• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wytycza osobne pasy dla autobusów

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Buspasy mogą rozwiązać problem spóźniających się autobusów miejskich. Buspasy mogą rozwiązać problem spóźniających się autobusów miejskich.

Jest szansa, by w centrum Gdańska autobusy poruszały się sprawniej. Miasto planuje wyznaczyć dla nich specjalne pasy na głównych trasach. Czy ucierpią na tym inni kierowcy?



Buspas na ul. Sikorskiego w Gdańsku pozostał, choć nie jeżdżą nim już autobusy. Buspas na ul. Sikorskiego w Gdańsku pozostał, choć nie jeżdżą nim już autobusy.
Gdański ZTM opracowuje projekt, który wskaże miejsca, gdzie powinny zostać wykonane pasy ruchu dla autobusów. Opracowanie nie jest jeszcze gotowe, ale kilku pewniaków już jest.

- Dwa pierwsze buspasy powstaną w czerwcu i lipcu. Nie będziemy czekać do chwili, aż autobusy miejskie i podmiejskie utkną w korkach na dobre - zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezydenta Gdańska.

Pierwszy z nich pojawi się przy prawej krawędzi jezdni Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska, pomiędzy ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańskaul. Zbytki zobacz na mapie Gdańska. Dalej, do ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska, będą mogły jeździć już wszystkie auta.

Drugi pas zostanie wyznaczony na ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańskaul. Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska. Tam autobusy bez przeszkód pojadą skrajną prawą częścią jezdni od Placu Solidarności zobacz na mapie Gdańska do Dworca Głównego PKP zobacz na mapie Gdańska.

Czy po buspasach w Gdańsku powinny poruszać się taksówki?

Zanim jednak buspasy powstaną, o ich przebiegu będą musieli wypowiedzieć się jeszcze policjanci. - Pozytywna opinia da nam zielone światło do wyznaczenia pasów. Ich wydzielenie powinno nastąpić najpóźniej w lipcu - mówi zastępca prezydenta.

O ile z pasów dla autobusów zadowoleni będą pasażerowie komunikacji miejskiej, o tyle kierowcy będą ciskać gromy na ten pomysł. Czy urzędnicy biorą to pod uwagę? - Zwężenie jezdni w celu wytyczenia pasa dla autobusów nie zmieni czasu stania w korku. Zmieni się on wyłącznie optycznie. Czas przejazdu w pobliżu wydzielonego pasa nie ulegnie wydłużeniu, a zapewni szybszy przejazd podróżującym komunikacją miejską - tłumaczy Maciej Lisicki.

Eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że buspasy, prócz ułatwiania przejazdu autobusom, umożliwiają przemieszczanie się innym autom. Po wydzielonym pasie mogą poruszać się również pojazdy uprzywilejowane: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Często z nich korzystać mogą również taksówkarze.

W Gdańsku buspasy to nie nowość. Jeden z nich zlokalizowany jest naprzeciwko Dworca Głównego PKP. Kolejny na ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska na Chełmie. Po otwarciu pętli tramwajowej w pobliżu ul. Ptasiej zobacz na mapie Gdańska, zlikwidowano linie autobusowe w kierunku centrum Gdańska, ale osobny pas pozostał.

Opinie (434) 5 zablokowanych

  • teoria tylko teoria

    to i tak nic nie zmieni,specialne pasy powinno sie wybudowac a nie malowac..w wielu miejscach sterowanie sygnalizacja swietlna powinno zalezec od natezenia ruchu drogowego a nie walic ten sam cykl przez pare godzin.no i pozostaje jeszcze problem mentalny, w Polsce przez lata samochód był synonimem luksusu i bogactwa i teraz gdy stał sie on na wyciagniecie reki dostepny nikt z niego nie chce zrezygnowac ...cóz trzeba jakoś leczyc kompleksy minionych lat....

    • 4 1

  • BEZEDURA P.S.

    Już widzę jak zdyscyplinowani kierowcy w korku patrzą na pusty buspas i nie wjeżdżają na niego . Totalne zidiocenie . Sen chorego idioty .

    • 3 4

  • NO W KOŃCU COŚ SIĘ DZIEJE POZYTYWNEGO W TYM MIEŚCIE!!!!

    pora najwyzsza na zmiany.komunikacja miejska powinna byc uprzywiljowana. moze w koncy mieszkancy przesiada sie w autobusy i tramwaje.to by byla wilka ulga dla miasta, srodowiska i mieszkanców.Bus pasy to bartdzo dobry pomysł, powinno by to zrobione wczesńie, mam nadzieję, że niereformowali sie przyzwyczają do odrobiny cywilizacji

    • 7 3

  • Adamowicz czas Twój sie kończy!!!!!!!!!!!!

    Czy my mamy czteropasmowe ulice??? Tylko durnie o tym mogą mówić !!!!!! Chcesz tych co jeżdżą samochodami zakorkować dokładnie . Chcesz durniu aby wszyscy jeździli komunikacją miejską?????? Platfusie Twój czas juz się skończył . Zapuść jeszcze pejsy i ten cylinder będzie pasował do Ciebie. Zastanawiałem czy pisać do Ciebie z dużej litery, ale jestem dobrze wychowany więc tak napisałem . Chociaż nie mam Budyniu czci dla Ciebie. Jesteś dla mnie burakiem i karierowiczem. Mam nadzieję że ktoś jak św. Tadek Duffek reaktywuje Naprzód Lechio i wtedy Ty buraku polecisz. Juz niedługo się to stanie . Mam taka nadzieję!! Ty ograbiasz POLAKÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 5

  • Jade sobie spokojnie dziurami...

    Jadę sobie spokojnie dziurą a tu nagle asfalt... Tak wygląda komunikacja po Gdańsku Aadamowicza i tego nieszczęsnego Lisieckiego. Katastrofa i nachalna propaganda tezy, że z miasta trzeba wywalać na zbity pysk każdego kierowcę, bo jest wrogiem rozwoju. Tragiczne drogi (np. Koński Trakt), brak ścieżek rowerowych (co za idiota projektował i zatwierdził przebudowę Kartuskiej bez ścieżki!) - tak wygląda Gdańsk w 2010. r. Do tego opóźnione o lata inwestycje drogowe (20 lat czekamy na dokończenie Armii Krajowej !) I brak współnego biletu na komunikację po Trójmieście. I wy śmiecie coś mówić o zarządzaniu miastem ?

    • 3 1

  • Popieram. (3)

    W pierwszej kolejności BUS -PASY wprowadzić na Kartuskiej i na Spacerowej.

    • 7 0

    • na tej zwezonej baaaaaaardzo sensownie kartuskiej i na tej spacerowej co im nie wyszlo zrobienie jej dwupasmowej? :D

      • 0 0

    • (1)

      wszystko fajnie
      na spacerowej się chyba nie zmieści (a zapewne nie pozwolą rozbudować bo park)
      na kartuskiej już też się nie zmieści


      co do kartuskiej zastanawiałem się kiedyś czy zamiast zwężenia nie można by zrobić 3-go pasa który by się przełączał (oznakowanie świetlne) wedle potrzeby na ruch z bądź do centrum. Wiadomo, że jeśli korek nie zacznie się tu to zacznie się 500 m dalej ale moze jednak cos by to pomogło?

      • 0 0

      • Nigdzie się nie zmieści

        przy takim przyroście ludzi, samochodów i osiedli.

        • 1 0

  • coś się dzieje, coś się dzieje w tym mieście...

    ...a tu z nienacka wybory... ;)

    niektórzy sobie o tym przyPOminają na kilka miesięcy przed...oj jaka szkoda...

    • 0 1

  • wystarczy pomysleć

    gratuluje oddzielny pas tylko dla autobusów , to dopiero będzie cyrk jak zabiorą z 3 pasów jeden a może by tak nasi dzielni mysliciele pomyśleli o tym żeby wszystkim autobusom zrobić pętle gdzieś przy przystanku tramwajowym i zabronić wjazdu autobusom do centrum tak jak to jest zrobione na Chełmie

    • 0 0

  • (3)

    Tak dla buspasów!!! W mieście jedynym sposobem na rozładowanie korków jest zachęcenie ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej, czyli masowej.
    Taksówki też powinny po nich jeździć i to nie tylko z pasażerami. Jak jadą po pasażera, to mają stać w korku? Ciekawe, kto zamówiłby taxi chcąc, np. zdążyć na pociąg, gdyby nie wiedział kiedy ona przyjedzie.

    • 2 2

    • Nie. To to jest zmuszanie. Nie dla zmuszania.

      A przecież na środku jest torowisko tramwajowe. Kto za to zapłaci? Kierowcy, którym należy się figa z makiem. A korzystać będą ci, których nie rabują. Tak bardzo.

      • 0 1

    • nie (1)

      jak mi zapewnisz czysty, bezpieczny autobus z domu do pracy i z powrotem to nie ma sprawy, ale jak mam czekać 30 minut na zatłoczony, zasyfiony autobus i jeszcze słuchać bełkotu jakiegoś pijusa albo wąchać smród niemytych rodaków to dzięki, wole auto i korki.

      • 1 0

      • kierowca

        Nie wierzę ci kierowco! Dla ciebie wygoda jest najważniejsza

        • 0 0

  • PO zwycięży...

    ...zło zwycięży...



    i będzie CUDownie ...



    Bardzo nad tym ubolewam... dla wielu liczy sie treść, nie forma.Polacy zachowują się jak 14 letnia dziewczynka niedojrzała emocjonalnie



    P********ony kraj...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane