- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (35 opinii)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (94 opinie)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (35 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (363 opinie)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (175 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (33 opinie)
Gdańskie "tak" dla budowy Kolei Metropolitalnej
Gdańsk przekaże grunty pod budowę Kolei Metropolitalnej. I to prawie za darmo. Miasto dopuszcza darowiznę lub oddanie terenów z 99 proc. bonifikatą.
W Urzędzie Miejskim w Wydziale Programów Rozwojowych trwają prace nad przekazaniem samorządowi województwa pomorskiego gruntów, do których prawo własności aktualnie posiada miasto. Przez działki będzie wiodła Kolej Metropolitalna.
- Rozpatrujemy dwa sposoby przeniesienia prawa własności. Pierwszy zakłada przekazanie działek w formie umowy darowizny. Natomiast druga metoda przewiduje podpisanie umowy sprzedaży z jednoczesnym udzieleniem 99 proc. bonifikaty - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
Urzędnicy podkreślają, że przekazanie terenów możliwe będzie po zarządzeniu prezydenta i uchwale Rady Miasta. Z tym jednak nie powinno być problemów, bowiem większość radnych popiera budowę Kolei Metropolitalnej.
Jaką powierzchnię władze Gdańska przekażą samorządowi województwa? - Teraz trudno jest określić, ile dokładnie działek trafi do majątku zarządzanego przez Marszałka Województwa. Część gruntów musi zostać wydzielona. Ponadto trwa szacowanie wartości rynkowych nieruchomości - wyjaśnia Dawidowski.
Inwestycja ma kosztować 719 mln zł netto, z czego 611 mln zł pochodzi z dotacji z Unii Europejskiej, ok. 93,5 mln zł z kredytu bankowego, jaki zaciągnie samorząd Pomorza, a 13,5 mln zł to środki zagwarantowane w budżecie województwa.
Kolej połączy Wrzeszcz z lotniskiem w Rębiechowie, linią kolejową do Kościerzyny i Gdyni. Dzięki nowej linii zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać do portu lotniczego w 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii planowane jest na wiosnę 2015 roku.
Zobacz film promujący budowę Kolei Metropolitalnej.
Wywiady
Miejsca
Opinie (185) 9 zablokowanych
-
2011-10-27 07:53
Klimatyzacja (1)
Czy nowe składy będą klimatyzowane?
- 7 1
-
2011-10-27 08:40
Będą spalinowe
Z rurą do wewnątrz
- 5 1
-
2011-10-27 07:56
PKM to największa inwestycja kolejowa w Polsce od czasów budowy CMK
A finansowanie ma zapewnione dopiero od dwóch tygodni. To nie takie hop-siup.
- 3 1
-
2011-10-27 08:00
Skoro spalinowe
co sam postulowałem kiedyś po przeczytaniu o kosztach inwestycji to chyba budowa tej linii będzie kilkakrotnie tańsza niż było w zapowiedziach? Nie trzeba budować linii elektrycznej, nie trzeba budować transformatorówi co tam jeszcze potrzebne. Tylko tory, perony i już. Te perony napisałem specjalnie bo nie widzę powodu by w zwykłej kolejce budować tak wypasione stacje jak na wizualizacjach były pokazywane. Schludny, skromny peron z estetyczną wiatą powinien być zupełnie wystarczający.
- 12 4
-
2011-10-27 08:01
99% bonifikaty???? (2)
a dlaczego mieszkanie komunalne zamieszkiwane juz od kulku pokolen przez te sama rodzine nie moeze byc wykupione z taką bonifikatą?? To jest sprzeczne z równościa podmiotów. Gdy kolesie na stołkach w urzedach siedzą to wymyslaja rózne przekręty!
- 4 11
-
2011-10-27 08:58
Jeżeli mieszkanie komunalne jest zajmowane przez "d kulku pokolen przez te sama rodzinę" to jest to patologia, nie taki jest cel istnienia mieszkań komunalnych!
- 7 0
-
2011-10-27 12:21
Takie mieszkanie powinno być sprzedawane na wolnym rynku za 100% wartości
Czemu mają być równi i równiejsi?
- 3 0
-
2011-10-27 08:02
Spalinowe to nie zoancza (3)
że koła są bezpośrednio napędzane tymi silnikami. Silnik spalinowy napędza prądnicę, ta napędza silnik elektryczny i dopiero elektryczny napędza koła. Tak przynajmniej jest w lokomotywach np towarowych. W takich szynobusach to w sumie nie wiem, ale skoro jest mowa o elektrycznych to coś w tym jest.
- 5 1
-
2011-10-27 08:11
oznacza (2)
- 0 0
-
2011-10-27 10:13
(1)
spoko, zrozumiałem(za drugim razem)
- 0 0
-
2011-10-28 01:06
Ja jeszcze nie zlapalem
prosze mi to wyjasnic prostszym jezykiem.
- 0 0
-
2011-10-27 08:50
Grunty taniej, niz dla KK? Niemożliwe!
- 3 3
-
2011-10-27 08:54
gdańskie fantazje, jak na razie to dróg nawet nie potrafią ani naprawić ani zbudować.
- 8 4
-
2011-10-27 08:58
Kolejna "inwestycja" na kredyt ... (2)
... chyba zazdrościmy Islandii, Portugalii, Grecji, Włochom, itd, itp ...
- 9 4
-
2011-10-27 10:13
(1)
na kredyt to jest tylko kilka procent tej inwestycji, reszta ze środków własnych i UE
- 5 0
-
2011-10-27 15:21
hmmm ...
to dodaj te "kilka" procent ze wszystkich "inwestycji" i się obudź, byle nie tak jak tamte kraje ... z ręką w nocniku. sprawdź zadłużenie miasta (wraz ze spółkami celowymi) i kraju ...
- 1 1
-
2011-10-27 08:58
panie adamowicz przestań pan pie..olic kocopoły i mieszać ludziom w głowie. (2)
naoglądałes się pan filmów fantastycznych i pana poniosło. JUZ DZIŚ PANU POWIEM ŻE NA TAKA KOLEJ TO LEDWIE STAĆ NAJBOGATSZE PAŃSTWA EUROPY A PAN TU NA TYM ŚCIERNISKU GDZIE TORY NIE NADAJĄ SIĘ KOMPLETNIE DO WIĘKSZYCH PRĘDKOŚCI NIŻ 80 KM/H CHCE POSTAWIĆ POCIĄG O DUZEJ MOCY. IDZ PAN DO DOMU I SE JAKĄS ROBOTE POSZUKAJ.
- 10 15
-
2011-10-27 11:10
Jestes Neandertalczykiem? (1)
Jak tak to ci wybaczam jak nie to szkoda mi cie chlopaczku bo ty tak malo rozumiesz ztego co dzieje sie naokolo ciebie. Taki neandertalczyk w mescie. Kiedy wy wkoncu wyginiecie??? ps. Nowe tory beda debilu neandertalski.
- 2 1
-
2011-10-27 15:38
DO HOMO HOMO.
przeciez jest napisane że trzeba zainwestować w pociagi i tory i że to sa ogromne pieniadze nawet dla bogatych. sam jestes debilem .
- 0 1
-
2011-10-27 09:01
KM ale nie do 2015
Nie dadzą rady z budową tej kolei do 2015 roku. Wystarczy przejechać się rowerem po nasypie kolejowym biegnącym od Zaspy aż do Rębiechowa. Przecież tam jest tyle do zrobienia, że nie ma mowy o terminie. Może za 10 lat, a nie za 3.
- 11 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.