• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił trzy elektryczne minibusy

Arnold Szymczewski
27 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczne minibusy wyjadą na ulice Gdańska wiosną 2022 r. Elektryczne minibusy wyjadą na ulice Gdańska wiosną 2022 r.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przystała na propozycję słupskiej firmy i ostatecznie zapłaci 4,8 mln zł za trzy elektryczne minibusy, które zaczną kursować po Śródmieściu Gdańska wiosną przyszłego roku.



Czy miasta powinny inwestować w elektromobilność?

Przypomnijmy: miesiąc temu do przetargu na zakup elektrycznych minibusów ogłoszonego przez GAiT stanęła tylko jedna firma: MMI ze Słupska. Jednak zaproponowana przez nią kwota (4,8 mln zł) stanowczo przewyższała budżet GAiT (2,95 mln zł).

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję, czy ją przyjmiemy - mówił Maciej Lisicki, prezes spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

GAiT przeanalizował ofertę i zapłaci 4,8 mln zł



Po miesiącu od przetargu dowiadujemy się, że GAiT przeanalizował ofertę MMI i zdecydował się ją przyjąć.

- Nowe elektryczne autobusy, a także trzy ładowarki oraz urządzenia i sprzęt do diagnostyki i napraw to koszt 4 867 110 złotych brutto - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT.
  • Zasięg autobusów będzie wynosił 210 km.
  • W autobusach znajdzie się miejsce dla 22 osób.
  • Autobusy będą ładowane na pętli.

Niewielki zasięg nowych autobusów



Wątpliwości może budzić stosunkowo niewielki zasięg pojazdów - do 210 km - na jednym ładowaniu. Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że będą one kursować jedynie po obszarze Starego i Głównego miasta - powinno wystarczyć.

- Czy ktoś się zastanowił nad tym, że to ma być "autobus miejski" i ma jeździć na trasie, a nie stać połowę dnia pod ładowarką! Jego zasięg 210 km na jednym ładowaniu jest wręcz tragiczny! Nie wspomnę o cenie, za którą zapewne można nabyć ze trzy autobusy zasilane gazem. Nie ma to jak wydawać cudze pieniądze (czytaj podatników) na fanaberie pseudoekologiczne - napisał jeden z czytelnik pod poprzednim artykułem.

22 pasażerów na pokładzie



Minibusy firmy Karsan Jest Electric mogą zabrać na pokład 22 osoby, z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących, a 12 na stojąco.

- Pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Do dyspozycji pasażerów będą wygodne ergonomiczne fotele. Pojazdy wyposażone będą także w systemy monitoringu i klimatyzacji, o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi - informuje Anna Dobrowolska.
Pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (243) 2 zablokowane

  • dlaczego minibus elektryczny

    kosztuje więcej, niż super sportowe elektryczne porsche? i to znacznie więcej, niż jego bardzo bogata wersja? patologia wydawania publicznych pieniędzy.

    A bo to jest takie unikatowe, nie seryjne? Jak huśtawki dla dorosłych w parku Reagana, za 40k jedna?

    • 10 4

  • To ja sie jeszcze pytam

    Kiedy Gdansk kupi elektryczne samoloty dla lotniska i helikoptery? W koncu zniknie problem halasu i trucia spalinami z samolotow.

    • 3 6

  • skoro budżet był mniejszy to skąd zabrano brakującą resztę? kolejny wałek

    • 9 5

  • Ta sama firma w 2013 wcisnęła im psujące się co kilka godzin Kapeny, a teraz wzięli od nich kolejne złomy? paranoja jakaś

    • 10 2

  • To powinno jeździć na 195 czy 268, a nie bezsensownej linii 100 gdzie przez cały dzien nawet nikt biletu nie kasuje.

    • 5 4

  • Wodór

    Tylko wodór nas uratuje reszta to lipa

    • 6 2

  • W Krakowie już zostały wycofane bo nie spełniają wymogów autobusu miejskiego. Nie mają dwóch par drzwi z prawej strony

    • 7 2

  • A kto będzie tym jeździł? Pensje GAiT tnie z miesiąca na miesiąc, lada chwila strajk.

    • 10 1

  • (2)

    To coś nawet gwarancji nie przejeździ. Z tych 3szt pewnie ledwo jedną będą w stanie uruchomić z dnia na dzień.

    • 9 1

    • (1)

      Bardzo dobrze. Zepsuje się przed końcem gwarancji i zwrot kasy albo wymiana na nowy. Profit!

      • 0 2

      • i będzie jak z Kapeną. Firma w tym czasie się zwinie.

        • 5 0

  • Czyli wraca znienawidzona linia 100. Kierowca bez toalety czy miejsca do zjedzenia posiłku. Trasa poprowadzona tak, że co chwile stoi bo wszystko zastawione przez źle zaparkowane samochody.

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane