• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce kupić 46 nowych autobusów

Michał Brancewicz
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów. 21 egzemplarzy modelu Mercedes Citaro to ostatnia inwestycja we flotę autobusową w Gdańsku. Teraz miasto zamawia 46 nowych autobusów.

18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwa midibusy - takiego taboru poszukuje miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dostawcę poznamy w marcu, a autobusy mają pojawić się na gdańskich drogach rok później.



Jak oceniasz jakość pojazdów komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Po ostatnim zakupie 21 autobusów, które pojawiły się w mieście pod koniec 2016 roku, Gdańsk zamawia kolejną partię nowych pojazdów. Tym razem flota GAiT wzbogaci się aż o 46 sztuk. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest bowiem dostawa 18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwóch midibusów (7,5-1,6 m).

Pojazdy będą wyposażone w gniazdka USB, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.

Czytaj również: Gdynia też kupuje autobusy

Standardowy autobus musi mieć od 11,5 do 13,5 m i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących.

Z kolei pojazdy przegubowe mają mieć długość 17,5 m, a w środku odpowiednio dużo miejsca, by przewieźć jednorazowo co najmniej 140 osób i posiadać nie mniej niż 40 miejsc siedzących. Te autobusy będą również wyposażone w wieszaki dla rowerów w przegubach.

Czytaj też: Nowy przewoźnik na podgdańskich liniach

Oferty można składać do 8 marca. Zwycięska firma będzie miała dokładnie rok na dostarczenie pojazdów. Termin ten będzie liczony od daty podpisania umowy. O tym, kto zdobędzie kontrakt zadecyduje w 55 proc. cena, a także warunki techniczne (35 proc.) i rozwiązania ekologiczne (10 proc.).

Poprzedni zakup 21 autobusów pochłonął 24 mln zł netto, należy się więc spodziewać, że tym razem kwota będzie ponad dwukrotnie wyższa. Skąd pieniądze na ten cel?

- Inwestycję w tabor realizujemy ze środków własnych spółki - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku lutego ma zostać podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Wartość zamówienia wynosi 138,375 mln zł. Bydgoski producent będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.

Opinie (248) 10 zablokowanych

  • A w Gdyni beda szukac uzywanych autobusow )))))

    • 3 2

  • głupcy powinni kupić 12 letnie używki wzorem Gdyni i ogłosić elektryczny sukces

    • 5 2

  • i te aurobusy sa m.in. dzieki kanarom dzieki ktorym ludzie kupuja bilety

    Wiec wszyscy gapowicze i osoby obrażające kanarow, powinny mieć zakaz wstępu do pojazdow

    • 4 0

  • GAiT

    Z której ręki ?.

    • 1 2

  • Gdańsk jak zawsze wykupi stare trujace diesle od niemca bo ma z nimu umowe! Nawet wPolsce jest juz zamówionych 1000

    I Hybrydowych ! Ale tutaj chodzi tylko o układy! Diesel został uznany za nabardziej nieekonomiczny silnik i najbardziej zatruwajacy ludzi w miastach dlatego wszystkie miasta na swiecie je zlomują !!A Gdańsk che je skupowac!!

    • 6 4

  • Gdynia stacza się

    W dzieje się coraz gorzej prezesi pka i pkm mają wszystko w d*p.ie

    • 2 2

  • Dlaczego diesle? (2)

    Dlaczego Gdansk nie inwestuje w ekologię? Wiele metropolii w Europie wycofuje z miast diesle i wprowadza autobusow na BioGaz, gaz ziemny czy elektryczne? Czy włodarzom nie zależy na czystości powietrza i zdrowiu gdańszczan!?

    • 8 4

    • Realista

      Niestety, to wszystko kwestia pieniędzy. Za cenę 30 autobusów spalinowych można kupić 10 elektrycznych, a chodzi o wymianę taboru.

      • 1 0

    • Nie wiadomo czy diesel czy elektryczne czy hybrydowe kupię proszę cię git żebyś zamiast mercedesów kupił solaris IV generacji

      • 0 0

  • Komunikacja elektryczna (1)

    Wszystkie nowe autobusy miejskie powinny mieć napęd elektryczny. Unia powinna takie zarządzanie wydać odgórnie. Czas zacząć dbać o środowisko i powietrze jakim oddychamy. Gdynia też kupuje nowe autobusy elektryczne. Co jak co ale komunikacja miejska nie musi mieć napędu spalinowego.

    • 5 2

    • Zdecydowanie elektryczne

      Zdecydowanie!

      • 2 0

  • a czego nie kupujo elektryków?

    • 3 1

  • A jaka pojemność pasażerska będzie w midi?

    tego już nie podali?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane