• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk miastem dróg równorzędnych. Kierowcy: zły pomysł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu. Strefa skrzyżowań równorzędnych w Śródmieściu.

Na gdańskich osiedlach z każdym miesiącem przybywa dróg równorzędnych. Ich liczba dalej będzie rosnąć. Część mieszkańców - kierowców chce ich likwidacji na głównych drogach osiedlowych.



Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne. Sprawdź, gdzie w ostatnim czasie wprowadzono skrzyżowania równorzędne.
W Gdańsku, jak grzyby po deszczu, pojawiają się skrzyżowania równorzędne. Obowiązuje na nich "zasada prawej ręki", czyli ustępowanie pierwszeństwa pojazdom znajdującym się po prawej stronie kierowcy.

Aktualnie skrzyżowania równorzędne można napotkać w Śródmieściu, Olszynce, Wzgórzu Mickiewicza, części Oliwy (rejon ul. Kaprów, ul. Bitwy Oliwskiej, ul. Podhalańskiej i ul. Leśnej), Złotej Karczmy, Matarni, części Przymorza i Zaspy, a także osiedla Cztery Pory Roku.

Wielu kierowców neguje jednak pomysł wytyczania dróg równorzędnych na głównych ulicach osiedlowych. Skrzyżowania równorzędne często bowiem zdecydowanie utrudniają płynną jazdę. Niejednokrotnie trzeba ustępować przejazdu samochodom wyjeżdżającym z ulic, które trudno nimi nazwać, bowiem mają zaledwie kilka metrów albo prowadzą na prywatną posesję. Nierzadko dochodzi też do groźnych sytuacji, bo część kierowców jadących "większą" drogą z góry zakłada, że jest ona główna.

Czy w Gdańsku powinny być wytyczane kolejne skrzyżowania równorzędne?

Kierowcy uważają, że ulice: Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, Morenowa zobacz na mapie Gdańska czy Wojskiego zobacz na mapie Gdańska powinny być drogami z pierwszeństwem przejazdu, bowiem duże natężenie ruchu sprawia, że są kluczowymi w ruchu drogowym.

Urzędnicy mają jednak odmienne zdanie. - Docelowo sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście, czyli 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. Obecnie skrzyżowania równorzędne funkcjonują na ok. 35-40 proc. tras - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Władze ZDiZ przekonują, że wydzielanie stref skrzyżowań równorzędnych w Gdańsku jest elementem miejskiej strategii, polegającej na przypisywaniu poszczególnym ulicom ich zadań przewozowych. Inżynierowie ruchu chcą w ten sposób poprawić przepustowość ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na ulicach międzydzielnicowych - m.in. na ul. Kościuszki czy al. Hallera.

Opinie (517) ponad 10 zablokowanych

  • hahahahhahahahaah

    najpierw to niech drogi zrobia bo po tych dziurach nie mozna jezdzic jak zrobia to wtedy mozna gadc

    • 2 1

  • Pomysł szatański (2)

    Od jakiegoś czasu obserwuję jak działa to rozwiązanie, Długie Ogrody to masakra, większość wymusza łącznie z Policja czy nauką jazdy. Ale za to gnanie po tych ulicach się trochę skończyło, do skrzyżowania dojeżdża się już z głową. Za to zrobiło się głośno za sprawą buraków co to im się wydaje, że się znają na przepisach i znakach, których nie ma :) I moje osobiste gratulacje dla panów policjantów i instruktorów nauki jazdy. Nie raz w okolicach Długich Ogrodów miałem okazję rozgrzać sobie gardło na co niektórych łosi, jestem ciekaw kto im dawał uprawnienia do prowadzenia nauki jazdy :)

    • 1 0

    • A mojemu kursantowi, dokladnie wczoraj pierwszenstwo na Dlugich Ogrodach wymusil taki krzykacz jak Pan(i), w ten sposob, ze widzac wyjezdzajaca z prawej strony L-ke, nawet nie zwolnil, nie mowiac o ustapieniu... Skoro jest Pan(i) taki dobry, to zapraszam do PORD'u na kurs. Tam zweryfukuja Pana butna osobowasc i talenty

      • 4 3

    • to ty nie wiesz, ze ...

      wiekszosc tych "nauczycieli" to emerytowani koledzy panów w niebieskich autach, w sluzbie już wiedzieli wiecej niz plebs, teraz to wogole sa nie do ruszenia, a illleee wiedzą, kazdego chcieliby weryfikowac (zboczenie pozawodowe) .... zreszta masz popis ponizej , zero argumentów, umie tylko szczekac

      • 0 0

  • Urzędnicy niech ruszą najpierw pupy w teren (2)

    Pierwsza sprawa to sprawdzenie znaków które aktualnie są ustawione na ulicach. Przykład - jadąc Wałową w stronę Motławy dojeżdża się do skrzyżowania z Aksamitną. Aksamitna jest po prawej więc powinno się stanąć i puścić kierowców tylko jest jeden problem. Na Aksamitnej jest znak ustąp pierwszeństwa przejazdu a na Wałowej nie ma żadnego znaku o pierwszeństwie. Tak jest od wielu lat i doskonale pokazuje to jaka jest polityka stawiania znaków i ich zasadności.Jeśli urzędnicza fascynacja skrzyżowaniami równorzędnymi zastąpiła stawianie wszędzie skrzyżowań świetlnych to mimo wszystko jest to jakiś plus.

    • 6 0

    • Obserwatorze (1)

      a zgłosiłeś to to ZDiZ, czy też czekasz "aż ktoś coś zrobi"?

      • 1 0

      • Kiedy stwierdziłem brak tego znaku w mediach były akurat podawane informacje, że urzędnicy w całej Polsce będą weryfikować znaki przy ulicach. Nie miałem powodu nie wierzyć że będzie inaczej. Czekałem i dzięki temu wiem że nie było żadnej weryfikacji i że urzędnicy mają głęboko w poważaniu kierowców. Można więc wyciągnąć wniosek ze wiele znaków stoi bez sensu. Kierowcy widzą to i uczą się ignorować znaki.Co do zgłaszania do ZDiZKiedyś zgłosiłem brak pokrywy w studzience na jezdni i sprawę załatwiono po ponad miesiącu, dopiero gdy ten portal opublikował mój "artykuł" i interweniował w tej sprawie.

        • 0 0

  • CIVITAS...

    Czy to kolejne działanie projektu MIMOSA ??

    • 2 1

  • małe Przymorze... (1)

    ulice Beniowskiego, Subisława, Kupały, Mściwoja itd - po wprowadzeniu skrzyżowań równorzędnych i stref ograniczenia prędkości do 30 rozpoczął sie horror i samochodowy armagedon. Półgłówki za kierownicą udają, że nie widzą wielkich jak stodoła znaków albo po prostu nie umieją czytać! Dosłownie nikt nie respektuje tu nowych przepisów. Jest więc trąbienie, hamowanie z piskiem, groźby i pokazywanie środkowych palców. Próba wyjechania z prawej strony NIGDY się nie udaje - niezależnie czy to samochód, motor czy rower. Prędzej czy później coś się stanie. Sam pomysł nie jest zły ale społeczeństwo do takich rozwiązań nie dorosło. Poziom głupoty i nonszalańcji róznej maści kierowców sięga zenitu, a powodów do łamania ptrzepisów zawsze kilka się znajdize...Wszyscy z podziwem oglądają takie rozwiązania na tzw zachodzie nobilitując kulturę tamtejszych kierowców ale u nas?! Nie, u nas to nie do pomyślenia...tylko dlaczego nie?!

    • 13 1

    • w jakich godzinach???

      mam kilka rzeczy do zrobienia w aucie, głównie blacharka , ale nie tylko, wiec szukam takich cwanych inaczej, moje auto to dość masywna ciężarówka wiec raczej średnio się boję "strzału" - drzyjcie uosie

      • 0 0

  • Debile

    mam takie skrzyżowanie na osiedlu, w kształcie litery T - dawniej jadący prosto jechali płynnie, a czaili się tylko ci którzy się włączali do ruchu, teraz czają się wszyscy poza jadącymi prosto i mającymi włączających się z lewej - a gdzie sens? Co to usprawniło? Wypadku przez 20lat tam nie było.

    • 4 2

  • Skrzyżowanie równorzędne, czyli kolejność przejeżdżających samochodów:

    Lexus, BMW, VW, Audi, Mercedes,....potem tojotki, opelki. Taka jest prawda, bo wprowadzanie takich skrzyżowań w Polsce, to legalizowanie i tak już istniejącego prawa dżungli.

    • 3 5

  • równorządne skrzyżowania, na siłę robione buspasy, priorytetowe ścieżki rowerowe (3)

    do jasnej cholery, kto to w ogóle wymyśla?? ja się z tym nie zgadzam! mam dość radosnej twórczosci urzędasów z Gdańska. Zablokujemy ulice i wymusimy to co my kierowcy uważamy za właściwe

    • 13 10

    • (1)

      To sa wszystko sprawdzone rozwiazania, ktore oddaja miasto mieszkancom. Samochody sa wazne, ale ruch samochodowy nie powinien terroryzowac calych miast. Wiekszosc ofair smiertelnych w ruchu drogowym to piesi - uspokojenie ruchu i kreowanie mozliwie szerokiej alternatywy dla ruchi samochodowego to powinny byc priorytety kazdej gminy. Poruszajac sie po miescie 30-50km/h, byc moze cierpi ego szybkiego, ale pewnego kierowcy, ale wszedzie docierasz w niewiele tylko dluzszym czasie, a przede wszystkim unikasz wielu niepotrzebnych wypadkow.

      • 6 7

      • no wlasnie, pieszy jako uczestnik ruchu skoro jest taki wazny to tez powinien posiadac wazne prawo jazdy albo inny dokument poświadczający znajomosc przepisów kodeksu drogowego, powinien takze miec opłaconą składke OC. Dlaczego ciagle w tym kraju mówi się tylko o kierowcach pojazdów, skoro uczestnikami ruchu są takze inni? Kiedy skończy się ta nogonka a zacznie racjonalizm?

        • 0 0

    • a ja się nie zgadzam, żebyś na miejskiej ulicy jechał z prędkością 80km/h

      jw

      • 4 3

  • urzędnik ma zawsze rację.....

    wszystkie skrzyżowania równorzędne, brak zielonej fali ( jak obecnie we Wrzeszczu) i wszędzie tam gdzi emniejsze lub większe dziury ograniczenia do 30km i niech się kierowcy piekla, a premia za wprowadzony nowy projekt wzięta

    • 7 1

  • NIE..NO ALE PRZECIEZ 1 KWIETNIA JESZCZE PRZED NAMI.

    To musi byc jakis zart bo normalni drogowcy by na to nie wpadli.Czy po pewnym czasie jak sie okaze,ze jednak te rozwiazania sa do bani,czy wtedy odpowiedzialni urzednicy wyloza z wlasnej kieszeni przywrocenie starych rozwiazan/?

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane