- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (402 opinie)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (51 opinii)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (388 opinii)
- 5 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
- 6 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (185 opinii)
Gdańsk testuje elektryczny autobus. 270 km na jednym ładowaniu
Przez najbliższe dwa tygodnie Gdańsk, jako pierwsze miasto w Polsce, testował będzie całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion's City E. Jak zapewnia producent, pojazd jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 270 km i to przez cały okres żywotności baterii. Niedługo GAiT rozstrzygnie przetarg na trzy elektryczne minibusy, a w planach jest zakup aż 45 autobusów zasilanych prądem.
Cechą charakterystyczną pojazdu są duże okna, znacznie większe niż w podobnych pojazdach. Posiada w pełni LED-owe oświetlenie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz klimatyzację. Dodatkowo wyposażony został w oświetlenie ambientowe wnętrza. Do dyspozycji pasażerów są fotele o podwyższonym komforcie i miękkiej tapicerce.
Bez doładowywania w ciągu dnia
- Autobus gwarantuje zasięg do 270 km przez cały okres żywotności baterii, a w optymalnych warunkach eksploatacji zasięg ten może być znacznie większy. Pojazd może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Pierwsze elektryczne autobusy w Gdańsku. Od 20 do 45
3 sierpnia autobus kursował na trasie Wrzeszcz-PKP (linia 124), a 4 sierpnia obsługuje linię 213. W kolejnych dniach pojawi się także na innych trasach.
Gdańsk przymierza się do zakupu pierwszych elektrycznych pojazdów.
- Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku, rok później następny. W ubiegłym roku w ramach testów gdańskie linie obsługiwał elektryczny Mercedes eCitaro, a w tym roku - elektryczny autobus miejski Yutong E12. Teraz, jako pierwsze miasto w Polsce, przez najbliższe dwa tygodnie testować będziemy całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion's City E - wylicza Maciej Lisicki, prezes GAiT. - My chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej optymalne dla naszych potrzeb e-autobusy miejskie. Co istotne, pojazd, który będziemy teraz testować, może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia. Jego ładowanie odbywa się w nocy na terenie zajezdni, co jest dla nas optymalnym rozwiązaniem.
Przetarg na trzy minibusy elektryczne
12 sierpnia mają zostać otwarte oferty w przetargu na 3 pojazdy elektryczne typu mini. Realizacja zamówienia nastąpić ma w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wraz z nowymi autobusami dostarczone mają zostać trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
- Pojazdy będą obsługiwały obszary Starego i Głównego Miasta. Gdańską flotę zeroemisyjną chcemy budować w oparciu o pojazdy spełniające - podobnie jak dotychczas - jak najwyższe standardy, przekładające się na wysoki komfort jazdy naszych pasażerów - podkreśla Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Opinie (273) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-05 09:45
Co to za sens jak moi sąsiedzi nowo przyjezdni przyjechali we dwójkę z trzema autami tdi i dwoma motorami bo ich stać
- 2 0
-
2021-08-05 09:55
dlaczego niemiecki? (1)
nie można kupić krajowego producenta, jeżeli wszystkie pieniądze będą zgarniać zagraniczne korporacje realna bieda w kraju będzie tylko wzrastać a szklany sufit, który już dawno osiągnęliśmy będzie się jeszcze obniżał, zero szans na rozwój przy takiej polityce gospodarczej w kraju peryferyjnym
- 3 1
-
2021-08-05 12:16
Jakoś Ursus nic na testy nie podstawil
- 1 1
-
2021-08-05 10:02
A ile kosztują takie autobusy? Jak wygląda porównanie cenowe elektrycznego do spalinowego autobusu? (1)
Samochody osobowe są o wiele ,wiele droższe,te elektryczne.
- 2 0
-
2021-08-05 12:16
4-5x więcej. Zasięg ponad połowę mniejszy
- 2 0
-
2021-08-05 10:14
Wodór (3)
Jasne, wszystko fajnie. Idziemy w stronę elektromobilności, która już jest przestarzałą technologią. A dlaczego Gdańsk nie pochyli się nad autobusami wodorowymi. Polska spółka Solaris produkuje już takie autobusy od jakiegoś czasu i musi je eksportować na zachód, bo nasze polskie miasta nie chcą wprowadzać wodoru do komunikacji miejskiej. Oczywiscie jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i technologie pozyskiwania wodoru w polsce. Tak czy siak szary wodór jest czystszy niż "prund z węgla", a za emisje CO2 niedługo będziemy płacić chore pieniądze!
- 3 0
-
2021-08-05 10:17
solaris jest już hiszpański (1)
- 1 1
-
2021-08-05 11:19
Młotku Fabryka jest nadal w Polsce zatrudnia Polaków i płaci podatki w Polsce
Ale to ze TVN jest rusko Holenderko amerykancki ci nie przeszkadza co
- 0 1
-
2021-08-05 20:07
Autobusy o napędzie atomowy to by był hit.
- 0 1
-
2021-08-05 10:15
najgorzej jak kloszard wejdzie niepodmyty
zadne ledy nie pomoga ani akumulatory
- 5 0
-
2021-08-05 10:16
Więcej scieżek rowerowych (1)
Gdańsk zaczyna sadzić drzewka i zamawiać elektryki a zapomniał o rozwoju komunikacji rowerowej. Najwieksza dzielnica Południe nie ma dobrej komunikacji rowerowej z cetrum i dalej. Zróbcie porządną drogę rowerową wzdłuz Małomiejskiej i Świetokrzyskiej do Traktu św Wojciecha to i samochodów będzie trzeba mniej i slad węglowy będzie mniejszy a ludzie będą zdrowsi.
- 3 1
-
2021-08-05 18:02
Bo wg listy medldunkowej nikt tam nie mieszka
- 0 1
-
2021-08-05 10:28
270km, pięć razy objedzie trasę i trzy dni będzie się ładował...
- 3 0
-
2021-08-05 10:32
Pa Lisicki
bzdury opowiada. ładować będzie w nocy a więc pośrednio węglem. i tu zeroemisyjność znika. co innego gdyby pan Lisicki zbudował elektrownię na wiatr czy słońce i w ten sposób pozyskiwał energię do ładowania. Ale na to nie wpadł. Ciekawe że nie testowali napędu wodorowego ,który zapewne ma przyszłość bardziej świetlaną od zwykłych elektryków. I już na koniec, jak zaczną wycofywać elektryki z ruchu (wszelkie) to w Polsce ruszy produkcja Izery. Obiecał premier.
- 3 1
-
2021-08-05 10:44
fajnie wyborców PO to przekona ale teraz prosze pomyslec ile bedzie kosztował serwis? bo w ztm nie ma wyszkolonych pracownikow w przypadku awarii musza wzywac serwis producenta
- 2 1
-
2021-08-05 10:55
Elektryk (1)
Gdańsk nie jest pierwszym miastem ,takie autobusy posiada już Kraków ,więc nie piszcie głupot ,autobusy elektryczne w Krakowie posiadają na swojej pętli stacje doładowawcze ,na każdym postoju ładują baterie specjalnym pantografem
- 3 1
-
2021-08-05 11:21
Nie doczytałes jest pierwszymm jiastem w którym testują autobusy Man a ostatnim który nie kupił jeszce elektrycznych
autobusy elektryczne maja juz wszystkie miasta w Polsce poza Gdańskiem
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.