- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Gdańsk miastem dróg równorzędnych. Kierowcy: zły pomysł
Na gdańskich osiedlach z każdym miesiącem przybywa dróg równorzędnych. Ich liczba dalej będzie rosnąć. Część mieszkańców - kierowców chce ich likwidacji na głównych drogach osiedlowych.
W Gdańsku, jak grzyby po deszczu, pojawiają się skrzyżowania równorzędne. Obowiązuje na nich "zasada prawej ręki", czyli ustępowanie pierwszeństwa pojazdom znajdującym się po prawej stronie kierowcy.
Aktualnie skrzyżowania równorzędne można napotkać w Śródmieściu, Olszynce, Wzgórzu Mickiewicza, części Oliwy (rejon ul. Kaprów, ul. Bitwy Oliwskiej, ul. Podhalańskiej i ul. Leśnej), Złotej Karczmy, Matarni, części Przymorza i Zaspy, a także osiedla Cztery Pory Roku.
Wielu kierowców neguje jednak pomysł wytyczania dróg równorzędnych na głównych ulicach osiedlowych. Skrzyżowania równorzędne często bowiem zdecydowanie utrudniają płynną jazdę. Niejednokrotnie trzeba ustępować przejazdu samochodom wyjeżdżającym z ulic, które trudno nimi nazwać, bowiem mają zaledwie kilka metrów albo prowadzą na prywatną posesję. Nierzadko dochodzi też do groźnych sytuacji, bo część kierowców jadących "większą" drogą z góry zakłada, że jest ona główna.
Urzędnicy mają jednak odmienne zdanie. - Docelowo sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście, czyli 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. Obecnie skrzyżowania równorzędne funkcjonują na ok. 35-40 proc. tras - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Władze ZDiZ przekonują, że wydzielanie stref skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku jest elementem miejskiej strategii, polegającej na przypisywaniu poszczególnym ulicom ich zadań przewozowych. Inżynierowie ruchu chcą w ten sposób poprawić przepustowość ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na ulicach międzydzielnicowych - m.in. na ul. Kościuszki czy al. Hallera.
Opinie (517) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-25 14:27
(1)
z komentarzy wynika że większość kierowców nie chce takiego rozwiązania - i dobrze !!!!!!
- 2 0
-
2011-10-26 10:44
ale
Ale urzędnicy wiedzą lepiej co jest dobre...
- 0 0
-
2011-10-28 08:31
Na rozbieranie nowych dróg to kasa jest
A na stawianie znaków 'ustąp pierwszeństa' już nie ma. Po kiego mydlić ludziom oczy, że chodzi o bezpieczeństwo? Koszt ustawienia znaku to niecałe 300zł. U blacharza będzie trochę drożej...
- 0 0
-
2011-10-28 14:10
Nazwijmy rzeczy po imieniu !
Tylko skończony imbecyl mógł coś takiego wymyślic !Mam pytanie ! Czy autor(autorzy) tego debilizmu mają prawo jazdy ? Czy zdarza im się czasem pojeździc po tych równorzędnych skrzyżowaniach ? A może są to piekarze z wykształcenia (nie mam nic przeciwko tej grupie zawodowej)? W tym mieście i pod przewodem jaśnie panującego budynia, wszystko jest możliwe. A bardziej prawdopodobne , aby tylko utrudniało zycie mieszkańcom tego miasta.
- 0 0
-
2011-11-01 10:41
ul. Szeroka jest tez trafiona.... (2)
Najwiekszym absurdem jest jazda ulica Szeroka - jadac od strony Neptuna trzeba bardzo uwazac na auta wyjezdzajace z ul. Szklary. Sam widzialem jak w tym miesjscu kilka razy doszlo do sytuacji niebezpiecznych. Co ciekawe , osoby jadace od strony Hali Targowej (ul.Szklary) same nei sa pewne swojego pierwszenstwa i czesto zatrzymuja sie przepuszczajac tych na Szerokiej, co dodatkowow poglebia zamieszanie. Reasumujac : absurdalne decyzje naszych urzędasów!!!
- 0 0
-
2011-11-01 10:44
Zamiast Neptuna mial byc Zuraw
Jak w tytule - mialem na mysli jazde ul. Szeroka od strony Zurawia (Motlawy). Neptuna nie chcialem w to mieszac...
- 0 0
-
2011-11-28 12:29
na takiej drodze
jest ograniczenie do 30km/h ,wiec jeżeli jedzie się szybciej występują sytuacje niebezpieczne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.