• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • A czego tu oczekiwać po urzędasach z ZDiZ?

    • 1 1

  • A czego tu oczekiwać po urzędasach z ZDiZ?

    Nie potrafia nawet sygnalizacj świetlnej na Grunwaldzkiej ustawić, to o sensownej organizacji ruchu podczas podczas remontu mozna zapomnieć. Przecież Ci ludzie tamtedy nie jeżdzą więc im to wisi że ludzie marnują czas i pięniądze przez nich.

    • 2 1

  • Haaaaa (2)

    A ja codziennie dojeżdzam na rowerku i tylko z usmiechem patrze na zazdrosne miny kierowców ktorzy stoja w korku na ul Grunwaldzkiej we Wrzeszczu... Troche ruchu ludzie! Wsiadac na rowery, pogoda juz zaczyna sprzyjać!

    • 5 0

    • A my się patrzymy na ciebie z politowaniem (1)

      siedząc w ciepłym samochodzie, słuchając muzyki, jak ty na mrozie musisz pedałować.

      • 0 8

      • Tylko ze ty w odróżnieniu odemnie musisz za to płącić! :)))

        A ja nie dość że jeżdze za darmo, to robie to co lubie... Łącze przyjemne z pożytecznym.

        • 2 1

  • Czy oni dobudują ten Bus-pas?

    Czy tak jak od strony wjazdu do Gdańska z Warszawy zabiorą pas kierowcą?

    • 0 0

  • i fajniej :) pozdR

    • 0 0

  • jeździjcie rowerami

    ale jak dojeżdżacie do pracy / uczelni / szkoły to idźcie pod prysznic. Higiena to podstawa.

    • 2 1

  • Mogę się założyć ze zrobienie buspasa + wyłączenie 1 pasa dla robiących tory

    spowoduje ze korek w kierunku Wrzeszcza bedzie sie zaczynał gdzieś na wysokości dworca PKP.

    • 0 0

  • (3)

    w ramach dalszej radosnej twórczości władz miasta proponuję zrobić buspas na ul. kartuskiej

    • 7 0

    • i jeszcze na (2)

      lostowickiej :)

      gdansk jest strasznie nieprzyjaznym miastem dla mieszkancow i kierowcow.

      polecam bydgoszcz i torun :) a czasami nawet krakow lepiej funkcjonuje niz gdansk.

      wstyd dla rady miasta gdansk!

      • 4 1

      • (1)

        Kraków? Faktycznie. Proponuję spróbować wjechać do centrum i zaparkować. Bardzo dobrze, że miasto jest nieprzyjazne kierowcom. Problem w tym, by była przyjazna dla pasazerów KM, a z tym nie jest najlepiej.

        • 1 0

        • Ale Kraków oferuje znakomicie zorganizowaną komunikację miejską. W ym pełną informację dla pasażerów, i to bez SIP. I, co ważnaijszem przy pomocy sprawnych technicznie i czystych tramwajow i autobusów.

          • 0 0

  • Bus pas (1)

    to głupota, gdyż zwiększy korki. Dlaczego nie można remontować torowiska "pasami" najpierw jeden tor a po drugim wahadłowo tramwaj? Tak jak było bodajże na Zwycięstwa i nie dawać żadnych zastępczych autobusów które i tak utkną w korkach.

    • 2 3

    • bo nie ma kasy

      trzeba by placic 2x zeby w tym samym czasie zrobic remont, a na weekendy i tak dawac busy (nie wszystko da sie zrobic pasowo).

      Dac, da sie.
      Tylko komu z materii urzedniczej sie chce? :)
      Ale, z drugiej strony czesc kasy zaoszczedzonej tu na beznadziejnej organizacji remontu moze sie znalezc w moscie na sobieszewo, albo tramie na Morene.

      O ile poprawki jej nie zjedzą :P

      • 1 0

  • Co za wieś . Nawet przejechać przez nią nie można. Na co idą pieniądze z UE?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane