- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (459 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (59 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (33 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (77 opinii)
Gdańsk chce kupić 46 nowych autobusów
18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i dwa midibusy - takiego taboru poszukuje miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dostawcę poznamy w marcu, a autobusy mają pojawić się na gdańskich drogach rok później.
Pojazdy będą wyposażone w gniazdka USB, klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.
Czytaj również: Gdynia też kupuje autobusy
Standardowy autobus musi mieć od 11,5 do 13,5 m i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących.
Z kolei pojazdy przegubowe mają mieć długość 17,5 m, a w środku odpowiednio dużo miejsca, by przewieźć jednorazowo co najmniej 140 osób i posiadać nie mniej niż 40 miejsc siedzących. Te autobusy będą również wyposażone w wieszaki dla rowerów w przegubach.
Czytaj też: Nowy przewoźnik na podgdańskich liniach
Oferty można składać do 8 marca. Zwycięska firma będzie miała dokładnie rok na dostarczenie pojazdów. Termin ten będzie liczony od daty podpisania umowy. O tym, kto zdobędzie kontrakt zadecyduje w 55 proc. cena, a także warunki techniczne (35 proc.) i rozwiązania ekologiczne (10 proc.).
Poprzedni zakup 21 autobusów pochłonął 24 mln zł netto, należy się więc spodziewać, że tym razem kwota będzie ponad dwukrotnie wyższa. Skąd pieniądze na ten cel?
- Inwestycję w tabor realizujemy ze środków własnych spółki - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W tym miejscu warto wspomnieć, że na początku lutego ma zostać podpisana umowa z firmą Pesa na dostawę 15 dwukierunkowych tramwajów. Wartość zamówienia wynosi 138,375 mln zł. Bydgoski producent będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Opinie (248) 10 zablokowanych
-
2018-01-30 14:31
Te Mercedesy są strasznie muliste i powolne. (1)
Solaris jak jedzie to daje radę trzymać rozkład, Mercedes już nie.
- 10 5
-
2018-02-05 23:20
Dalej niech solaris IV generacji wygrają
- 0 0
-
2018-01-30 14:34
Autobus i tramwaje ok, ale kierujący (większość )to buraki.
- 4 10
-
2018-01-30 14:44
jak to jest? (3)
Jak do samochodu wsiadzie wieksza liczba anizeli zakladana w dowodzie rej. to jest mandat. a jak wsiadzie do autobusu czy tramwaju wiecej osob to czy motorniczy nie powinien zaczac liczyc na przystanku pasazerow? ewentualnie pasazerowie sami siebie powinni liczyc?
tak samo w przypadku bagazu na lotniskach. czy nie powinno sie w komunikacji miejskiej wdrozyc np. platnego plecaka ktore dziecko dzwiga ze szkoly? albo torebki damskiej z przyborami do makijazu. w koncu udzwig taboru nie mozna przeciazac bo moze stac sie wypadek a takie itd powinna zaczac sprawdzac tez tramwaje i autobusy. dziekuje- 8 4
-
2018-01-30 15:27
Patologia w Gait
tego nie ogarniesz, przeładowane tramwaje to norma, jakby mogli to by na dachu umieszczali pasażerów, byle więcej
- 3 1
-
2018-01-30 17:06
No super
Teraz będą mieli zliczanie pasażerów no to jak będzie nadwyżka to nie jadę i basta I nie będzie stania na żółtej linii przy drzwiach
- 1 0
-
2018-01-30 22:14
Faktycznie jestes umysłowy tylko nie w ta strone co powinienes
- 0 0
-
2018-01-30 14:52
Wszystkie nowoczesne autobusy niskopodłogowe są dobre jak się zajmuje miejsce siedzące. Pasażer stojący nie ma gdzie dobrze się ustawić w tych tunelach między siedzeniami, ani się minąć, wszyscy się kłębią pośrodku tam gdzie jest miejsce na wózki. Przy wszystkich wadach (bo to stara konstrukcja) ale w ikarusach czy jelczach m11 była jednakowa równa podłoga na całej długości i mnóstwo poręczy nie gdzieś tam pod dachem że ledwo sięgnąć jak teraz tylko normalnie. Będę w mniejszości ale tęsknię za tamtymi wozami.
- 6 1
-
2018-01-30 14:52
nie marnują kasy na zkm to mają na nowe autobusy ...
Gdyby Gdynia nie utrzymywała ZKM a wróciła do połączenia PKT PKA I PKM dała 1x prezesa 1x wice 1x główna księgowość 1x kadry a jedynie pozostawiła kierowników zajezdni było by dużo więcej oszczędności ... były by nowe autobusy ... Gdańsk pogonił Wyszomirskiego swego czasu i dobrze na tym wyszedł ...
- 7 3
-
2018-01-30 15:02
24 mln za 21 autobusów vs 138 mln za 15 tramwajów (2)
Nawet jeśli autobusy zabierają nieznacznie mniej pasażerów, to i tak opłacałoby się kupić dwa razy więcej autobusów i zostałoby jeszcze gotówki na drugie tyle. Ale co zrobić, jak ktoś się uparł na tramwaje, to kupi choćby nie wiem co...
- 7 6
-
2018-01-30 16:01
(1)
1 tramwaj czy 8-9 autobusów? Wybór prosty.
- 1 0
-
2018-02-01 01:44
tyle, że tramwaj wytrzyma 3 razy dłużej i bierze 2 x więcej pasażerów
- 0 0
-
2018-01-30 15:04
Lal (2)
To idę na Autobusiarza myślę że płacą tą średnią krajową 5 tyś brutto jak ich stać na nowe autobusiki
- 4 2
-
2018-01-30 21:55
Żebyś się nie zdziwil
- 1 0
-
2018-01-30 23:14
Na reke 2200 wyjdziesz ... po szeregu "dobrowolnych " obciążeń ... typu ubezpieczeń itp ... zrób prawko + uprawnienia za 8-12 tys zł i żyj jak pączek w maśle z taką pensja :-) do czasu gdy
- 2 0
-
2018-01-30 15:16
Ekologia i oszczędzanie
Gdynia kupuje używane autobusy i przymierza się do zakupu autobusów elektrycznych. Gdańsk dalej na wyrost. I co z darmowa komunikacją dla dzieci?
- 1 5
-
2018-01-30 15:23
Wszystkie są nowoczesne niskopodłogowe
tak chwali się Gait i przekonuje pracowników że tak jest, więc jaki sens kupować nowe jak wszystkie są nowoczesne i niskopodłogowe?
- 2 2
-
2018-01-30 15:50
Moze nie beda sie spozniac jesli beda nowe
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.