- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz
Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?
- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?
- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.
Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.
Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.
- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.
Opinie (374) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-10 22:13
(1)
jak już zamykacie to zrobić poziemne przejście albo kładke na przyszłość!! masakra.. wszędzie pasy:/ 21 wiek:/żenada
- 3 1
-
2011-03-11 14:08
No własnie w XXI wieku likwiduje sie przejscia podziemne, kładki, a ulice zweza. Jezeli jest tylko taka sposobnosc, buduje sie tramwaj (no tu akurat go mamy).
- 1 0
-
2011-03-10 22:26
Kiedy w Sopocie na Al.Niepodległości buspas?
Tam nie, tylko autobusy jedzą, ale też trojebusy. Domagamy się jak najszybciej buspasów w Sopocie!
- 1 0
-
2011-03-10 23:00
Sprzedaję samochód i przesiadam się na... (1)
właśnie, na co?
- 2 0
-
2011-03-11 15:53
Rower! Kolego rower! Od miesiąca z niego korzystam i nie narzekam.
- 0 0
-
2011-03-11 06:28
Jak zwykle w mieście budynia o 14 skończą si e prace na remontowanych odcinkach. (1)
a powinny trwać od 6 do 22.
- 5 0
-
2011-03-11 10:26
Zgadzam się i popieram!
Jestem za pracą całą dobę nawet wbrew protestom mieszkańców z sąsiedztwa...
- 1 0
-
2011-03-11 10:24
Nie można myśleć tylko o zmotoryzowanych!!! (1)
Zdecydowanie jestem za bus pasami w obu kierunkach. Należy pamiętać że autobusy za tramwaj będą kursować co 3 minuty i muszą mieć swobodę przejazdu. Osoby zmotoryzowane mogą jechać innymi trasami albo na czas remontu przesiąść się do komunikacji miejskiej...Czas jeszcze bardziej zdecydowanie popierać komunikację masową kosztem indywidualnej...
- 3 0
-
2011-03-11 10:55
jakie inne trasy? w 3mieście jest tylko jedna trasa włodku...
buspasów moze być dziesięć, byle nie zabierać innym pasów.
- 1 0
-
2011-03-11 10:53
Czemu jesteśmy tak głupim narodem?
- 1 0
-
2011-03-11 11:00
Proponuję utworzyć lej po bombie na Al. Grunwaldzkiej
to załatwi sprawę dojazdów do pracy - w końcu bezrobocie coraz większe.
Przy takim myśleniu może się jeszcze poprawić w wypadku:
a) ludzie w mieście wymrą a nowi nie przybędą (mniejszy ruch)
b) wprowadzić zakaz jazdy w dni parzyste auta z rejestracją parzystą, w dni nieparzyste auta nieparzyste.
c) całkowity zakaz ruchy samochodów oprócz karetek i autobusów. Powinien dotyczyć szczególnie rządzących , gdyby próbowali jeździć - konfiskata samochodu , sprzedaż i za uzyskaną kwotę kupno nowego autobusu- 2 0
-
2011-03-11 13:30
(3)
A ja mam takie pytania do ludzi zrośniętych z samochodami (pytam na spokojnie mimo iż dyskusja jest miejscami gorąca): Jak wytłumaczycie fakt, że w amerykańskich miastach pociętych szerokimi autostradami korki są większe niż u nas? Dlaczego w USA, gdzie przez dziesiątki lat stawiano na transport samochodowy teraz na wyścigi tworzy się transport zbiorowy? Dlaczego e zachodniej Europie stanowczo ogranicza się wjazd samochodem do centrów miast? Dlaczego są miasta w Europie które eksperymentują z komunikacją miejską zasilaną w całości z podatków (żadnych biletów) i całkowitym zakazem wjazdu do centrum? Przecież oni mają dość miejsca (nie tak jak Trójmiasto), dość pieniędzy (nie tak jak Trójmiasto) i więcej ich mieszkańców może sobie pozwolić na kupno samochodu (to akurat nie problem). Czy oni są głupi, zacofani, porąbani, brak im przedsiębiorczości, nie mają wstydu, ich czas nie jest ważny, nie cenią sobie niezależności? Co powoduje, że oni odchodzą od tego do czego my uparcie dążymy?
- 3 0
-
2011-03-11 14:01
(1)
Przede wszystkim - dobrze zorganizowaną komunikację miejską. Obsługiwaną sprawnymi pojazdami, a nie jeżdżącym złomem, jak w Gdańsku.
- 0 0
-
2011-03-11 15:55
Co jak co, ale o jakośći naszych pojazdów do transportu nie powinniśmy narzekać!
- 0 0
-
2011-03-22 19:59
podaj te fakty - ktore to miasta wporwadzaja transport zbiorowy w usa ? w duzych metropoliach usa od dawna jest siatka metra a mniejsze maja komunikacje od zawsze autobusowa przez miasto... nitk nie rozbudowuje tam zadnego transportu dodatkowego wiec nie bełkocz lewackimi hasłami. zachodnia europa - tabuny kebabów i tępych urzędników to raczej słaby pomysł na kopiowanie - a zamykaja wjazd do miast bo nie chcą korków - dużo ludzi zmienia miasta lub wyporwadza się poza maisto - za 2-3 lata zoabczą ile stracili na podatkach, pieniedzy na zachodzie juz dawno nie ma, berlin jest najbardziej zalduzonym miastem europy, hiszpania portugalia i powoli francja zblizaja sie do zwijania dywanów, napisz cos z sensem i faktami a nie powtarzaja slogany ekopajaców i innych martylologów od komuniakcji którzy poza obijaniem się na paradach nie shańbili się ani pracą ani rodzinami
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.