• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r. Nowy plan transportowy

Krzysztof Koprowski
21 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W projekcie planu przewidziano rozwój sieci tramwajowej z pętli Ujeścisko w stronę ul. Świętokrzyskiej oraz Przywidzkiej, choć wcześniej wykreślono takie rozwiązanie z dokumentów planistycznych. W projekcie planu przewidziano rozwój sieci tramwajowej z pętli Ujeścisko w stronę ul. Świętokrzyskiej oraz Przywidzkiej, choć wcześniej wykreślono takie rozwiązanie z dokumentów planistycznych.

Nowe linie tramwajowe, dłuższe tramwaje, kilkukilometrowe odcinki buspasów oraz poprawa czasu przejazdu - to główne założenia Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska do 2042 r. Projekt dokumentu został właśnie wyłożony do publicznego wglądu, zaś uwagi są przyjmowane do 12 lipca br.



Czy Gdańsk powinien więcej inwestować w infrastrukturę tramwajową?

Projekt dokumentu, który od poniedziałku, 21 czerwca, jest formalnie na etapie konsultacji społecznych, stanowi aktualizację podobnego opracowania z 2014 r. Siedem lat temu horyzont czasowy określono na 2030 r., obecnie to już 2042 r.

W nowym planie transportowym wskazano ponadto zupełnie nowe rozwiązania, które dotychczas tylko częściowo uwzględniono w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz innych dokumentach planistycznych.

Pod względem najważniejszych działań w infrastrukturze tramwajowej wymieniono:

Czytaj również:

Nowa Abrahama: tramwajem z Zaspy na Morenę


Studium Gdańska: nowy układ sieci tramwajowej i miejskie ulice


Tramwaj przez ul. Kołobrzeską? Czytelnik proponuje, miasto nie mówi "nie"


Tramwaj połączy Marynarki Polskiej z Hallera



Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku, Sopocie i Gdyni



Proponowane inwestycje infrastrukturalne zawarte w planie transportowym. Wybierz grafikę, by otworzyć w dużej rozdzielczości. Proponowane inwestycje infrastrukturalne zawarte w planie transportowym. Wybierz grafikę, by otworzyć w dużej rozdzielczości.

Powrót tramwajów na Nową Jabłoniową i Nową Świętokrzyską



Warto odnotować także trasy nieuwzględnione w treści planu, ale zaznaczone na mapie prezentującej "proponowane inwestycje infrastrukturalne":

W załączniku graficznym nieco inny jest też przebieg PKM Południe w rejonie Łostowic względem tzw. wariantu rekomendowanego.

Co ciekawe, część ww. propozycji pokrywa się z pomysłami Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej prezentowanymi podczas kampanii wyborczej Jarosława Wałęsy w 2018 r.

Czytaj też:

Czy Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać


Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe


Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego



  • W ramach działań inwestycyjnych przewiduje się m.in. wykorzystanie pasu rozdziału Trasy W-Z pod realizację szybkiego tramwaju.
  • Pas rozdziału Trasy W-Z na odcinku Łostowicka - Adamowicza.

Usprawnienia sieci tramwajowej w nieodległej perspektywie



Ponadto w projekcie planu transportowego wskazano inwestycje "znacząco poprawiające stan obecny, o charakterze wyłącznie modernizacyjnym, możliwe do przeprowadzenia w krótkim czasie":
  • modernizację węzła torowego HuciskoMapka z budową wydzielonego toru skrętu w relacji Dworzec Gł. - Siedlce,
  • przebudowę pętli Łostowice ŚwiętokrzyskaMapka - zwiększenie liczby i długości torów postojowych,
  • budowę przejść międzytorowych, czyli rozjazdów pozwalających na przejazd na sąsiedni tor np. w sytuacji awarii lub potrzeby naprawy toru,
  • wydłużenie peronów i dostosowanie ich do obsługi taborem o długości 45 metrów (obecnie eksploatowane pojazdy mają ok. 26-30 m długości),
  • budowę peronów o długości umożliwiającej jednoczesną obsługę dwóch pojazdów na najbardziej obciążonych trasach.

Czytaj też:

[Artykuł z 2009 r.] Tramwaj (nie)zbędnym środkiem transportu w Gdańsku?


Co trzeba zmienić, by przyspieszyć tramwaje?


ZTM chce wydłużyć przystanki, by przyspieszyć tramwaje



Dokument przewiduje dalsze tworzenie węzłów przesiadkowych z dala od centrum miasta. Dokument przewiduje dalsze tworzenie węzłów przesiadkowych z dala od centrum miasta.

Transport szynowy najważniejszy, autobusy dowozowe



Do 2042 r. przewiduje się kształtowanie układu transportowego w oparciu o kolej SKM i PKM w połączeniu z transportem tramwajowym. Autobusy powinny pełnić przede wszystkim funkcje dowozowe do węzłów przesiadkowych na transport szynowy.

Pod względem taboru wskazano potrzebę zakupu lub utworzenia składów tramwajowych o długości ok. 45 metrów, a także zakup autobusów zeroemisyjnych.

Zgodnie z założeniami działania miasta podejmowane do 2042 r. w zakresie transportu zbiorowego mają na celu:
  • skrócenie czasu podróży,
  • zwiększenie częstotliwości kursowania,
  • integrację usług przewozowych,
  • koordynację usług przewozowych w skali regionalnej.

Scenariusze zmian wskaźnika motoryzacji do 2042 r. Scenariusze zmian wskaźnika motoryzacji do 2042 r.

Więcej aut niż mieszkańców? To możliwy scenariusz



W dokumencie wskazano dwa scenariusze rozwoju tzw. wskaźnika motoryzacji, czyli liczby aut w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców.

W wariancie "oczekiwanym" w 2042 r. ma on wynieść 550,5, zaś "niekontrolowanym" aż 1095, co oznacza, że liczba samochodów przekroczy liczbę mieszkańców Gdańska.

Czytaj też:

Trójmiasto roku 2020: autostrady i kilka linii SKM. Wizja aglomeracji sprzed 50 lat



Trasa Słowackiego we Wrzeszczu to jedna z ulic, gdzie przewiduje się wydzielenie buspasów. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu to jedna z ulic, gdzie przewiduje się wydzielenie buspasów.

Uwagi i wnioski do dokumentu można zgłaszać do 12 lipca



Pełna treść projektu Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 dostępna jest na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz pod treścią artykułu.

Uwagi i wnioski do projektu Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 można składać z użyciem formularza konsultacyjnego dostępnego na stronie ZTM do 12 lipca br. w formie:
  • elektronicznej, przesłanej na formularzu konsultacyjnym drogą elektroniczną w wersji nieedytowalnej (plik zapisany w formacie .pdf lub .jpg) na adres e-mail: ztm-dl-pt-konsultacje@gdansk.gda.pl z dopiskiem "Konsultacje społeczne dot. Planu transportowego",
  • papierowej, przesłanej na formularzu konsultacyjnym drogą korespondencyjną na adres: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk (obowiązuje data wpływu),
  • papierowej, złożonej pisemnie na formularzu konsultacyjnym bezpośrednio w sekretariacie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk, pok. 112 w godzinach pracy jednostki.

Zgodnie z zarządzeniem prezydent miasta Gdańska konsultacje dot. projektu planu transportowego "uznaje się za ważne bez względu na liczbę osób biorących w nich udział".



Projekt planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 (pdf, 6MB)



Projekt planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Gdańska na lata 2021-2042 from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (451) 2 zablokowane

  • (7)

    Pani Ola mami mieszkańców, ale w Gdańsku lud wszystko kupi "byle nie na PiS" :)

    • 51 7

    • pytam bo lubie fantastyske. Za ile mozna to kupic?

      • 5 1

    • (4)

      PiS nigdy nie wygra w Gdańsku, I to nie jest jedynie kwestia lokalnego poczucia obrzydzenia I odruchu wymiotnego na myśl o komunistach, ale komuniści w żadnym dużym mieście nie wygrywają.

      • 5 8

      • Tyle że P. Ola jest komunistka taką samą jak reszta! (2)

        • 10 3

        • (1)

          Okazało się po wyborach, każdy wie, że kolejnym prezydentem nie będzie

          • 6 0

          • Po obserwacji moich znajomych POwców twierdzę, że wygra

            Wyborca PO przy całej kompromitacji tej partii, przy całej wiedzy o niemieckim finansowaniu, przy tkwieniu 6 lat bez programu politycznego, przy całej wiedzy o Donaldzie na saksach, przy całej potędze intelektu Kidawy, Tomczyka, przy całej kulturze Neumanna i Nitrasa, przy całej uczciwości Nowaka, Piniora, Gawłowskiego i przy całej sympatii i uznaniu kompetencji dla Budki ... zagłosuje na PO.

            Po prostu ktoś tym ludziom permanentnie wmówił, że są lepsi tylko gdy głosują na PO. A oni są tak ambitni, zacietrzewieni i zadufani w sobie, że nie przyznają się do tej pomyłki. Będą jak z bajki Andersena o szatach cesarza. Do końca (nawet na swoją niekorzyść) będą udawać, że wszystko jest ok. So, long life Olllaaa.

            Uwielbiam to miasto, tu się urodziłem, ale jak zrozumiałem czym jest afera Stella Maris, kim jest Bolek, zobaczyłem Pawełka na paradach, Olę na procesji z ...maryjką, usłyszałem o GPEC, Saur Neptun to stwierdzam, że nie chcę się identyfikować z taką władzą i z ludźmi którzy ją wybierają.

            • 11 2

      • Na pewno?

        Nie żebym był zwolennikiem PiS-u - co to to nieee :) Ale mieszkańcy Gdańska mają już dość takiego zarządzania miastem, jakie jest obecnie. Przypominam, że 6 lat temu ludzie też się wk...wili na Platformę i kto przejął pałeczkę? Tu może być podobnie i szczerze mówiąc zwisa mi to - mam już dość polityki Pani Oli i jej poprzednika.

        • 5 0

    • taki tu właśnie ciemnogród mieszka.

      "byle nie na pis"

      • 1 1

  • Mieszkam na Chełmie i to co trzeba wybudować jest oczywiste! (3)

    Nowa Świętokrzyska i Sikorskiego! Obecne dwupasmowe połączenie z byłym Tesco i obecnym Kauflandem aż prosi się o przedłużenie w kierunku Orunii. Dodatkowo cała Małomiejska i Świętokrzyska stoi codziennie w ogromnym korku. Tak jak brak wiaduktów na skrzyżowaniu Łostowicka/Armii Krajowej. I nie piszcie mi trolle o większych korkach bo piszę o kierunku do obwodnicy. Korek od strony centrum, aby minąć światła na Łostowickiej jest na 10 min codziennie po południu. Czasami aż się śmieję, że najłatwiejsza robota w mieście to gadać w radio gdzie są korki.
    Ta kolej metropolitalna na południe to są mrzonki i ściema. Potrzebna jest droga w standardzie 2x2. Na wczoraj!

    • 65 9

    • (2)

      Świetny pomysł. Więcej aut wjedzie na Chełm i to rozwiąże korki?

      • 14 9

      • To po co budowano Havla? Piszę o takiej samej drodze pomiędzu AK i Orunią na wysokości Kauflanda (1)

        Naprawdę podprowadzono drogę 2x2 do marketu? Nie robią jej dalej bo nie ma Świętokrzyskiej. A dlaczego nie ma? Dlaczego nie ma sprawnej drogi do tak licznie zasiedlonych osiedli???

        • 13 3

        • Nic tylko Ci polać

          Poważnie. Szkoda, że zarządzający tym miastem nijak nie mogą wpaść na takie pomysły.
          Wniosek - trzeba im podziękować przy urnie.

          • 2 2

  • PKM w centrum? (29)

    A kiedy PKM będzie zatrzymywała się w centrum? Tak aby można było spokojnie z Gdańska głównego dojechać na Kaszuby, Lotnisko czy chociaż na Niedźwiednik ?
    Bez tego połączenia ciężko będzie rozwijać tą nitkę komunikacyjną

    • 258 13

    • Otoz to, wybiegaja daleko na dzielnice, a nie potrafia uporzadkowac tego co maja (20)

      • 37 6

      • bo to jest tzw ucieczka do przodu (19)

        • 15 2

        • Niestety (18)

          na szlaku pomiędzy Gdańsk Główny a Gdańsk Wrzeszcz, "wąskie gardła" są na skraju przekroczeń przepustowości dla godzin szczytu, jest to najbardziej obciążony ruchem kolejowym szlak w Polsce i wprowadzenie połączeń dla obecnego rozkładu jazdy jest niestety nie możliwe. Gdy dostosować rozkład jazdy pociągów pod czasy "niezajętości" tego szlaku to podróż Gdańska Głównego byłaby możliwa, ale w godzinach nie korzystnych dla pasażerów. W skrócie: połączenia PKM powstały dużo za późno, po tym jak pozostali przewoźnicy rozwineli swoje potrzeby transportowe do maksimum na obszarze Trójmiasta

          • 29 2

          • (13)

            PLK nie wie jaką linia ma przepustowość, ale wiedzą, że się nie da.

            • 9 4

            • ogólnie E65 jest zatkana (12)

              na odcinku między Tczewem a Gdynią.
              Odcinek na nasypach między Czarną i Białą to szyjka tej butelki.

              • 13 1

              • To moze dobudowac tu kilka torow (1)

                To może da się dobudować kilka torów....nic nie twierdzę tak tylko pytam

                • 11 5

              • Można, nawet trzeba, ale za co?

                Mamy największy deficyt budżetowy w historii Polski...

                • 5 11

              • to nie kwesia pieniędzy (7)

                a jeśli już, to bardzo dużych.

                Wyburzenie domów na Białej oraz, przy okazji, trzech substandardowych wiaduktów, oraz budowa torowiska w śladzie dawnej rezerwy drogi czerwonej.
                Albo budowa nowej linii kolejowej przez Zaspę do linii na Nowy Port.
                Lub przebudowa Zaspy i wpięcie w SKM - nie zrezygnują z monopolu.

                Tak to jest z "inwestycjami realizowanymi pod presją czasu" - to co łatwe, to drogo, a to to trudne - "boczkiem, boczkiem" zostawiamy przyszłym pokoleniom.

                Nam w głowie kolej na południu. Też potrzebna, ale czy na wczoraj?

                • 4 1

              • a dlaczego nie pójść w górę lub w dół? (5)

                Na odcinku Gdańsk Główny - Wrzeszcz rozpatrzyć schowanie torów pod ziemię. Tak jak to ma miejsce w Warszawie w centrum albo niedawno w Łodzi do Fabrycznej.

                • 9 3

              • w górę? Tory sa na górze, na niemałym nasypie (3)

                w dół? Nie po to sypano nasyp...
                To linia towarowa i takie "rollercoaster" są niemile widziane. Cytowane przykłady to właśnie "wypłaszczenie" przebiegu i ominięcie ukształtowania terenu.
                Najważniejsze, kto za to zapłaci?

                • 7 1

              • 4 tory z preonów na Głównym do wys. SKM Politechnika mogłyby być,

                ale nikt nie myślał, bo modernizacje robimy głównie po to , żeby wydać środki ( i wprowadzić 200, które skraca o

                • 1 2

              • Linia towarowa - do zniknięcia z E65 (1)

                Z E65 powinna być przeniesiona na linię z Gdyni przez Osowę

                • 3 1

              • miejmy nadzieję

                To też jeden z nieoczekiwanych efektów budowy Forum. W tunelu nie wszystko przejedzie. Ale "premia górska" w Gdyni też nie dla wszystkich.
                Tylko że to nie prędko a tranzyt na zachód i tak przez miasto pójdzie.
                Chyba że z linią na Szczecinek coś zrobią, ale to perspektywa dalsza niż te tramwaje...

                • 0 0

              • Ani Warszawa ani Łódź nie stoją na wydmach. W Gdańsku 300 metrów w dół to sam piach i żwir.

                • 0 0

              • albo pociągnięcie torów dla ruchu tranzytowego

                wzdłuż obwodnicy, albo jeszcze dalej, plus wahadłowy ruch dowożący pasażerów do miasta - po cholerę pociąg relacji katowice - kołobrzeg ma wjeżdżać do miasta?
                Na dobrą sprawę i te kończące biegw 3mieście wcale nie muszą tego robić w centrum. Dobrze zaprojektowana sieć połączeń miejskich/podmiejskich z węzłami np. przy zjazdach z obwodnicy bie tylko ulżyłaby E65 ale też wybitnie wzmocniła jakość komunikacji miejskiej

                • 0 0

              • przepustowość szlaku to jedna sprawa (1)

                ale jak to się stało, że po tylu modernizacjach, nie można na głównym, łatwo obrócić składu?
                Dlaczego jadąc z Wreszcza nie można skończyć na torze 1 przy peronie 2, a wtym samym czasie wypuścić z t3 przy p2 czegoś do Wrzeszcza i to z prędkością większą niż 40km?

                • 4 0

              • peron 1 i 2 w Gdańsku to przelotówki

                ...nic tam stać nie może.
                Fajne pomysły przesiadek "drzwi w drzwi" ale kłócą się z pomysłami na rozdział kierunków stosowany przez kolejarzy. Więc ganiają ludzi po schodach, po to ruchome zrobili...
                Śródmieście też nie bardzo, bo ma być linia ciągnięta dalej.
                Jeszcze dużo przed nami...

                • 1 0

          • Wyjasnij mnie wiec w czym jestesmy gorsi od Wroclawia czy Krakowa ? (1)

            W obu tych miastach kolej biegnie jeszcze wezej i to po estakadach. Jakim wiec cudem we Wroclawiu wlasnie sie udalo zmienic liczbe torow z 4 do 6, a w Krakowie wlasnie koncza taka przebudowe rozwniez z 4 do 6 torow ??? Powtorze, ze w Gdansku jest odrobine szerzej, krocej i bardziej prosty odcinek, wiec w czym jest problem ? Prosze nie powielac glupot ze nie da sie, bo da sie, trzeba tylko chciec

            • 11 5

            • jak dasz, to się da

              jak dasz rezerwę drogi czerwonej, jak dasz mieszkania ludziom z wyburzonych kamienic (których fasady Adamowicz odnowił), jak dasz na przebudowę substandardowych wiaduktów i budowę nowych, wraz z nowymi murami oporowymi - własnie dopiero co wyremontowanymi...

              W sumie z błahego powodu, leczenia błędów zarządzania komunikacją i budowy PKM.

              • 2 2

          • czyli czas najwyższy wyprowadzić wszelki tranzyt kolejowy poza miasto

            ten pasażerski też

            • 0 1

          • przecież można po torach SKM

            • 0 0

    • grzech pierworodny tego przedsięwzięcia

      Czyli brak przebudowy przystanku Zaspa i "wpięcia" PKM do linii SKM skutkuje pozbawieniem możliwości dojazdu do dworca głównego i wykorzystania peronów 4-5.
      Odcinek od Wrzeszcza do Głównego nie mam możliwości czasowych obsługi przejazdu a co dopiero "holendrowania" składów przez całą szerokość torowiska...

      • 15 4

    • Oby nigdy

      Wystarczy, że przez Wrzeszcz przejeżdża. Do Wrzeszcza można dojechać w zasadzie wszystkim.

      • 8 3

    • Z tymi niudacznikami

      NIGDY

      • 7 1

    • prędzej osiagniesz te punkty

      przez Pruszcz...

      • 2 0

    • Serdeczności

      Nigdy!

      • 0 1

    • Centrum za 15 lat będzie pod wodą (2)

      lodowce się topią

      • 1 0

      • tak (1)

        ale już od kilku tysięcy lat się topią...

        • 1 1

        • owszem

          ale kiedyś zmiany zajmowały wiele tysięcy lat, obecnie to kwestia dekad

          • 1 0

  • (1)

    na spacerowej buspasy hahahahahahaha

    • 27 3

    • Tragedia

      Osowa fajna dzielnica, szkoda że ma zero wsparcia od miasta. Wizja rozwoju Gdańska jest taka, że jak najwięcej ludzi ma mieszkać jak najbliżej śmietniska i wąchać smrody.

      • 6 0

  • Przynajmniej sie przyznali, ze tak skopali komunikacje przez 23 lata, ze nie starczy kolejnych 25 lat

    zeby naprawic cokolwiek.

    • 51 1

  • Absurd

    No to chlopaki sobie powymyslali linii. Przeciez to kompletny absurd skoro tramwaje w gdansku jada wolniej od autobusow. Brakuje racjonalnego podejscia, znowu narobimy linii a tramwaj bedzie jechal tak wolno jak na Adamowicza.

    • 43 5

  • Uj

    Żeby tak do 2042 ktoś zajol się egzekwowania przepisów i karał tych wszystkich Gda Gka Gwe Gst ,itp jeżdżących buspasami i złotów którzy stoją w zatokach autobusowych co jest według przepisów zabronione

    • 24 1

  • Wrocic tramwaj na Orunie

    i to juz bedzie mega ambitne dla UM.

    • 24 0

  • Mam nieodparte wrazenie, ze tymi wizjami koncepcjami zajmuja sie ludzie oderwani od rzeczywistosci (14)

    Obecnie nowoczesne tchnologie gnaja do przodu, tak dzis zbudowany jest swiat. I chociaz mnie samemu jest ciezko z tym sie pogodzic, to nie pojmuje jak ludzie majacy wplyw na przyszlosc nie biora wogole pod uwage najnowszych rozwiazan ? Kto w 2042 roku bedzie budowal klasyczne tramwaje ? Gdzie w swiecie beda tak budowac ? Chyba tylko w Polsce.

    • 53 16

    • Zwłaszcza takie które będą przejeżdżały przez największe ronda i skrzyżowania w Gdańsku :D

      • 5 5

    • Każdy, bo tramwaj jest jednym z najlepszych środków komunikacji. (3)

      • 12 11

      • (1)

        Tramwaje w 2050,ale jaja

        • 6 6

        • No, przecież drezyną lepiej się jeździ, co?

          • 1 0

      • Tramwaj konny w szczególności

        • 0 0

    • Jasne. Latajace dywany są lepsze (1)

      • 9 2

      • elektryczne latajace kokretnie..

        • 0 0

    • A jakie są inne tramwaje? (5)

      Ich koncepcja jest całkiem udana od ponad 100lat,wiec śmiało zakładamy że i za 20 lat będą

      • 11 7

      • (2)

        Janusze marzą o metrze, bo myślą, że wtedy miejsce po torowiskach zajmą kolejne pasy ruchu. Praktyka wszystkich metropolii jest jednak taka, że po budowie metra zwęża się drogi i buduje szerokie chodniki, drogi rowerowe i szpalery drzew. Patrz chociażby Świętokrzyska w Warszawie i obecny plan na Marszałkowską.

        • 3 4

        • To nadal na Plus!

          • 2 2

        • Zwężenia nam nie grożą :)

          Bo nie wiem na czym miałoby polegać zwężanie dróg, które mają po jednej nitce w każdą stronę. Dróg o przekroju 2x2 jest w Gdańsku kilka na krzyż.

          • 2 1

      • koncepcja tak, ale obecne rozwiazania nie (1)

        Dzis tramwaje jezdza na bateriach oraz pod siecia, hybrydowo, do tego dziela tory wspolnie z koleja regionalna. Najlepszym przykladem odwagi w korzystaniu z nowych rozwiazan jest dzisiaj sasiednia Gdynia. Hybrydowy naped daje mozliwosc jazdy pod siecia i bez, do tego jest bezwonny, gdyby dodac do tego tory kolejowo-tramwajowe byloby rozwiazanie idealne. Jakim to problemem w 2021 roku jest dopasowanie systemow odbioru pradow do zmiennych napiec w sieci ?

        • 1 3

        • nawet moge podsunąć przykład zrealizowanego przedsięwzięcia - Aarhus Letbane

          Tylko zwróć uwagę, ile to przedsięwzięcie kosztowało - za 12 km dwutorowej linii pół miliarda... dolarów.
          Urządzania wielosystemowe, które łącza różne standardy i technologie są zawsze prototypami bez szans na produkcję masową. Stąd ich szalone ceny.
          Ale kto zabroni bogatemu się dobrze bawić? Skoro po mostach nad Sundem budują tunel do Niemiec. Po to, aby zaoszczędzić 150 km...

          • 2 1

    • nikt nie będzie budował

      każdego się będzie remontować

      • 1 0

  • Czyli już igrzyska przedwyborcze już się zaczęły . Nowe trasy tramwajowe z starym złomem z Niemiec . Więc pożyjemy i zobaczymy co z tych planów zostanie zrobione .

    • 36 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane