- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (72 opinie)
Gdańsk: mniej korków na Południu. Cena: eksmisje i wyburzenia
Trzeba zbudować ul. Nową Bulońską Północną, potem Nową Jabłoniową i Nową Małomiejską wraz z Nową Podmiejską - zdecydowali planiści z Biura Rozwoju Gdańska. Mieszkańcy mogą spodziewać się wyburzeń, ale dopiero za kilka lat.
Zadaniem Strategicznego Programu Transportowego, przygotowanego przez pracowników Biura Rozwoju Gdańska, a także Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miasta było znalezienie odpowiedzi na pytanie: które drogi w południowych dzielnicach Gdańska powinny być rozbudowane najszybciej, aby zapobiec utrudnieniom w ruchu?
- Wybrano trzy inwestycyjne priorytety. Mają one zagwarantować płynny ruch pojazdów - mówi Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Nowa Bulońska Północna
Najbardziej potrzebna według Strategicznego Programu Transportowego jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej o długości 1,65 km. Jej koszt oszacowano na ok. 220 mln. zł. Nowa trasa połączy istniejącą, starą ul. Bulońską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowa Jabłoniowa
Tańszą i drugą do realizacji, jest budowa ul. Nowej Jabłoniowej. Ponad dwukilometrowy odcinek trasy kosztować będzie ok. 90 mln. zł. Jej przebieg przewidziano od węzła przy al. Armii Krajowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Nowa Podmiejska wraz z Nową Małomiejską
Najdroższą i trzecią w kolejności najbardziej priorytetowych inwestycji w gdańskiej dzielnicy Południe jest budowa ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską o długości 2,55 km. Droga połączy projektowaną pętlę przy ul. Świętokrzyskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mieszkańcy już obawiają się utrudnień w związku z przebiegiem ul. Nowej Podmiejskiej. - Trasa weźmie nas "w kleszcze" - mówią. - Z jednej strony będzie przebiegać istniejąca, stara ul. Małomiejska, do której krawężnika od naszych domów mamy zaledwie dwa metry. Z drugiej strony, w oknach zobaczymy ul. Nową Podmiejską, ok. pięciu metrów od domów - mówi pani Hanna, mieszkanka szeregowca przy ul. Małomiejskiej 23. - Przebieg dróg wyznaczono w kształcie litery "S" od ul. Modalińskiego, poprzez ul. Nakielską, aż do Traktu św. Wojciecha - dodaje.
Część budynków zlokalizowanych w obrębie planowanej ul. Nowej Podmiejskiej objęta jest jednak ochroną konserwatorską. - Do czasu realizacji trasy podlegają one ochronie prawnej. Zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ich ewentualna rozbiórka musi być poprzedzona wykonaniem inwentaryzacji konserwatorskiej. W tym przypadku interes społeczny, jakim jest budowa nowej ulicy, praktycznie przesądził o ich losie - przyznaje Janusz Tarnacki, Miejski Konserwator Zabytków w Gdańsku.
Budowa ul. Nowej Małomiejskiej nie będzie trudna z punktu widzenia wyburzeń. Od wielu lat obwiązują tam plany, które uniemożliwiały prowadzenie inwestycji budowlanych po północnej stronie ul. Małomiejskiej.
Urzędnikom trudno wskazać datę rozpoczęcia realizacji priorytetowych dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - Nie można mówić o terminach, to zbyt odległe plany - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.
Po wybudowaniu czterech kluczowych ulic w dzielnicy Południe, miastu pozostanie zlecić wtedy budowę trasy Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Te drogi, według badań planistów, nie stanowiły panaceum na utrudnienia drogowe w dzielnicy Gdańska, Południe. Stąd też znalazły się na dalszych miejscach. Podobny los spotkał trasę Północ-Południe łączącą ul. Sikorskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (176) 5 zablokowanych
-
2010-04-14 17:11
A GDZIE ŚCIEŻKA ROWEROWA I PAS ZIELENI?!
beton, beton, beton i nic wiecej. SYF- 7 2
-
2010-04-14 17:41
HE HE ! jakie miasto taki prezydent
a ja mieszkam w Gdyni, mam estakadę i na obwodnicę i z domu bez korków jadę gdzie chcę i kiedy chcę !
Gdańszczanie - obudźcie się ! macie zajefajne miasto a takich palantów u władzy.- 9 2
-
2010-04-14 17:49
Przebudować węzły !!!
bo to one decydują o przepustowości ulic, a nie szerokość dróg !!!
- 5 0
-
2010-04-14 18:16
banda oszustow!!!
- 4 0
-
2010-04-14 18:20
a nie lepiej zrobic po prostu pas dla autobusów? (2)
zmniejszy to nie tylko korki ale czas dojazdu do miasta, to samo do tramwajów, nie widzę sensu robienia podmiejskiej i małomiejskiej w tak jak w planach, bo prowadzą one do Traktu, gdzie w godzinach szczytu jedzie się pół godziny- dwa kliometry albo w pole... ZRÓBCIE PAS DLA AUTOBUSÓW!
- 4 5
-
2010-04-14 18:54
(1)
to by sie rownalo zlikwidowaniu wszystkich pasow dla samochodow (jednego pasa zeby byc scislym) nie kazdy lubi jezdzic z brudasami zatloczonym autobusem
- 0 5
-
2010-04-14 19:57
NIE MÓWIĘ O ZLIKWIDOWANIU PASA DLA SAMOCHODÓW
w Wwie zmniejszyło to korki
podobne pasy są w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Niemczech... Rozwiązanie budowy "nowej malomiejskiej" jest bez sensu bo po co rozszerzać pasy, skoro nie ma gdzie dalej jechać- do wybory zapchany Trakt, albo pole za Gościnna- 3 0
-
2010-04-14 18:27
Adamowicz jestes znienawidzony przez Gdanszczan
- 12 1
-
2010-04-14 19:11
"Elementy zrealizowane do 2014" Piękne! Mamy rok 2010 a oni już zrealizowali do 2014. Słuszną linie ma nasza władza.
- 7 0
-
2010-04-14 19:23
ta
- 5 1
-
2010-04-14 20:15
Spotkania z mieszkańcami (1)
Na klatkach schodowych pojawiły się plakaty, ale dopiero z tego artykułu można się czegoś więcej dowiedzieć. Na stronach www.gdansk.pl trudno się doszukać takich informacji. Nie będę mieć czasu, aby dotrzeć na miejsce spotkania gdzieś na zadupiu. Proponuję: zamiast wydawać pieniądze na nowe drogi, budujcie linie tramwajowe, w tym NA Orunię Górną, nie ZA Orunię Górną, a na drogach wydzielajcie pasy dla autobusów. Już teraz praktycznie za darmo można to zrobić na trakcie św. Wojciecha - dojazd do/z miasta znacznie by się skrócił. Potrzeba też ścieżek rowerowych. Ścieżki rowerowe wokół ronda na Świętokrzyskiej/Platynowej/Podmiejskiej biegną donikąd.
- 6 1
-
2010-04-15 08:20
jak to donikąd?????
przecież macie 'najlepsze ścieżki rowerowe w Polsce' !!!
- 1 0
-
2010-04-14 21:43
WAŻNE!!! DO MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA!!! (3)
Patrząc na projekty nowych ulic gdańska mam wrażenie że projektanci robią to z inwencją twórczą małpy... Będąc na spotkaniu dotyczącym budowy nowej kościuszki odcinka od grunwaldzkiej do rzeczypospolitej jeden z mieszkańców zapytał się czy ta trasa będzie w przyszłości przechodziła przez jego ogródek. ODPOWIEDŹ BRZMIAŁA: TAK, MA PAN PECHA- odpowiedział z pełną satysfakcją wiceprezydent miasta". Z TAKIM PODEJŚCIEM BUDYŃ I RESZTA EKIPY NIECH SIĘ STĄD ZABIERA I TO SZYBKO, ZERO POSZANOWANIA DLA MIESZKAŃCÓW, TE DEBATY TO PIC NA WODĘ! ONI TYLKO STAWIAJĄ MIESZKAŃCÓW PRZED FAKTEM DOKONANYM, ŻE TAK BĘDZIE. TE ROZMOWY NIE MAJĄ NICZEGO WSPÓLNEGO Z DEBATĄ !!!
- 6 1
-
2010-04-14 22:14
To nic, że korki, że mają powstać nowe ulice.... (2)
Najważniesze są czyjeś ogródki.
Albo bedziemy stawiali na rozwój infrastruktury miasta, albo priorytetem bedzie cackanie się z każdą rabatką.- 2 3
-
2010-04-15 15:01
C.D. (1)
Ja też jestem za rozwojem, ale rozwój musi przebiegać inteligentnie a nie na zasadzie a tu sobie pieprznę ulicę bo tak akurat chciał długopis... Stawianie ekranów akustycznych przy boisku szkolnym lub przy pizzerii wg projektantów ma większy sens niż przy budynku mieszkalnym ... w konkluzji wychodzi na to że pizzeria Romina jest chroniona od hałasu mało tego ekran przy niej odbija cały hałas w kierunku budynku mieszkalnego na przeciwko. GRATULUJĘ INWENCJI, DLACZEGO NIE STAWIA SIĘ EKRANU AKUSTYCZNEGO CHRONIĄCEGO STAŁYCH MIESZKAŃCÓW? o to się właśnie rozchodzi... że projektanci są mało myślący DELIKATNIE MÓWIĄC
- 0 0
-
2010-04-15 15:03
C.D.
w drodze dopełnienia niech postawią ekrany z obu stron i wszystko będzie elegancko załatwione, tylko niech to będą ekrany przeźroczyste żeby nie zabierały mieszkańcom i pizzerii światła ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.