- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (67 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (56 opinii)
- 3 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (214 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (13 opinii)
- 5 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (79 opinii)
- 6 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (85 opinii)
Firma z Gdańska projektuje nową linię kolejową dla CPK
Transprojekt Gdański opracuje studium i koncepcję dwóch odcinków składających się na tzw. szprychę nr 1. Chodzi o jedną z 10 nowych linii kolejowych dużych prędkości, która w przyszłości ma połączyć Trójmiasto z Centralnym Portem Komunikacyjnym pod Warszawą. Kontrakt opiewa na 181,5 mln zł netto.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r.
Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz.
Studium i koncepcja dla linii o długości 250 km
Studium Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcję Programowo-Przestrzenną dla fragmentu szprychy nr 1 opracuje Transprojekt Gdański. Chodzi o odcinki Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie i Grudziądz-Gdańsk o łącznej długości ok. 250 km.
Firma zainkasuje za to 181,5 mln zł netto.
- Termin realizacji kompletnej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z badaniami geologicznymi i uzyskaniem decyzji środowiskowej został określony dla obu odcinków na 1166 dni od dnia zawarcia umowy wykonawczej, czyli od wczoraj [7.12.22 - red] - informuje Tomasz Resiak, dyrektor ds. umów w firmie Transprojekt Gdański.
To oznacza, że prace trwać będą ponad dwa lata i dwa miesiące.
Warto dodać, że biuro projektowe z Gdańska jest także autorem projektu oddanej do użytku w 2015 r. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Master architekt CPK wybrany
W listopadzie spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold Limited na master architekta budynku terminala pasażerskiego, dworca kolejowego oraz węzła transportowego.
Wartość umowy (wraz z jej zakresem objętym prawem opcji) wynosi 696 mln zł netto (ok. 150 mln EUR). Projekt koncepcyjny kluczowych obiektów CPK ma być gotowy w połowie 2023 roku.
Miejsca
Opinie (263) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-09 07:29
Brawo Zjednoczona Prawica (2)
Tak trzymać!!!
- 28 24
-
2022-12-09 08:28
Tak, tak....
....oni "trzymają się" stołków, ba nawet się do nich przykleili bo inaczej czekają Wronki, Rawicz, Kwidzyn czy inne ZK
- 6 6
-
2022-12-09 11:06
kolego Matecki, hajluj sobie w Szczecinie
- 1 1
-
2022-12-09 07:30
Ale po co to budowac jak jest w Niemczech (3)
POwiedział słynny polityk
- 29 14
-
2022-12-09 08:09
Powiedział? (2)
Jesteś pewien? No tak, masz na myśli tego "polityka" z ul.Mickiewicza na Żoliborzu/ No cóż, demencja starcza....
- 6 10
-
2022-12-09 21:40
Nędza umysłowa POsłusznych (1)
Hejtować odwracając fakty o 180 stopni. Widać, że twarz masz z tyłu.
Wygodnie się tak siedzi?- 1 2
-
2022-12-10 15:32
Na kaczym kuperku ,kwa,kwa.
- 0 0
-
2022-12-09 07:33
Nierealne terminy prowadzonych robót inwestycyjnych na PKP (6)
W nowym rozkładzie jazdy 2022/3 po raz siódmy przesunięto termin zakończenia robót remontu linii kolejowej Zbąszynek - Zielona Góra wymagających zastępczej komunikacji autobusowej za pociągi z Gdyni i Warszawy, a geniusz Horała chce wybudować kilka tysięcy kilometrów w parę lat z parametrami 160 - 250 km/h. Łącznicę w obrębie Centralnej Linii Kolejowej długości 3 km budowali w 4 lata a łącznicę w obrębie st. Lublin długości 1,2 km w 3 lata. Linia Maksymilianowo - Kościerzyna - Gdynia jest już opóźniona o 3 lata i nie wiadomo czy będzie zakończona do 2030 roku.
- 14 10
-
2022-12-09 07:44
Linia 201 jest opóźniona bo UE nie chce się zgodzić na tak gruntowną modernizację (2)
Wychodzi za drogo.
- 5 7
-
2022-12-09 08:13
Bzdura! (1)
Problemem jest brak pieniędzy na wkład własny i problemy własnościowe!
- 5 4
-
2022-12-09 08:22
Dopóki nie ma zatwierdzonych funduszy na lata 21-27, to oczywiście nie ma dofinansowania (o wkład bym się nie martwił przy wysok
ale to nie KPO i raczej te fundusze będą zatwierdzone, ale nawet jak będą jest problem bo Jaspers nie zgadza się na dofinansowanie tak szerokiego zakresu. Poszukaj w necie wywiad z posłem Lamczykiem, który przecież jest z PO, lobbuje za modernizacją tej linii i generalnie za rozwojem kolei na Kaszubach, podaje właśnie taki problem.
- 3 2
-
2022-12-09 08:11
....że o linii 202 (2)
Gdańsk _ Stargard nie wspomnę. Ta linia, wg pierwotnych planów pkp plk powinna być już na całej długości dwutorowa i na 160 km/h, a tym czasem sypie się na potęgę, jak cały ten kato-pisowski kraj!
- 6 4
-
2022-12-09 11:40
jedź do pakistanu (1)
tam nie będziesz musiał się martwić o kato-pis, może na ośle gdzieś dojedziesz
- 2 2
-
2022-12-09 15:00
Jak twój
"pan" Jezusek?
- 1 2
-
2022-12-09 07:51
CPK- poza dziwnym pomysłem z przeskalowanym węzłem i lotniskiem, to popieram. Wreszcie nasza kolej nieco dogoni Europę.
- 16 7
-
2022-12-09 08:23
Po co? Na szparagi do Niemiec możecie jechać starym golfem.
- 24 6
-
2022-12-09 08:25
Nowa Letnica (2)
Pożyjemy,zobaczymy.Jak na razie to nawet nie reaktywują kolejki SKM z Gdańska do Brzeźna do Nowej Letnicy.....
- 15 8
-
2022-12-09 09:05
To Gdańsk
tak błyszczy
- 6 1
-
2022-12-09 09:24
Czekamy na SKM z Gdanska Sródmieścia przez Nową Letnicę do Brzeźna,jak PiS obiecał.
- 3 4
-
2022-12-09 08:26
Megalomania....
- 11 18
-
2022-12-09 08:36
CPK to pomysł z ubiegłego wieku jeszcze (3)
W 2003 r., kiedy na czele Ministerstwa Infrastruktury stał Marek Pol, działał międzyresortowy zespół, który miał wskazać najlepszą lokalizację dla centralnego lotniska. Spośród siedmiu proponowanych przez samorządy najwyżej oceniono Mszczonów i Modlin. W 2005 r., za rządów Marka Belki, Urząd Lotnictwa Cywilnego zlecił hiszpańskiemu konsorcjum Ineco-Sener przygotowanie studium wykonalności centralnego lotniska. Już wtedy wskazano, że najlepszą lokalizacją dla tej inwestycji byłby Baranów, czyli dokładnie to miejsce, w którym port planowany jest teraz.
Z kolei za czasów rządów PO-PSL, w 2010 r., firma PwC przygotowała opracowanie Koncepcja lotniska centralnego dla Polski. Analiza wykazała, że powstanie takiej inwestycji jest niezbędne. Głównym argumentem za budową było rychłe osiągnięcie granic przepustowości Okęcia. W 2011 r. ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk mówił: Gdybym miał dziś rekomendować rządowi decyzję, to zaleciłbym rozpoczęcie poważnych prac przygotowawczych.- 15 8
-
2022-12-09 09:13
no ale to ty o tym wiesz i ci którzy się tym tematem interesują
prawda jest taka, że 90% krytyków nigdy nawet pewnie samolotem nie leciała i gada głupoty nakręcane przez * polityków opozycji. A oni są jak chorągiewki, które zmieniają zdanie w zależności od stołka na którym siedzą.
- 5 4
-
2022-12-09 11:41
O proszę jest i magiczna szuflada Kopacz!
- 2 0
-
2022-12-09 17:39
wskazać miejsce to małe dziecko potrafi
oczywiste że powinno powstać między Łodzią i Warszawą, bliżej Warszawy, wystarczy spojrzeć na mapę, ważne jest żeby to zostało wybudowane, bo jest bardzo potrzebne, mam dość słuchania cudzoziemców naśmiewających się z lotniska w Warszawie i naszych kolei
- 0 1
-
2022-12-09 08:36
(1)
CPK nigdy nie powstanie! To jest zarabianie kasy przez pisowców na niczym.
- 29 26
-
2022-12-09 15:46
To teraz załóż sobie na głowę wianek i jedź na skargę do Brukseli.
- 2 2
-
2022-12-09 08:48
Ja korzystam z lotniska w Gdansku . Nie potrzebuje zadnego CPK . (4)
5 minut , odprawa i lot .
- 17 19
-
2022-12-09 09:09
chyba poza sezonem w nocy i w kierunku Białorusi... (1)
- 6 2
-
2022-12-09 12:02
Jak latasz na Bialorus to wiesz lepiej .
- 2 1
-
2022-12-09 14:40
Może jeszcze w Gdyni otwórzcie i Sopocie,Trójmiasto się liczy .
- 0 1
-
2022-12-09 17:40
a kogo to obchodzi czy ty potrzebujesz?
Polsce jest potrzebne
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.