• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce kupić 46 nowych autobusów

Michał Brancewicz
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów. 21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów.

18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwa midibusy - takiego taboru poszukuje miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dostawcę poznamy w marcu, a autobusy mają pojawić się na gdańskich drogach rok później.



Jak oceniasz jakość pojazdów komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Po ostatnim zakupie 21 autobusów, które pojawiły się w mieście pod koniec 2016 roku, Gdańsk zamawia kolejną partię nowych pojazdów. Tym razem flota GAiT wzbogaci się aż o 46 sztuk. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest bowiem dostawa 18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwóch midibusów (7,5-1,6 m).

Pojazdy będą wyposażone w gniazdka USB, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.

Czytaj również: Gdynia też kupuje autobusy

Standardowy autobus musi mieć od 11,5 do 13,5 m i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących.

Z kolei pojazdy przegubowe mają mieć długość 17,5 m, a w środku odpowiednio dużo miejsca, by przewieźć jednorazowo co najmniej 140 osób i posiadać nie mniej niż 40 miejsc siedzących. Te autobusy będą również wyposażone w wieszaki dla rowerów w przegubach.

Czytaj też: Nowy przewoźnik na podgdańskich liniach

Oferty można składać do 8 marca. Zwycięska firma będzie miała dokładnie rok na dostarczenie pojazdów. Termin ten będzie liczony od daty podpisania umowy. O tym, kto zdobędzie kontrakt zadecyduje w 55 proc. cena, a także warunki techniczne (35 proc.) i rozwiązania ekologiczne (10 proc.).

Poprzedni zakup 21 autobusów pochłonął 24 mln zł netto, należy się więc spodziewać, że tym razem kwota będzie ponad dwukrotnie wyższa. Skąd pieniądze na ten cel?

- Inwestycję w tabor realizujemy ze środków własnych spółki - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku lutego ma zostać podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Wartość zamówienia wynosi 138,375 mln zł. Bydgoski producent będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • To prawie jak w Gdyni! Z tym, że w Gdyni nowe autobusy są sprzed 12 lat.

    • 7 1

  • Kierowcy (2)

    Najpierw niech Gdańsk pozyska 46 kierowców

    • 23 2

    • To wymiana taboru, a nie 46 dodatkowych autobusów.

      • 6 1

    • Zdrowych kierowców, a nie psycholi i z depresją.
      Ciekawe kto co niektórym kierowcom zgodę na pracę wydał?

      • 1 4

  • Inny niż ZTM

    Tylko dlaczego system informacji pasażerskiej będzie inny niż w ostatnim przetargu ZTM (brak dolnego wyświetlacza z numerem linii oraz w tylnym brak nazwy końcówki przystanku)?

    • 8 1

  • Beda bezpanskie, bo nie bedzie mial kto wziac na stan, malo kto tam 10lat ora. Jedynie dziadki bo na wysludze zkm siedza. A mlody 200 pln i szrotami jezdzi☺

    • 13 1

  • na prunt?

    • 2 1

  • To jest USTAWKA pod konkretny autobus C2 - mercedesa. Tylko on spełnia jeden z parametrów (1)

    • 12 3

    • Volvo

      Jeszcze Volvo spełnia wymagania

      • 0 0

  • MAM POMYSŁ

    Wymienić dziada A.w rozliczeniu.

    • 6 1

  • Jeżeli jeszcze raz Gdańsk kupi inne niż najlepsze w Europie Polskie autobusy. To wszystkich (2)

    w urzędzie miasta Gdańsk należy wsadzić do wiezienia na okres min 15 lat. Kontrakt zerwać. A rodziny osób decyzyjnych obciążyć wszystkimi kosztami z tego powodu. To 5 pokolenia!
    Nie ma żadnego usprawiedliwienia i wolny rynek należy wsadzić w d*pę wszystkim ekonomistą.
    Jeżeli w Polsce jest produkt który jest dużo lepszy od zagranicznych lub co najmniej taki sam. Zawsze ale to zawsze władze województwa lub miasta maja moralny obowiązek wybrania produktu Polskiego. Po to aby pracę mieli Polacy, podatki były płacone w Polsce. I trzeba dbać o swoje a nie inne. Kraków kupuje tylko autobusy Polskie od dłuższego czasu!! I jest liderem w Polsce jeśli chodzi o autobusy, tramwaje. W każdym autobusie, tramwaju. Na niemal każdym przystanku są najnowocześniejsze w Europie automaty do zakupu biletów, kart etc. Witamy w XXI wieku. Żadnych niemieckich autobusów w Polskich miastach. Skoro sami je produkujemy.

    • 16 8

    • Polacy już dawno wyjechali, kapitał jest zagraniczny, podzespoły niemieckie a w fabrykach pracują aktualnie pracownicy zza wschodniej granicy - tyle jest „Polskości” w „Polskich” firmach.

      • 4 0

    • Bardzo dobrze najlepszy krajowy solaris

      • 1 0

  • Mercedes autobus lipa lepiej volvo i scania Solaris autobus (1)

    Mercedes autobus lipa tez man . Lepiej scania i volvo tez Solaris to lepiej poradzi trudniej warunki pogodowe i wyrzeczeń pod górę nawet zimą

    • 4 5

    • Yyyy......a tak w ogóle.

      To o co biega??

      • 2 0

  • Mam nadzieję, że w końcu jak inne miasta, kupią elektryczne, a nie te hałasujące diesle.

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane