- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (376 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (344 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (249 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 17:36
super debilizm
Kasa miasta pusta, a my będziemy likwidować w miarę dobrze funkcjonującą drogę żeby wydać kasę na nową. Wcale nie koniecznie lepszą (jak się przyjrzeć co teraz budują), a przy okazji zakorkować całe centrum. To jest plan.
- 13 1
-
2012-10-28 17:37
facet zobacz co i jak buduja w Singapore, Japonia, Chiny czy tez Dubai Amiraty Arabskie cz tez Kuwejt
facet popatrz na swiat i otworz oczy oraz naucz sie estetyki i piekna wykonczenia budowli bo ta Estakade coscie zbudowali we Wrzeszczu to trzeba rozebrac bo to dalej jest Slowianszczyzna
- 8 2
-
2012-10-28 17:37
(1)
Usunięcie bezkolizyjnego skrzyżowania "uspokoi ruch"?! Niezła koncepcja. Ja proponowałbym żeby ten pomysł zrealizować. A autora postawić na środku tego skrzżowania, żeby każdy stojący w korku mógł mu podziękować kopniakiem.
- 8 2
-
2012-10-29 13:45
uspokojenie ruchu zwiększa przepustowość korytarzy i węzłów drogowych
i zmniejsza korki - samochody jeżdżą z mniejszymi odstępami a ich kierowcy mają więcej czasu na reakcję w momencie pojawienia się innych użytkowników dróg (na przykład z ulic podporządkowanych) - to zmniejsza liczbę stłuczek i poprawia klimat akustyczny miasta.
- 0 0
-
2012-10-28 17:38
bzq
normalnie szkoda slow....czytam czasami bajki pana redaktora i uważam, że bardziej niż przestrzeni przez szpetną estakadę to większej degradacji ulegają moje oczy w związku z paszkwilami Pana Naskręta
- 5 2
-
2012-10-28 17:40
Eeee! To mam lepszy pomysł!
Teraz będziemy kopać tunel pod Martwą Wisłą, więc wykopmy go, a potem w ramach akcji zasypywania tuneli zasypmy. Będzie super nowocześnie! Gratulacje dla Budynia... Oooo! Przepraszam - Boba Budowniczego!
- 11 2
-
2012-10-28 17:44
W Gansku kazda droga konczy sie w krzkach albo w kartoflach bo nie ma kasy a oni beda likwidowali to co jeszcze nie wybudowali
Budyn juz czas odejsc od koryta
- 9 2
-
2012-10-28 17:46
Wypier....cie tego Naskreta z roboty ! (1)
Jego idiotyczne pomysly beda niszczyc miasto! Na bruk z Naskretem !
- 17 3
-
2012-10-28 19:57
Zgadzam się!!! takie chore pomysły trzeba tępić w zarodku bo jeszcze ktoś zacznie je realizować!!!
- 5 1
-
2012-10-28 17:47
co ty piłeś wczoraj?
po pijaku nie pisz tekstów. to chore co tu nabazgrałeś. może zaproponuj likwidacje portu lotniska i rafinerii bo ci się nie podoba i wolisz lasy i łąki.
- 10 2
-
2012-10-28 17:48
Brak słów
Nie będę się kopał z koniem, to jest największy idiotyzm o jakim słyszałem, zlikwidować estakadę i zasypać tunele. śmiałem się jak czytałem o tym wiele miesięcy wcześniej, teraz to mnie utwierdza, że kretyni otaczają mnie.
- 12 2
-
2012-10-28 17:49
Prima Aprilis!!! (1)
Na pewno ktoś sobie robi żarty. W końcu na cały świecie odchodzi się od przejść dla pieszych w centrach miast (najlepszy wzór - Londyn). No, ale z drugiej strony to my Polacy zawsze swój "rozum" mamy.
- 9 1
-
2012-10-29 13:47
nie pisz o Polakach tylko o raptusach na tym portalu.
W realu potrafimy się porozumieć zupełnie dobrze: jak kierowcy stoją w korku, nie mam problemów z poruszaniem się w poprzek jezdni piechotą lub wzdłuż jezdni rowerem.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.