• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie. Autobusy były dotychczas eksploatowane w Berlinie. Na zdjęciu jeden z nich, po lewej stronie.

14 dziewięcioletnich, używanych Mercedesów trafi wkrótce do Gdańska. Spółka GAiT zakupiła właśnie pojazdy, które jeszcze niedawno jeździły po Berlinie. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni.



Czy miejska spółka słusznie postąpiła, kupując 9-letnie autobusy z Niemiec?

Zakup autobusów był dotychczas utrzymywany przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje w całkowitej tajemnicy ze względu na rocznik autobusów (2009).

Mercedesy Citaro zostały nabyte od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.

Cechą charakterystyczną nowych-starych pojazdów jest brak trzecich, ostatnich, drzwi w "nieprzegubowcach" - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona.

W czwartek dotarły do Gdańska cztery pierwsze pojazdy, a przyjazd kolejnych zaplanowano w weekend. W poniedziałek nastąpi natomiast oficjalne podpisane umowy z EvoBus Polska.

- Dzięki zakupowi 14 używanych pojazdów oraz 46 nowych, spółka GAiT będzie mogła wycofać z eksploatacji najstarsze autobusy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Czytaj też: Używane autobusy z Gdańska trafią do Gdyni

Umowa z firmą EvoBus Polska opiewa na kwotę 4 438 000 zł. Koszt jednego autobusu to 317 tys. zł. 14 autobusów Citaro trafi do Gdańska w ciągu miesiąca. Są to pojazdy wyprodukowane w 2009 roku, spełniające normy emisji spalin Euro V, wyposażone w klimatyzację oraz w dwoje drzwi pasażerskich z zabezpieczeniami przed zakleszczeniem. Autobusy pomieszczą 28 osób na miejscach siedzących i 66 na stojących.

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • ale WSTYD

    rupiecie skupuja, tak jak tramwaje uzywane kupowali i ciagle sie psuja. Gdansk jak Rumunia, skup szrotów

    • 60 7

  • Niemiec płakał jak sprzedawał! (2)

    Paanie, do granicy mnie gonił, bo sie rozmyślił !

    • 49 4

    • i do dzisiaj dzwoni że odkupi (1)

      • 3 0

      • Dzisiaj jak znalazł

        Drang nach Osten (niem. "parcie na wschód") – pojęcie historyczne określające politykę niemieckiej ekspansji terytorialnej na tereny słowiańskie i nadbałtyckie, stosowane w odniesieniu do czasów średniowiecznych, przełomu XIX i XX wieku oraz w kontekście polityki nazistowskiej w XX wieku.

        • 4 0

  • No ktoś ładny biznes zrobił pomijając już że taka konstrukcja jest nieprzydatna na warunki polskie to jeszcze zakupu dokonano poprzez spółeczkę zamiast bezpośrednio od niemca, który zresztą płakał jak sprzedawał

    • 57 3

  • no to będzie miało się co psuć ...

    • 32 1

  • Policja powinna sprawdzić ich wydech (1)

    Jaką jakością spalin się podzielą z mieszkańcami!!!

    • 61 4

    • Pytam ile to kosztowało? Co z ekologią dobrze ze budyń nie kupił trabantów.

      Niemcy wycofali bo to stare smrodzace rupiecie a budyń z kasy podatników kupuje dwudrzwiowe karoce.
      Helga cieszy sie a dureń budyń myśli że za to dostanie posadkę w UE.

      • 0 0

  • (2)

    Myślę, że należy się premia dla pana Lisickiego za ten świetny zakup niemieckiego złomu. Dzięki temu Niemcy będą mieli czystsze powietrze, a to przecież bardzo dobry gest z naszej strony w kierunku pojednania.

    • 73 3

    • Spoko spoko. Wypiszemy na wyświetlaczach stężenie smogu i wystawimy z 10 mandatów babci za palenie kapciem w piecu i będzie cacy.

      • 7 1

    • Oczywiście GAIT jedyny taki w Polsce. W 2005 roku zakupiono także z autobusy z Niemiec, przejedź się nimi i zobaczysz, że są zajechane. W Gdyni jeżdżą takie 2 sztuki (2 zezłomowano), a w Gdańsku 17 sztuk jeździ. Takie parchy głośne i awaryjniaki. No ale z tymi citarami to nie wiadomo, jak się będą sprawować, czy będą one dobre, czy może takie jak te stare banany. Czas pokaże

      • 1 0

  • Świetny zakup złomu który jest już skrajnie wyżyłowany technicznie i teraz pójdą olbrzymie pieniądze na ich naprawy (2)

    • 56 6

    • Psychotropów zapomniałeś przyjąć dzisiaj???

      • 1 1

    • A dystrybucją części zaniennych zajmuje sie... uwaga!

      EvoBus Polska. Polski oddział kupujący części prosto od Niemca bo to mercedes...

      • 3 0

  • CO2 należy sprawdzić (1)

    • 33 3

    • sprawdziliśmy

      i dlatego sprzedaliśmy

      • 8 1

  • Kupili złom tramwajowy,teraz autobusy.Wstyd.

    • 49 2

  • POLICJA musi ten złom sprawdzić (1)

    • 43 5

    • Policja nic nie musi lamo

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane