- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (298 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (93 opinie)
Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł
Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.
- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
Niewielki zasięg nowych autobusów
Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.
- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.
22 pasażerów na pokładzie
Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.
- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (243) 2 zablokowane
-
2021-09-27 10:45
Karsan
To nie jest polska firma.
TO turecki wytwór...- 15 2
-
2021-09-27 10:46
Na skutek głupich decyzji rządów PO a następnie ich kontynuacji przez rząd PiS niebawem zostaną (3)
w Polsce zlikwidowane 4 elektrownie. W efekcie prąd będziemy musieli kupować od Niemiec po bandyckich cenach. Konsekwencje niedługo odczujemy w naszych portfelach. ***** EU i wszystkich polityków idących na smyczy Brukseli i Berlina.
- 14 12
-
2021-09-27 10:54
Podziękuj swojemu kochanemu Prawu i ZPRawiedliwości że sprzedają pakiety klimatyczne dalej.. (2)
..zamiast wykorzystać je na nasze elektrownie. Ale cóż, kasa na kupowanie głosów wyborczych niepracującej patologii nie bierze się z powietrza.
- 5 5
-
2021-09-27 11:20
Sam podziękuj swojemu kochanemu.
- 1 2
-
2021-09-27 11:42
ale wiesz, że uprawnienia do emisji CO2 dotyczą emisji bieżących a nie tych za 5-10 lat?
elektrownia nie jest zaś z gumy i nie wyprodukuje więcej niż jej moc nominalna. Zatem wróć do nauki, jeśli nie chcesz być dalej patologią intelektualną, w kontrze do której tak lubisz się przedstawiać.
- 1 4
-
2021-09-27 10:48
(8)
Zasięg nominalny 210 km oznacza praktyczny około 180 km a zimą 100 km. To nie jest dobry pomysł.
- 87 7
-
2021-09-27 10:55
nie, to wcale tak nie znaczy (3)
- 9 13
-
2021-09-27 11:06
Zasieg (2)
Podawany jest dla stałej optymalnej prędkości...
Zachowaj taka w autobusie na starym mieście....- 18 3
-
2021-09-27 13:23
Nie jest . (1)
Zależy od procedury testowej a żadna nie jest adekwatna dla jazdy autobusem z bardzo niskimi prędkościami więc niewykluczone, że realnie zasięg będzie nawet wyższy.
- 5 3
-
2021-09-27 16:52
Zwłaszcza gdy do tego ekobusa
Wciśnie się x2 tylu pasażerów co powinno. Normalnie perpetum mobile, chyba też sobie taki sprawię :)
- 1 0
-
2021-09-27 10:57
Nominalny zasięg melexa to 80km
A jakoś nie ma z nimi problemów...
- 5 7
-
2021-09-27 11:59
Pętla po Starym Mieście to 3-4 km. Po co ci zasięg 1000 km?
- 9 2
-
2021-09-27 12:08
Artykuł zamiast na zasięgu powinien się skupić ma tym
Jakie sa powiazania miedzy decydentami i firma.
- 4 4
-
2021-09-27 14:17
dadzą radę, jeżdżą rzadko i przeważnie puste a to też ma znaczenie
Swoją droga to kupa szmalu wydana będzie na działania niewspółmierne do uzyskanego efektu ale co tam, pieniądze wspólne wydaje się łatwo a i do propagandy serdecznosći temat nadaje się
- 1 0
-
2021-09-27 10:53
Mały autobusik za cenę Maybacha?
Będą tam skórzane fotele z masażem i klima strefowa oddzielna dla każdego pasażera? Za tą cenę powinno to być w standardzie.
- 21 6
-
2021-09-27 10:54
Zaakceptował... (2)
bo mu Niemcy (unia) kazali bo mają dyrektywę w której odpowiedni percentarz floty państwowej do odpowiedniej daty ma być na prad. Ot tyle. Zrobi co mu każą.
- 8 8
-
2021-09-27 10:56
Lepiej że robi co UE każe, niż jak PiS robić co każe Wladymir Wladymirowicz.. (1)
- 3 5
-
2021-09-27 11:38
Nieee...
On powinien robić to co mu każe interes narodowy. Polski a nie pruski czy ruski. Może to jest w bieżącej sytuacji dobre dla narodu ale wszelkie przesłanki raczej wskazują że nie jest.
- 4 2
-
2021-09-27 10:55
Kto bogatemu zabroni (1)
Co tam kryzys, co tam mniejsze przychody z PiT...
Trzeba się polansować, a że za cudze to tym bardziej- 13 5
-
2021-09-27 11:14
Co nie ciućku? Można nawet zeżrec kolację wartą tyle co 86kg ośmiorniczek jak Dworczyk o_0
- 3 3
-
2021-09-27 11:00
Elektromobilność de facto nie jest tania, a największe są koszty początkowe. Cena tych busików jest kosmiczna, ale może poskutkuje większym zrozumieniem tej technologii i stworzenie rozwiązań dla mas. No nic zęby w ścianę, i jeździć w kółko elektrycznym busikiem.
- 3 7
-
2021-09-27 11:03
Za 5 milionów? Ile wychodzi na jednego pasażera? (1)
Można by kupić nowe auto średniej klasy dla każdego pasażera i jeszcze by zostało pewnie na talon na paliwo na rok :)
- 13 4
-
2021-09-27 12:52
najlepsze, że pojadą na linii 100 gdzie nikt nawet biletów nie kasuje
- 2 2
-
2021-09-27 11:05
(1)
Chyba za 5 mln można by otworzyć produkcje w Polsce takich busików. Swoją drogą to są tureckie busy , a w Turcji jest cieplej, nie wiadomo jak się sprawdzą w naszym zimnym klimacie.
- 11 5
-
2021-09-27 12:20
No cóż, wydali 17mln na szwalnię maseczek, która nawet jednej sztuki nie wyprodukowała.
Czyli da się otworzyć, tylko czy to ma sens?
- 5 0
-
2021-09-27 11:06
Niegospodarność!!! (3)
Gdańsk kupi 3 elektryczne minibusy za 4.8mln, cena jednego 1.6mln, pojemność - 22 osoby...
Kupując 6 fordów mustangów mach e mamy (nie licząc kierowcy) pojemność 24 osób za cenę niecałe 1.1mln...- 22 4
-
2021-09-27 12:52
ale Mustang nie jest autobusem
- 3 1
-
2021-09-27 14:05
(1)
a 5 dodatkowych kierowców oczywiście będzie pracować za darmo...
- 4 1
-
2021-09-28 09:42
Policz to sobie
Kapena mieści dokładnie taką samą ilość pasażerów a jest 3,5x tańsza...
Analogiczne auta spalinowe i elektrycznie nie mają aż takiej różnicy w cenie...
To się nigdy nie zwróci a cena elektryka jest z kosmosu.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.