- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (189 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (98 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Gdańsk najmniej zakorkowany wśród dużych miast Polski
Gdańsk jest najmniej zakorkowanym spośród siedmiu największych miast Polski - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte i serwisu Targeo.pl. Natomiast ulice: Wyspiańskiego i Miszewskiego
to wąskie gardło Gdańska, w którym kierowcy tracą najwięcej cennego czasu.
Z trzeciej edycji "Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis Targeo.pl wynika, że najłatwiej podróżuje się po Gdańsku i Katowicach, a najtrudniej po Krakowie. W ciągu dwóch ostatnich lat największa poprawa nastąpiła w Warszawie i właśnie w Gdańsku.
Opóźnienia spowodowane przez korki w Gdańsku w godzinach popołudniowego szczytu skróciły się niemal o połowę. Jeszcze w 2011 r. kierowcy tracili w zatorach ponad 14 minut między godz. 16 a 16:30. W 2013 r. w tej samej porze dnia kierowcy stali w zatorach niespełna 8 minut.
Wynik ten w Gdańsku zawdzięczamy otwarciu w 2012 r. m.in. Trasy Sucharskiego, Trasy Słowackiego i Południowej Obwodnicy Gdańska. Nie bez wpływu na ten wyniku pozostaje także otwarcie linii tramwajowej wraz z al. Havla na południu Gdańska. Do tego należy też doliczyć udostępnienie Trasy W-Z wraz z Węzłem Karczemki na Obwodnicy Trójmiasta.
Nie wszystko jednak funkcjonuje tak, jak powinno. Autorzy raportu zwracają uwagę na wąskie gardła w największych miastach. Wspomniane miejsca to odcinki o długości co najmniej 500 metrów, na których łączny czas utrudnień w obu szczytach wynosi średnio co najmniej 1,5 godziny dziennie. Warto zwrócić uwagę, że w miastach najmniej zakorkowanych według raportu, zwężenia praktycznie nie występują.
Ale w Gdańsku są, a właściwie jest jedno takie wąskie gardło. Autorzy wytypowali ulice Wyspiańskiego i Miszewskiego, czyli fragment między ul. Mickiewicza
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Badanie występowania korków oparto na rzeczywistych pomiarach prędkości przejazdu poszczególnymi odcinkami dróg, wyznaczanych na podstawie danych GPS zbieranych w czasie rzeczywistym z poruszających się pojazdów. Obliczenia bazują na danych zebranych przez Targeo.pl w październiku 2013 r.
Miesiąc ten przyjmowany jest w Europie Środkowej (obok przełomu kwietnia i maja) jako najbardziej miarodajny dla pomiarów natężenia ruchu ze względu na trwający rok szkolny i akademicki oraz umiarkowane warunki pogodowe.
Dane źródłowe pochodzą z ponad 100 tysięcy pojazdów, dostarczających podczas jazdy informacji o lokalizacji, prędkości i kierunku jazdy, w interwałach czasowych nie większych niż 60 sekund. Analizą objęta została sieć drogowa 7 badanych miast - łącznie w ponad 29 tys. km dróg.
W szczegółowej analizie opóźnień spowodowanych korkami w miastach pod uwagę brane były tylko dni robocze w godzinach od 6 do 20, jednak na potrzeby wyznaczenia średnich opóźnień miesięcznych oraz kosztów korków - uwzględniane były tylko dwa szczyty komunikacyjne - poranny od 7:30 do 9:30 i popołudniowy od 15 do 18.
W każdym z miast wytypowano główne węzły komunikacyjne w centrum oraz na obrzeżach miasta, a następnie analizowano niezależnie po dwie próby losowe po 300 tras pomiędzy węzłami.
Wskaźniki prezentowane w raporcie opierają się na badaniu prowadzonym przez Targeo.pl i AutoMapę od 2008 roku.
Opinie (200) 2 zablokowane
-
2014-03-18 17:07
(1)
To przez specyfikę Trójmiasta . Tak naprawdę to jest tylko jedna trasa przez całą aglomerację . Nawiasem mówiąc niedługo a w zasadzie już Obwodnica staje się drogą miejską i należałoby pomyśleć o budowie nowej Obwodnicy !!!
- 10 2
-
2014-03-20 14:04
Nowa obwodnica?
Nie zdziwiłbym się jakby odsadzili ją fotoradarami iograniczeniem do 50km/h...A złodzieje z ratuszai tak za sygnale przejadą.
- 0 0
-
2014-03-18 17:53
Jaka metropolia?
Z Gdańska taka Metropolia jak z Koziej Wólki miasto :). Żadne z wielkich polskich miast nie stało nawet koło metropolii a co dopiero Gdańsk. No chyba, że kaszebścia metropolia, jak tak - to jo :)
- 3 4
-
2014-03-18 18:53
to prawda!!!zawsze ,to powtarzalem znajomym,ze Gdansk jest i tak dosc przejezdny..
..w porównaniu z innymi dużymi miastami,ale my wolimy chwalić cudze,a swojego..jak to w przysłowiu.gdyby jeszcze na nauce jazdy wpajali jak mantre,ze ze skrzyzowan rusza się rownoczesnie,zeby pezejechaalo na zielonym swietle o kilka aut więcej,to uwieszcie kierowcy,byloby o wiele mniej korkow!a zgroza jes,juz nie wpuszczanie płynnie na zakladke!za to powinna policja dość surowo karac..albo postawić przed takimi konczoncymi się pasami nowe znaki informacyjne
- 1 3
-
2014-03-18 20:11
Ten artykuł
he he he
- 1 2
-
2014-03-18 21:41
Jeszcze kilka lat temu , gdy przed Warszawą jakieś 30 km. skręcałeś na błonie / objazd Warszawy (1)
to wjeżdżałeś na taką szosę gdzie dziury były o średnicy 1-4 metry i głębokie do 2 metrów. Nie żartuję.
A było ich tak dużo , że liczba ich musiała wynosić tysiące. Spytaj kogoś jeśli nie wierzysz kto tamtędy jeździł . Do dzisiaj żałuję , że nie sfilmowałem tej drogi.
Dzisiaj dziury są zalane asfaltem ale za jakiś czas znowu wyjdą bo tam piasek jest pod tym asfaltem / obrzeża Puszczy Kampinoskiej.- 0 0
-
2014-03-19 09:41
Jeszcze kilka lat temu jeździłem tą drogą wojewódzką przez Kampinos i było OK. Czas leci,panie Darku...
- 0 0
-
2014-03-19 00:20
GDAŃSZCZANIE! (4)
Na rowery!
- 5 4
-
2014-03-19 07:00
a rowery na tory!!!
- 1 1
-
2014-03-19 08:52
prponuję jeszcze bike and ride
warto dodać jeszcze system bezobsługowych wypożyczalni rowerów na stacjach SKM
- 0 0
-
2014-03-19 12:21
Ale po co?
Ja tam wolę jak stoją w korku, Łatwiej i bezpieczniej omijać.
- 0 1
-
2014-03-20 14:00
Na rowery???
Czy ty ze świni spadłeś!!!? Albo do pracy masz 100metrów albo jesteś bezrobotny...Jakbyś przed pracą miał dzieci zawiezść do przedszkola, a po pracy odebrać...I w trakcie po zakupy ...I to na rowerze???To w takim razie życzę powodzenia!!!I mam nadzieję,że taki los ciebie spotka skoro nie myślisz nad tym co piszesz-> zacznijmy od tego,że nie ma jeszcze odpowiedniej infrastrukury by bezpiecznie poruszać się na rowerze! Tylko jakieś debilne znaki....Rowerzyści dziękują za 1m odstępu...Śmiechu warte.
- 0 0
-
2014-03-19 07:58
no właśnie! (1)
a kto zapłaci kierowcom za paliwo za źle ustawioną sygnalizację świetlną!! nie mówię o godzinach szczytu ale np o wieczornych gdy nie można normalnie przejechać przez miasto bo to ustawiło czerwoną falę
- 2 3
-
2014-03-19 08:02
I tak jest śmiesznie tanie w stosunku do tego jak trujecie wszystko spalinami. Powinna być dodatkowa opłata za użytkowanie pojazdów z napędem spalinowym w mieście.
- 3 0
-
2014-03-19 12:08
nie ma jak dobra manipulacja przy opisie danych, w radiu opisano to trochę innaczej
- 3 0
-
2014-03-19 12:17
Ja bym napisała Gdańsk znalazł się w siódemce najbardziej zakorkowanych miast Polski, a gdzie Szczecin Bydgoszcz Lublin ??
- 2 0
-
2014-03-19 12:29
moje ulubione korki na dojazdach do Trójmiasta (1)
1. lato - Elbląg-Gdańsk (jakieś 70 km korka, z przewagą tablic na "W")
2. lato i ciepłe długie weekenty- Rumia - Hel,
3. cały rok - Gdynia-Chwaszczyno-Żukowo
Widząc, co się wyrabia na drogach w tak przewidywalnych terminach, jakimi są długie weekendy i sezon wakacyjny, obawiam się, że w razie zagrożenia, które przyjdzie nagle, Trójmiasto to pułapka... Żeby chociaż jakieś tratwy desantowe i promy były gotowe, na wypadek zagrożenia..- 2 1
-
2014-03-19 13:49
Mikuś, fajny towar masz, podzielisz się ? :-D
Z jakiego to nagłego zagrożenia chciałbyś się ewakuować tratwą desantową albo promem ? Może zróbmy tak, postawmy specjalne tratwy nadmuchiwane z zasobnika sprężonego powietrza (jak kamizelki w samolotach) na wypadek tsunami wzdłuż głównych ulic w mieście, albo przynajmniej tam, gdzie są korki.
Myślę Mikuś, że warto by też pomyśleć o specjalnych kapsułach rakietowych do ewakuacji na księżyc na wypadek uderzenia meteoru. No i KONIECZNIE, ale to NIEODWOŁALNIE - trzeba zbudować schrony przeciwatomowe z wejściem co 100m wzdłuż głównych arterii miasta.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.