• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • Niestety Gdańskiem rządzą amatorzy nie mający zielonego

    pojęcia o inwestycjach i to co mozna zrobić w dwa tygodnie ,tutaj trwa pół roku.
    zobaczcie wyrównanie dylatacji na mostku nad Motławą na trasie warszawskiej w okolicy Łąkowej ,naprawia jeden facet z wiertarką udarowa . Pas jest wyłączony z ruchu ponad pół roku

    • 4 0

  • no a co mnie obchodzą autobusy..

    są niepotrzebne, bo drogie i niewygodne

    • 2 3

  • Na miejscu samochodziarzy modliłbym się o bus-pas. Bo z nim będzie dużo lepiej niż gdyby zdegustowani pasażerowie stojących w korku autobusów przesiedli się wszyscy do samochodów. Komunikacja zbiorowa przy właściwych nakładach ma praktycznie nieograniczoną pojemność: miejsca na więcej tramwajów i autobusów już jest. A więcej miejsca na drogi i parkingi nie ma i już nigdy nie będzie. O swobodnej jeździe samochodem bez korków w godzinach szczytu można zapomnieć.

    • 5 2

  • Jak wcześniej daliście radę zrobić bilety ZTM w SKM , to i tym dalibyście radę , ale trzeba chcieć !!!

    Ten pomysł byłby trafiony w samą "10" jeśli by tak było dlatego , że dużo osób wolałoby jechać SKM a nie czekać godzinami w korkach ! Dzięki czemu by były mniejsze korki !

    ZTM a może by tak spróbować , a nie od razu się nie uda , dla chcącego nic trudnego ! ^^

    • 2 0

  • (1)

    Najlepsze w starciu dwóch grup (pasażerowie komunikacji miejskiej i samochodziarze) jest to, że ludzie z autobusu przesiadkę do samochodu opatrzyliby co najwyżej wzruszeniem ramion, ale samochodziarze dostają drgawek na myśl o jeździ autobusem niczym alkoholik na odwyku.

    • 5 1

    • Bo ta, mowiąc szczerze, jast do chrzanu tarcia. Drogo i byle jak - niepunktualnie i przy pomocy jeżdżącego złomu.

      • 0 0

  • A ja jestem przedstawicielem handlowym i musze jezdzic samochodem i co wy na to tramwajowe i autobusowe buce?? Nie zgasdzam sie na buspas !!!!

    • 3 7

  • no i pięknie,

    sami wstrzymywaliście Drogę Czerwoną i dywagowaliście, czy potrzebna?
    To teraz macie!
    Całe pałacie terenów rezerwowanych pod tę tak potrzebną drogę leży, budynki w jej pobliżu też nie mają zgody na rozbudowę i remont, bo kiedyś może...:)????
    Obecnie nawet zastanawiacie się nad zmianami w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa jako nadrzędnego, bo te tereny to nie lada kąsek, fantastyczne miejsce na developerkę, a następnie narzekania:)))
    Ta droga zaplanowana przez urbanistów PRL-u miała właśnie odciążyć Grunwaldzką i biec przez Gdańsk, Sopot, Gdynię. Gdynia w większej czyści wybudowała (dalej nie może bo gdzie wiazd?)p.n. Droga Różowa. Sopot właśnie Karnowski pojechał na Lazurowe Wybrzeże szukać inwestora w tunel, a Gdańsk?????
    Narzekania, marudzenia, malkontenctwo jak zwykle.

    • 5 2

  • Tylko samochód.

    Bo prawda jest taka że pasażer komunikacji z przyjemnością podróżowałby autem ale go nie posiada bo go na niego lub na jego utrzymanie i eksploatację po prostu nie stać.
    Za to kierowca samochodu nigdy nie przesiądzie się do komunikacji bo to dla niego totalna degradacja społeczna i upadek conajmniej bolesny.

    • 3 5

  • Komunikacja NIE ! (2)

    Rok temu jechałem autobusem z Suchanina do Gdańska Głównego.
    Niby kilka przystanków ale trauma niezapomniana.
    Ktoś pił piwo, ktoś przeklinał, jakieś tapeciary darły sie do swoich telefonów.
    Syf, kiła, mogiła.

    Nigdy więcej !

    • 7 6

    • MARUDZISZ

      to swoisty folklor miejski. Czujesz, że żyjesz.I czujesz i słyszysz, że inni też..:)
      Ja śmigam tylko transportem miejskim. Książkę można napisać o wrażeniach mniej lub bardziej ekstremalnych.Weź się w garść i przejedź tramwajem z Gdańska do Jelitkowa.I napisz koniecznie!

      • 0 0

    • Pojedź tramwajem lub autobusem z centrum na Stogi. To jest dopiero hardcore! Takie przeżycie może umocnić w wierze. Ale my remontów jakoś nie możemy się doczekać, nie mówiąć o sprawnym i nowoczesnym tramwaju.

      • 0 0

  • do kierowców

    autobus zabiera 100 pasażerów i niech sobie pali nawet 50l ropy/100km
    Ile paliwa spali 100 aut jeśli w każdym z nich siedzi tylko kierowca? Ile wyprodukują zanieczyszczeń i ile zajmą miejsca na jezdni, ile potrzebują pasów ruchu, miejsc parkingowych?

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane