- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (459 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (59 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (33 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (77 opinii)
Gdańsk chce kupić 46 nowych autobusów
18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwa midibusy - takiego taboru poszukuje miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dostawcę poznamy w marcu, a autobusy mają pojawić się na gdańskich drogach rok później.
Pojazdy będą wyposażone w gniazdka USB, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.
Czytaj również: Gdynia też kupuje autobusy
Standardowy autobus musi mieć od 11,5 do 13,5 m i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących.
Z kolei pojazdy przegubowe mają mieć długość 17,5 m, a w środku odpowiednio dużo miejsca, by przewieźć jednorazowo co najmniej 140 osób i posiadać nie mniej niż 40 miejsc siedzących. Te autobusy będą również wyposażone w wieszaki dla rowerów w przegubach.
Czytaj też: Nowy przewoźnik na podgdańskich liniach
Oferty można składać do 8 marca. Zwycięska firma będzie miała dokładnie rok na dostarczenie pojazdów. Termin ten będzie liczony od daty podpisania umowy. O tym, kto zdobędzie kontrakt zadecyduje w 55 proc. cena, a także warunki techniczne (35 proc.) i rozwiązania ekologiczne (10 proc.).
Poprzedni zakup 21 autobusów pochłonął 24 mln zł netto, należy się więc spodziewać, że tym razem kwota będzie ponad dwukrotnie wyższa. Skąd pieniądze na ten cel?
- Inwestycję w tabor realizujemy ze środków własnych spółki - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku lutego ma zostać podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Wartość zamówienia wynosi 138,375 mln zł. Bydgoski producent będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Opinie (248) 10 zablokowanych
-
2018-01-30 12:40
(2)
Po co autobusy jak zajezdnię sprzedali.
- 9 3
-
2018-01-30 13:14
Zeby zamydlic oczy tzw opinii publicznej.
No przeciez my cos robimy ,inwestujemy to nie jest tak ,ze sprzedajemy tylko tereny...
- 1 1
-
2018-02-05 23:18
Żeby autobusy się nie spóźniły
- 0 0
-
2018-01-30 12:42
Szwagier niedawno garaż rozbudował...
musimy pogadać i rozważyć tę ofertę.
- 3 1
-
2018-01-30 12:46
Gdynia
A Gdynia kupi 5 używanych! Szczurek wstydu oszczędź i odejdź!
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-kupuje-uzywane-autobusy-chce-tez-elektryczne-pojazdy-n120674.html- 15 1
-
2018-01-30 12:46
Boje sie o Lisickiego..Skad biedak wezmie tylu nowych mechanikow?
Przeciez u nich nie ma kto jezdzic...i naprawiac taboru bo mechanicy jezdza..
- 12 2
-
2018-01-30 12:49
dizlowe śmierdziele "eko" (1)
modele na kraje z pogranicza UE
- 2 10
-
2018-01-30 12:50
kupi się nowe - jak zabraknie kasy to sprzeda się kolejną działkę
można jeszcze zarobić
- 1 0
-
2018-01-30 12:54
Byle nie były to mercedesy z Turcji czy inne many
- 10 4
-
2018-01-30 13:10
A Gdynia 5 używanych. I to jest najlepsze zestawienie!!
- 11 2
-
2018-01-30 13:13
Kolejne sprzety (1)
A może tak wszyscy się pochwalą podwyżkami ?
Które nawet nie są wliczone do godziny i zastąpią premie motywacyjne.
Na takich zasadach nigdy nie będzie rak do pracy w takiej komunikacji- 17 3
-
2018-01-30 21:22
A jak pojdziesz na l4 to nie dostaniesz wcale tych pieniedzy ;)
- 0 0
-
2018-01-30 13:17
Dlaczego Diesle a nie CNG? Lobby z rafinerii bardziej przemawia niż ekologia? (1)
Czy 3.29 zł/m3 czyni CNG nieopłacalnym? W Gdyni CNG się jakoś opłaci.
- 8 5
-
2018-01-30 13:42
CNG sa bardzo zawodne. Jeździłem takimi przez okres testowy, pozniej niestety przyszły do firmy. Dobrze ze juz poszły dalej.
- 1 1
-
2018-01-30 13:22
mhm
A będzie miał kto nimi kierować ?
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.