- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk zyska jeszcze jeden przystanek PKM
W najbliższych latach na trasie Pomorskiej Kolej Metropolitalnej powstać może jeszcze jeden przystanek - Gdańsk Firoga . Miałby on służyć pracownikom biurowców zlokalizowanych w pobliżu lotniska. Dodatkowo cała trasa PKM ma szansę zostać zelektryfikowana.
- Przystanek Gdańsk Firoga był przez nas planowany od samego początku [wcześniej występował także pod roboczą nazwą Gdańsk Dolina Krzemowa - dop. red.]. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane już w 2010 r. przez ekspertów unijnych wykazały, że ze względu na powstanie w jego pobliżu firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie właśnie w tym miejscu dodatkowego przystanku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Lokalizacja przystanku została również uwzględniona w najnowszym projekcie studium Gdańska, a wcześniej - podczas budowy infrastruktury kolejowej - pozostawiono odpowiednią rezerwę terenową oraz wykonano przejście podziemne , którym teraz będzie można dotrzeć na nowe perony.
- Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej. W związku ze stałym elementem graficznym - numeracją umieszczoną na wiatach, przystankowi Gdańsk Firoga zlokalizowanemu między 6. (Gdańsk Matarnia ) a 7. (Gdańsk Port Lotniczy ) przystankiem postanowiliśmy nadać numer 6@ - dodaje Konopacki.
Gdańsk Firoga jest obecnie jedynym planowanym w Gdańsku przystankiem przewidzianym do realizacji w najbliższych latach. To oznacza, że na razie nie ma szans na powstanie równie potrzebnego przystanku PKM na Zaspie czy w rejonie ul. (Nowej) Kielnieńskiej .
W przypadku Zaspy problemem jest układ torów, który wymusiłby dodatkowo kosztowne "przeniesienie" przystanku SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich , zaś w rejonie ul. Kielnieńskiej niezbędny jest wykup gruntów prywatnych. Ponadto obie inwestycje obejmują tory zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a to wymagałoby dodatkowych uzgodnień.
Przewidywany koszt netto budowy przystanku Gdańsk Firoga wraz z elektryfikacją odcinka Gdańsk Wrzeszcz - Rębiechowo to 73,1 mln zł. Wniosek do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakłada dofinansowanie na poziomie 85 proc.
Elektryfikacja linii PKM będzie ściśle powiązana z podobną inwestycją zaplanowaną przez PKP PLK, która zamierza wykonać sieć trakcyjną na odcinku z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz wraz z ułożeniem dodatkowych torów.
- Oczywiście ze względu na fakt, iż linia PKM łączy się w Rębiechowie z linią 201 PKP PLK, obydwie inwestycje realizowane będą przy ścisłej współpracy pomiędzy naszymi spółkami - zapowiada Konopacki.
Materiał z lipca br.
Miejsca
Opinie (259) 6 zablokowanych
-
2017-08-23 14:43
Gdańsk Rębiechowo nadal bez parkingu:(
Naprawdę? Chyba są ważniejsze potrzeby, BRAK PARKINGÓW, zwłaszcza na przystanku Gdańsk-Rębiechowo, przecież to przystanek do przesiadek, duża ilość osób dojeżdżających autami, które trzeba zostawiać w szczerym polu, po dojechaniu abstrakcyjną wąską drogą, totalne niedogranie tematu infrastruktury, któremu właśnie mijają 2 lata:( a gdzież włodarze Gdańska i Żukowa? A zresztą...kogo to obchodzi :(((
- 9 2
-
2017-08-23 15:03
Znów to samo!!!
Szumne zapowiedzi, piękne hasła i zdjęcia itd, a za jakiś czas...............6szt rowerów na pociąg, odjazdy co godzinę, zero sensownych informacji na peronach, rozkłady jazdy takie że bez licencjatu z informatyki ani rusz itd. Ale co tam-ważne że kaska pięknie wydana i się zgadza!!
- 7 1
-
2017-08-23 15:16
Przedłużyć PKM do Gdyni Północ
- 10 2
-
2017-08-23 15:16
Przedłużyć PKM do Gdyni Północ
- 10 2
-
2017-08-23 15:47
przystanki. Ale może w końcu ten od lat zapowiadany parking w Gdańsku-Rebiechowie?
rany, czy to jakiś złoty pociąg potrzeba znaleźć, żeby zbudować kawałek parkingu pod kolejką?
O rany, ale skomplikowane to musi być.
I może wreszcie coś ci miszczowie zrobią, żeby można było mieć pewność, że kiedy zabierze się rower do pociągu żeby dojechać dalej do pracy, to nie zamkną drzwi przed nosem i nie każą czekac kolejnej godziny?- 10 1
-
2017-08-23 16:40
Chodnik dla mieszkańców
Prosimy aby przy realizacji inwestycji nie zapomnieć o budowie chodnika łaczącego przystanek z najbliższym osiedlem Klukowo! Przystanek nie jest tylko dla pracowników Intela, ma również służyć mieszkańcom.
- 11 1
-
2017-08-23 18:11
Przystanek Karczemki (2)
A my walczymy o przystanek Gdańsk – Karczemki, ale mają nas gdzieś. Z analizy Jaspers wynikało, że Matarnia miała generować olbrzymi ruch a rzeczywistość jest taka, że tak mało osób korzysta tam z przystanku, że nawet nie zatrzymują się wszystkie kolejki. No, ale po co słuchać osób potencjalnie korzystających z kolejki. Przecież są eksperci przez duże E, którzy wcale z niej nie korzystają, ale którzy wiedzą przecież lepiej od szarego człowieka. Jakie to jest smutne... Najwięcej osób korzysta z przystanku na Jasieniu i na Kiełpinku. Nic dziwnego. Przecież to duże osiedla. Tak samo byłoby na Karczemkach. Jest tu dużo mieszkańców. Jest szkoła z basenem, do której trzeba dojechać. A wprowadzony autobus to wielkie nieporozumienie. Do kolejki jedzie ponad 20 minut a jeździ tak rzadko (średnio 1 raz na półtorej godziny), że nie sposób go dopasować. Nic więc dziwnego, że prawie nikt z niego nie korzysta. A teraz przystanek Firoga proszę bardzo. Jeśli ktoś będzie miał łatwiej dostać się do pracy, ale myślcie też o nas. My też musimy dostać się do pracy. Jeśli ktoś nie jest zmotoryzowany to lepiej nie mówić......
- 12 1
-
2017-08-24 07:49
Nic dodać nic ująć. Z karczemek nie dostaniesz się nawet bezpośrednio na lotnisko, to jest jakaś porażka
- 1 0
-
2017-08-25 16:51
przystanek Matarnia jest przykładem że jak uśrednimy wszelkie wymagania to w wyniku uzyskamy jakieś gwno. Do Ikea daleko, do Intela jeszcze dalej. Nawet miejscowym z ul. Kadetów bezpieczniej w nocy korzystać z autobusu niż wędrować przez las.
- 0 0
-
2017-08-23 18:58
A kiedy jakiś pociąg ze Straszyna. Pełna infrastruktura kolejowa czeka....
- 2 2
-
2017-08-23 19:00
kolejka , zwłaszcza PKM, to nie tramwaj ani miejski autobus (3)
takie zagęszczone przystanki obniżają atrakcyjność dla dojazdów regionalnych, a to ma być główny cel - odkorkowanie dojazdów do obwodnicy. Do dojazdów lokalnych są autobusy - zwłaszcza eksperci z Parku Technologicznego mogliby coś skonstruować
- 1 10
-
2017-08-23 21:35
(2)
Nie wiesz o czym mówisz, my mieszkańcy Karczemek nie mamy ani przystanku PKM ani dogodnego autobusu do pkm-ki
- 2 2
-
2017-08-23 22:13
to nie stoi w sprzeczności z moją wypoweidzią (1)
po prostu brakuje autobusu, ale to nie powód by budować kosztowne perony spowalniające przejazdy
- 0 2
-
2017-08-24 19:30
Racja powinien jechać tylko od Wrzeszcza do Kartuz z jednym przystankiem na lotnisku. Będzie piorunem. Szkoda, że wybudowano inne przystanki, ile kasy by zaoszczędzono a przejazd błyskawiczny :)
- 1 1
-
2017-08-23 19:17
(2)
Nazwać to Gdańsk DolinaKrzemowa
- 3 3
-
2017-08-23 22:07
I w poważaniu mieć stare nazwy ? W końcu dobrze że pojawiła się Firoga, na której
właściwie jest port lotniczy a nie w dalekim Rębiechowie.
Jakiś decydent - ignorant z topografii Gdańska wymyślił te Rębiechowo w latach 70 w trakcie projektowania lotniska. Tym bardziej że pierwsza ta cała malutka hala przylotowo-odlotowa była dużo bliżej obwodnicy niż obecna.- 2 0
-
2017-08-25 16:56
DolinaKrzemowa - i za 50 lat tłumaczyć dzieciom w szkołach o co chodziło w tej nazwie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.