• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce kupić 46 nowych autobusów

Michał Brancewicz
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów. 21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów.

18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwa midibusy - takiego taboru poszukuje miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dostawcę poznamy w marcu, a autobusy mają pojawić się na gdańskich drogach rok później.



Jak oceniasz jakość pojazdów komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Po ostatnim zakupie 21 autobusów, które pojawiły się w mieście pod koniec 2016 roku, Gdańsk zamawia kolejną partię nowych pojazdów. Tym razem flota GAiT wzbogaci się aż o 46 sztuk. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest bowiem dostawa 18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwóch midibusów (7,5-1,6 m).

Pojazdy będą wyposażone w gniazdka USB, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.

Czytaj również: Gdynia też kupuje autobusy

Standardowy autobus musi mieć od 11,5 do 13,5 m i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących.

Z kolei pojazdy przegubowe mają mieć długość 17,5 m, a w środku odpowiednio dużo miejsca, by przewieźć jednorazowo co najmniej 140 osób i posiadać nie mniej niż 40 miejsc siedzących. Te autobusy będą również wyposażone w wieszaki dla rowerów w przegubach.

Czytaj też: Nowy przewoźnik na podgdańskich liniach

Oferty można składać do 8 marca. Zwycięska firma będzie miała dokładnie rok na dostarczenie pojazdów. Termin ten będzie liczony od daty podpisania umowy. O tym, kto zdobędzie kontrakt zadecyduje w 55 proc. cena, a także warunki techniczne (35 proc.) i rozwiązania ekologiczne (10 proc.).

Poprzedni zakup 21 autobusów pochłonął 24 mln zł netto, należy się więc spodziewać, że tym razem kwota będzie ponad dwukrotnie wyższa. Skąd pieniądze na ten cel?

- Inwestycję w tabor realizujemy ze środków własnych spółki - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku lutego ma zostać podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Wartość zamówienia wynosi 138,375 mln zł. Bydgoski producent będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • (2)

    Po co autobusy jak zajezdnię sprzedali.

    • 9 3

    • Zeby zamydlic oczy tzw opinii publicznej.

      No przeciez my cos robimy ,inwestujemy to nie jest tak ,ze sprzedajemy tylko tereny...

      • 1 1

    • Żeby autobusy się nie spóźniły

      • 0 0

  • Szwagier niedawno garaż rozbudował...

    musimy pogadać i rozważyć tę ofertę.

    • 3 1

  • Gdynia

    A Gdynia kupi 5 używanych! Szczurek wstydu oszczędź i odejdź!

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-kupuje-uzywane-autobusy-chce-tez-elektryczne-pojazdy-n120674.html

    • 15 1

  • Boje sie o Lisickiego..Skad biedak wezmie tylu nowych mechanikow?

    Przeciez u nich nie ma kto jezdzic...i naprawiac taboru bo mechanicy jezdza..

    • 12 2

  • dizlowe śmierdziele "eko" (1)

    modele na kraje z pogranicza UE

    • 2 10

    • kupi się nowe - jak zabraknie kasy to sprzeda się kolejną działkę

      można jeszcze zarobić

      • 1 0

  • Byle nie były to mercedesy z Turcji czy inne many

    • 10 4

  • A Gdynia 5 używanych. I to jest najlepsze zestawienie!!

    • 11 2

  • Kolejne sprzety (1)

    A może tak wszyscy się pochwalą podwyżkami ?
    Które nawet nie są wliczone do godziny i zastąpią premie motywacyjne.
    Na takich zasadach nigdy nie będzie rak do pracy w takiej komunikacji

    • 17 3

    • A jak pojdziesz na l4 to nie dostaniesz wcale tych pieniedzy ;)

      • 0 0

  • Dlaczego Diesle a nie CNG? Lobby z rafinerii bardziej przemawia niż ekologia? (1)

    Czy 3.29 zł/m3 czyni CNG nieopłacalnym? W Gdyni CNG się jakoś opłaci.

    • 8 5

    • CNG sa bardzo zawodne. Jeździłem takimi przez okres testowy, pozniej niestety przyszły do firmy. Dobrze ze juz poszły dalej.

      • 1 1

  • mhm

    A będzie miał kto nimi kierować ?

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane