.....
Mam to szczęście,że doskonale pamiętam lewoskret z ulicy Okopowej w dawną al.Leningradzką i ulgę gdy otwarto estakadę.Tramwaj i rząd samochodów stał tam i stał czekając na zielone światło.
- 7 0
-
2012-10-28 17:28
Własnym oczom nie wierzę... (1)
"Nie tylko tunele pod Podwalem Przedmiejskim, ale też estakada nad Węzłem Unii Europejskiej powinna zniknąć z centrum miasta". To po co buduje się to samo koło Galerii Bałtyckiej, skoro estakady są tak szkodliwe. Niczego nie kumam, albo radnych należy wysłać do psychiatry. I to szybko!!! Innej możliwości nie ma.
- 17 1
-
2012-10-28 17:29
nie palisz, nie lubisz żab, nie kumasz
- 1 3
-
2012-10-28 17:29
świetny pomysł, zgaduję że nie wymyślił go ktoś po liceum
- 2 0
-
2012-10-28 17:32
Estakada we Wrzeszczu do Likwidacji bo tak Naskret chce
Naskret dlaczgo ci twoi likwidatorzy buduja Estakade we Wrzeszczu Estakade bardzi brzydka i jak teraz Wtzeszcz wyglada na Grunwalwszkiej i Kosciuszki oraz druga Estakada to Kliniczna i Marynarki Polskiej
Po co budowqaliscie Trase WZ do Obwodnicy i tam takie drogie i potezne estakady - chlopie zastanow sie co ty wypisujesz- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.