- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (55 opinii)
- 2 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (322 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (377 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Gdańsk testuje elektryczny autobus. 270 km na jednym ładowaniu
Przez najbliższe dwa tygodnie Gdańsk, jako pierwsze miasto w Polsce, testował będzie całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion's City E. Jak zapewnia producent, pojazd jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 270 km i to przez cały okres żywotności baterii. Niedługo GAiT rozstrzygnie przetarg na trzy elektryczne minibusy, a w planach jest zakup aż 45 autobusów zasilanych prądem.
Cechą charakterystyczną pojazdu są duże okna, znacznie większe niż w podobnych pojazdach. Posiada w pełni LED-owe oświetlenie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz klimatyzację. Dodatkowo wyposażony został w oświetlenie ambientowe wnętrza. Do dyspozycji pasażerów są fotele o podwyższonym komforcie i miękkiej tapicerce.
Bez doładowywania w ciągu dnia
- Autobus gwarantuje zasięg do 270 km przez cały okres żywotności baterii, a w optymalnych warunkach eksploatacji zasięg ten może być znacznie większy. Pojazd może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Pierwsze elektryczne autobusy w Gdańsku. Od 20 do 45
3 sierpnia autobus kursował na trasie Wrzeszcz-PKP (linia 124), a 4 sierpnia obsługuje linię 213. W kolejnych dniach pojawi się także na innych trasach.
Gdańsk przymierza się do zakupu pierwszych elektrycznych pojazdów.
- Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku, rok później następny. W ubiegłym roku w ramach testów gdańskie linie obsługiwał elektryczny Mercedes eCitaro, a w tym roku - elektryczny autobus miejski Yutong E12. Teraz, jako pierwsze miasto w Polsce, przez najbliższe dwa tygodnie testować będziemy całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion's City E - wylicza Maciej Lisicki, prezes GAiT. - My chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej optymalne dla naszych potrzeb e-autobusy miejskie. Co istotne, pojazd, który będziemy teraz testować, może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia. Jego ładowanie odbywa się w nocy na terenie zajezdni, co jest dla nas optymalnym rozwiązaniem.
Przetarg na trzy minibusy elektryczne
12 sierpnia mają zostać otwarte oferty w przetargu na 3 pojazdy elektryczne typu mini. Realizacja zamówienia nastąpić ma w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wraz z nowymi autobusami dostarczone mają zostać trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
- Pojazdy będą obsługiwały obszary Starego i Głównego Miasta. Gdańską flotę zeroemisyjną chcemy budować w oparciu o pojazdy spełniające - podobnie jak dotychczas - jak najwyższe standardy, przekładające się na wysoki komfort jazdy naszych pasażerów - podkreśla Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Opinie (273) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-05 06:37
(1)
Wczoraj zrobiłem na zmianie 173 km, średnio jeździmy na zmianie od 100 do 200 km, do tego klimatyzacja, ogrzewanie, osprzęt i okaże się że 200 km dzienny zasięg, czy się opłaca???
- 10 2
-
2021-08-05 12:18
Tylko na dodatki
- 0 0
-
2021-08-05 06:37
Szansa na kolejny przekret
- 6 0
-
2021-08-05 06:47
Za dużo/za nisko te szyby/szkło
Patrząc na ilość otarć, stłuczek i innych zdrzeń drogowaych z udziałem autobusów - im więcej szkła i tak nisko - tym częściej te nowe autobusy będą wyłączone z eksploatacji. Stare balszaki miały tą niesamowitą zaletę,że... po prawie każdej kolizji dało się to wyklepać, pomalować i można było dalej z nich korzytać. Te nowoczesne - z dużą ilością szyb, które zastępują coraz więcej blach/tworzywa - po każdej kolizji raczej będą stać i czekać na sprowadzenie drogich części do naprawy.
- 12 0
-
2021-08-05 06:52
Co bedzie jak przyjdzie mroz,
Albo wysiada bezpieczniki w zajezdni. Paraliż komunikacyjny... Na dodatek koszty takiego autobusu.. ani to ekonomiczne ani ekologiczne...
- 11 1
-
2021-08-05 06:58
za te cala pseudoelektormobilnosc zaplacimy wszyscy w naszych rachunkach
juz w tej chwili brakuje mocy latem z uwagi na klimatyzatory a gdy przesiadziemy sie na milion samochodow elektrycznych to bedzie jeszcze gorzej, kto zaplaci za rozbudowe systemu energetycznego: zwykly uzytkownik w swoich rachunkach, chocby nawet nie mial samochodu
- 9 1
-
2021-08-05 07:07
Menele (1)
Mam nadzieję że meneli nie będziecie wpuszczać. A osoby nie myjące się i chodzące w zaś rodzonych spodniach będa wyłapywane przez super czule czujniki metanu na wejściu i niedopuszczane do podróży. Patrz regulamin.
- 3 2
-
2021-08-05 08:36
metan jest
Bezwonny.
- 1 0
-
2021-08-05 07:14
Ile trwa ładowanie baterii?
- 7 0
-
2021-08-05 07:20
Pomorskie jest zacofane, w podkarpackim w Rzeszowie już dawno jeżdżą elektryczne autobusy (4)
- 5 3
-
2021-08-05 09:11
To oby było "zacofane" jak najdłużej! (2)
- 2 2
-
2021-08-05 11:22
Lepiej Le ming wdychac spalino co (1)
- 0 1
-
2021-08-05 12:19
Lepiej ładować prądem z węgla brunatnego?
- 0 0
-
2021-08-05 12:55
bo w trójmiescie Sycylia od lat i kasta
- 0 1
-
2021-08-05 07:24
Cena prądu pójdzie mocno w górę
Okaże się że utrzymanie takich elektryków będzie droższe niz spalinowych. Koniec tych eko cyrków. Recykling akumulatorów to też będzie problem. Prad mamy z węgla to naprawdę są cyrki.
- 6 2
-
2021-08-05 07:36
270km to mało
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.