- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (128 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdańsk kupił używane autobusy z Niemiec
14 dziewięcioletnich, używanych Mercedesów trafi wkrótce do Gdańska. Spółka GAiT zakupiła właśnie pojazdy, które jeszcze niedawno jeździły po Berlinie. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni.
Mercedesy Citaro zostały nabyte od spółki EvoBus Polska. Ta z kolei pozyskała je od berlińskiego przewoźnika Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH, świadczącego usługi na zlecenie lokalnych władz w stolicy Niemiec.
Cechą charakterystyczną nowych-starych pojazdów jest brak trzecich, ostatnich, drzwi w "nieprzegubowcach" - wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona.
W czwartek dotarły do Gdańska cztery pierwsze pojazdy, a przyjazd kolejnych zaplanowano w weekend. W poniedziałek nastąpi natomiast oficjalne podpisane umowy z EvoBus Polska.
- Dzięki zakupowi 14 używanych pojazdów oraz 46 nowych, spółka GAiT będzie mogła wycofać z eksploatacji najstarsze autobusy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Czytaj też: Używane autobusy z Gdańska trafią do Gdyni
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2018-04-13 12:55
Gdańsk podobno chce je opchnąć Gdyni za 5 lat (2)
I tak będą wtedy lepsze od wielu które jeżdżą po Gdyni
- 10 17
-
2018-04-13 12:57
chciałbyś (1)
Gdynia kupuje nowe ,a wy zawsze z niemcami trzymacie
- 5 5
-
2018-04-13 13:00
Gdynia też kupiła używane od Niemców i używane z Gdańska
Nowe autobusy w Gdyni mieli kupić w tym roku ale zabrakło kasy. W Gdańsku kupili w tym roku już 46 nowych
- 7 1
-
2018-04-13 12:55
Dno i syf (1)
Autobusy zostały wycofane z ruchu w Niemczech z powodu tego że są niesprawne, a ich naprawa przewyższa wartość autobusów.
Zapewne chodzi o typowe w starych dieslach przypadłości dotyczące spełniania norm emisji spalin - autobus tak silnie wyeksploatowany wymaga remontu silnika (rozpylacze paliwa oraz filtry spalin).
Oczywiście w Polsce się wszystko wytnie, zaślepi, wyłączy komputerem i można śmigać.
A że norma PM10 będzie przekroczona 30x to przecież nie problem.- 52 5
-
2018-04-13 12:56
Podobno kupili je na części zamienne
- 0 8
-
2018-04-13 12:55
budyń odejdź
ile jeszcze będziesz doił GD co z GPECem gdzie CBA
- 36 9
-
2018-04-13 12:55
HAHA (1)
Niemiec płakał jak sprzedawał :D
- 24 5
-
2018-04-13 19:08
Co dzisiaj wciagales???
- 0 0
-
2018-04-13 12:56
ale wstyd!
tu city srity forum gdansk, a dla miezkancow zdezelowane szroty, slabo, mamy tzw dobre powietrze, bo wieje, to przyjmijmy stare disle, których Niemcy się pozbywają, wdychajmy dalej smrod, a potem onkologia wita z numerkiem za 10 lat.
- 36 6
-
2018-04-13 12:57
Niemcy sie pozbywaja złomu bo kupuja tylko elektryczne nowe.A Gdańsku jest złomowiskiem smietnikiem europy zachodniej! (2)
- 42 5
-
2018-04-13 12:58
POPIERAM (1)
- 8 1
-
2018-04-13 13:02
Spokojnie te zastąpią takie co mają po 15 lat a tamte stare się sprzeda do Gdyni
- 6 2
-
2018-04-13 12:59
"nie pojadę takim gratem" (1)
powiedział janusz wsiadając do 20 letniego "bepiontko" w kolorze budyniu
- 14 8
-
2018-04-13 19:08
Idź pieszo.
- 0 0
-
2018-04-13 12:59
Ekhmmm...
"... wejście i wyjście z autobusu możliwe jest tylko drzwiami przy kierowcy oraz w środkowej części. To oznacza, że w godzinach szczytu wymiana pasażerów może być znacznie utrudniona" - u Niemca to klasyk, wchodzisz, pokazujesz bilet okresowy albo kupujesz u kierowcy i kropka.
- 22 1
-
2018-04-13 12:59
Adamowicz - Popieram
- 7 26
-
2018-04-13 13:00
Kolonialny Kraj i Niewolnicze Społeczeństwo
- 33 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.