• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • Bus pas ma nawet sens (1)

    Autobusy nie będą stały w korkach, indywidualni będą. Ergo - co mądrzejsi przerzucą się na autobusy, a co sprawi, że liczba samochodów się nieco się zmniejszy.

    Tylko niezbędne jest przy tym, żeby było więcej autobusów - w tej chwili tłok w autobusach nie umożliwia przyjęcia dodatkowych pasażerów. No i przy każdym buspasie musiałby stać policjant, żeby pilnować cwaniaków.

    Apel do miasta: więcej autobusów i nie bać się eksperymentu!

    • 10 3

    • niedługo benzyna będzie po 10zł, wtedy zrezygnują z samochodów

      • 1 0

  • W marcu...3 do 7 stopni...rano 0 stopni...na rower...i z Oliwy np do Gdańska Gł.. (5)

    rowerem...zamarznięty, zajechany...do pracy...start- 4:30 rano...suuuuuper opcja...Gdańszczanie na ROWERY!!

    • 6 9

    • widać, że wieki nie jeździłeś (1)

      jak masz daleko, woź rower SKMką za darmo

      • 6 1

      • ta woz rower skm jeździ ile osób naraz i teraz pomyśl że połowa wejdize z rowerem hahahhaa

        • 0 2

    • z Oliwy do Gdańska Głównego to nawet nie jest wysiłek - prosta droga, ścieżka rowerowa przez całą długość, krótki dystans.

      i uwierz mi, na pewno nie zamarzniesz.

      • 6 1

    • Nie zamarzniesz, akurat 0-5 to temperatura na rower bardzo dobra, bo ani nie jest zimno (przy tej temperaturze na dystansach miejskich czyli do ~20 km zakładam tylko t-shirt i wiatroodporną kurtkę oddychającą), ani się nie spocisz. Oliwa-Główne Miasto to tylko kilka km, dość spokojnym tempem czasy przejazdu wychodzą jak tramwajem, jeżeli przestrzega się przepisów (żadnego przejeżdżania na czerwonym).

      Spróbuj sam, bo widać, że jesteś totalnym teoretykiem. :)

      • 5 0

    • jeżdżę niemal przez cały rok Kamienny Potok - Wrzeszcz. Codziennie. Temperatura teraz jest super do jazdy, nikt tez nie każe Ci się ścigać:) Polecam:)

      • 0 0

  • Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części (3)

    miasta są pewne. to tam są możliwe jeszcze większe korki ?

    • 14 0

    • no, piętrowe!

      • 1 0

    • znaczy się dłuższe,

      np. początek ul . Grunwadzka- koniec Orunia

      • 0 0

    • tak

      • 0 0

  • FRAG? (1)

    Przepraszam a kto to jest FRAG? towarzystwo wzajemnej adoracji na zamówienie władz? Panie naskręt za to że Pana ojciec w SKM-ce robi Pan przynajmniej ma prace w portalu (tematyka transportu i kolej). Coś za coś ! I tak od zawsze w tym kraju...

    • 2 4

    • FRAG

      FAGASY
      RATUJĄ
      AGLOMERACJĘ
      GDAŃSKA

      • 2 1

  • SKM (3)

    Niezauważyliście Państwo że w tym portalu dużo artykułów o SKM i same pozytywne, SKM to SKM tamto, a czy w tej betoniarskiej firmie coś się tak naprawdę zmieniło? nic SYf brud i ubustwo to tak w telegraficznym skrócie. Pan Naskręt ,którego ojciec notabene pracuje w SKM pisze jak najbardziej pozytywnie o firmie swojego ojca, czy na zamówienie? tego nie wie nikt. Dziekuje przepraszam i pozdrawiam

    • 9 2

    • (1)

      Ta, ja rozumiem, że jak ktoś śmie powiedzieć dobre słowo o kolei to już nie jest trendy

      • 0 0

      • jak jest powód do mówienia to jest trendy

        nie-trendy jest ściema i PR a'la Gdynia

        • 0 1

    • nic się nie zmieniło, dalej produkują beton

      • 0 0

  • SKM

    Swoją drogą- ciekawe czy SKM wydłuży składy pociągów na czas remontu, bo już teraz rano ciężko jest wsiąść, a co to będzie jak część użytkowników tramwajów zdecyduje się przesiąść na kolejkę? Ojjj.. czarno to widzę... :/

    • 3 0

  • jakiej strzyży???

    jest tylko Wrzeszcz!

    • 4 4

  • Buspas potrzebny (4)

    Bo bez niego nie będzie sensu w ogóle wsiadać do autobusów na Grunwaldzkiej. Piechotą będzie szybciej.

    Ja sie przesiadam na rower bo tak będzie najszybciej i najtaniej. Kierowcy mogą sobie siedzieć w korkach jeśli tak bardzo lubią.

    • 12 0

    • (3)

      Pomyśl o tych wszystkich, dla których samochód jest narzędziem pracy i zarabiania pieniędzy. Przez te cztery miesiące stracę jakieś 30-40% klientów.

      • 1 3

      • Spróbuj do nich dzwonić zamiast dojeżdżać (2)

        Wysyłaj też maile, konferuj przez Skype. Korzystaj nie tylko z technologii na węglowodory. Wiadomo, że towar musi jeździć, ale przedstawiciel handlowy nie musi.

        • 4 2

        • dobre.. korporacja wyznacza ilość wizyt u klientów, sprawdzają to z GPS, jak nie wykonasz - lecisz... mądralo

          • 3 3

        • Nie jestem domokrążcą. Dostarczam catering do firm, geniuszu. Przez telefon raczej się nie uda...

          • 0 0

  • tramwaje powinny jeździć po torach skm i to jest temat tabu w 3city !!!! (2)

    bombardiery i dortmundy mogły by normalnie kursować po torach skm a linie tramwajowe zamienić na pasy dla autobusów !

    • 1 9

    • (1)

      ta, tylko wtedy ZTM (pasażerowie/podatnicy) musiałoby płacić PLK/SKM opłaty za dostęp do torów.

      • 0 0

      • o ile mają ten sam rozstaw torów

        • 0 1

  • Bus- pasy mogą funkcjonować tam gdzie jest na to miejsce

    A nie na wąskiej kiszce jaką jest Grunwaldzka. To będzie dopiero cyrk.

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane