• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Bosmańska do remontu tuż po remoncie

Michał Sielski
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Remont ul. Bosmańskiej dał się kierowcom we znaki, ale po jego zakończeniu okazało się, że w wielu miejscach wcale nie jest lepiej. Remont ul. Bosmańskiej dał się kierowcom we znaki, ale po jego zakończeniu okazało się, że w wielu miejscach wcale nie jest lepiej.

Ciasne ronda, źle wyprofilowane zakręty i wysepki utrudniające ruch autobusów - to tylko niektóre mankamenty skrzyżowań z ul. Bosmańską, która została niedawno gruntownie wyremontowana.



Jak ustrzec się przed podobnymi zaniedbaniami projektantów?

Remont ul. Bosmańskiej zobacz na mapie Gdyni na Oksywiu trwał prawie półtora roku i kosztował ponad 30 mln zł. Okazuje się jednak, że przynajmniej część pieniędzy została wyrzucona w błoto, bo konieczne będą poprawki, za które zapłaci miasto.

Inwestor wykonał bowiem prace zgodnie z projektem, który w zderzeniu z rzeczywistością okazał się niedopracowany. Kierowcy, zwłaszcza dużych samochodów i autobusów, mają problem z pokonywaniem skrzyżowań z ul. Bosmańską. Pracownicy miejskiego Biura Inżynierii Transportu nie chcą komentować zarzutów. Jeden z inspektorów przyznał nam jednak nieoficjalnie, że od początku były wątpliwości, dotyczące projektowanych rozwiązań.

- Mieliśmy problem, bo droga była przebudowywana i ograniczona terenowo. Wielu łuków nie można np. było poszerzyć. W takich wypadkach zawsze wybieraliśmy bezpieczniejsze rozwiązania - podkreśla pracownik Biura Inżynierii Transportu.

W efekcie kierowcy autobusów przegubowych mają kłopoty z pokonaniem nowego, ale ciasnego ronda u zbiegu ul. Bosmańskiej, Benisławskiego i Nasypowej zobacz na mapie Gdyni. - Teraz jest ciasno, ale dopiero zimą będzie rzeź. Pojawi się trochę lodu i nawet Robert Kubica takim kolosem tam nie wykręci - mówi nam kierowca autobusu linii nr 150.

Problem jest również ze skrzyżowaniem ul. Bosmańskiej i Zielonej zobacz na mapie Gdyni, gdzie przegubowe autobusy co chwilę wjeżdżać muszą na krawężnik, bo zakręt jest zbyt ostry. Ponadto podczas remontu skrócono autobusowe zatoczki i teraz mieści się w nich tylko jeden autobus. Gdy przyjeżdża drugi, blokuje ruch i generuje korki.

- Kłopot jest też na skrzyżowaniu ul. Bosmańskiej i Podchorążych zobacz na mapie Gdyni. Byłem już na miejscu i, rzeczywiście, będzie trzeba je przebudować. Podobnie, jak kilka innych - mówi Stefan Benkowski, kierownik działu dróg gdyńskiego ZDiZ.

Koszt prac nie jest jeszcze znany, ale można śmiało założyć, że może przekroczyć 100 tys. zł. - Skrzyżowania zostały źle zaprojektowane, więc prędzej czy później będzie trzeba je poprawić - kończy Stefan Benkowski.

Miejsca

Opinie (183) 7 zablokowanych

  • ale fuszerka (3)

    polscy uczeni sa najlepso. ale projektamci, ze takich nieukow oplacaja z podatnikoww pieniedzy. prywatna firma to by szybko zbankrutowala. co to za jolopy , widac ze nie maja pokecia w temacie to powini dostac kopa w 4 litery i na bruk

    • 7 2

    • (2)

      to projektowała prywatna firma, urząd sam dla siebie nie projektuje..... jołopie....

      • 5 0

      • (1)

        ale urzednicy wybrali wlasciwa firme , pewnie dostali wlape to maja za to super projeekt. ta firma projektorska ma dobra przyszlosc, niech zaprojektuja drogi na euro 2112 oooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

        • 1 3

        • to proponuje jeszcze liznąć podstaw z zamówień publicznych. Owszem, zgodzę się, jeśli opis przedmiotu zamówienia, a w sumie generalnie cały SIWZ był spieprzony, no to za to winić można urzędników... ale urzędnik nie wybiera sobie wykonawcy ot tak, bo ten mi się podoba, czy jest moim znajomym, albo "dostał od kogoś w łapę"....

          zgadzam się natomiast ze wszystkimi opiniami, że to URZĄD powinien dopilnować, aby projektant zastosował rozwiązania poprawne...

          "
          Jeden z inspektorów przyznał nam jednak nieoficjalnie, że od początku były wątpliwości, dotyczące projektowanych rozwiązań.
          "

          no to dlaczego zostały zaakceptowane ?!

          • 2 1

  • zamiast przegubowych należy kupić piętrowe autobusy i problem z głowy:) (2)

    • 11 1

    • I pod mostami sie cabriolety zrobia z autobusow:)))

      • 7 0

    • A to akurat bzdura :)

      Bo rondo jest dodatkowo pochyłe (ewenement na skale świata), a wiec piętruś mółby się lekko przewrocic na bok :)

      • 0 0

  • Takie (1)

    jaja przed samymi wyborami , jaki wstyd dla Szczura , powinien sam zrezygnowac !!!

    • 12 3

    • ale i tak głu*i ludzie kochajacy go nad zycie beda na niego glosowac... porazka! Ludzie otworzcie oczy!! Apeluje do waszego rozumu! Oddajcie lepiej nieważny głos niżli na niego! Litości!

      • 1 0

  • Najstarsza dzielnica Gdyni i zero poszanowania. Niedopuszczalne.

    • 11 0

  • Zderatyzować UM Gdyni

    Cały ten gdyński UM to wielka porażka: inwestcje, strefa parkowania, drogi. itd i na końcu naczelny gryzoń - doradca nialota prezydenckiego.

    • 15 2

  • Jak projektant ma omijać prywatne działki to tak się kończy. (3)

    Za komuny projektowano to od "linijki" a nie od "krzywika" dla dobra ogółu własność działek projektant miał w "du...".

    A teraz w naszej nowej DEMOKRACJI pan Kaziu co ma 3 dzikie jabłonki sadzie przed domem nie zgadza się na sprzedaż ziemi na normalnych warunkach tylko od razu chciałby interes życia na 10 m2 ziemi zrobić.

    W taki układzie WSZYSCY mieszkańcy Gdyni będą cierpieć na ciasnych rondach za chciwość kilku pazernych właścicieli działek.

    • 13 3

    • No tu to bym sie nie zgodzil

      Tu nie chodzi o cene metra.Dzialka automatycznie traci na wartosci

      • 2 2

    • Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami jest coś takiego jak wywłaszczenie pod cel publiczny. Ekonomia to ważny aspekt planowania przestrzennego. Niestety architekci - urbanisci nie maja odpowiedniego przygotowania do zawodu. Architekt to nie jest urbanista.

      • 0 0

    • co to za brednie przecież oni szli śladem ulicy nic nowego nie mieli budować no ale jak się buduje te z****ne wysepki w każdym miejscu nie uwzględniając że z tej ulicy skręcają w prawo czy w lewo autobusy przegubowe to nic dziwnego przyjeżdża jakiś debil z warszawy i projektuje ulice w mieście którego nie zna.Tak samo było z Unruga tak samo z węzłem Grudnia 70 tak samo jest ze wzgórzem gdzie naprawdę ilość absurdów jest też duża słupy i drzewa w drodze rowerowej znaki drogowe drogi rowerowe wyprowadzone prosto na przystanki i przejścia podziemne o tym nikt nie myśli zanim nie zbuduje z tym że potem żeby poprawić trzeba wydać masę kasy.Ronda zrobili takie ciasne bo pan stępa chciał maksymalnie spowolnić ruch ale biedaczysko nie przewidział że tymi rondami jadą autobusy.Ronda po polsku zamiast ułatwiać i upłynniać tamują ruch niszczą pojazdy powodują korki zobaczmy sobie na rondo na Dębogórskiej w Rumi to jest przykład jak nie wydawać publicznej kasy takie urzędasy powinny wylatywać.

      • 0 0

  • .

    Rondo miało być dobrym rozwiązaniem.....A tu codziennie rano około 7 mega z*******e korki od estakady przez bilecik aż do nowo wybudowanego cudnego ronda......Paranoj!!!

    • 7 1

  • Jakoś dziwnie mnie to nie zaskoczyło

    skoro niedawno p.Stepa twierdził ze jest wszystko ok z rondem. Wiadomo, że jak ten pan mówi, ze jest dobrze to jest dokładnie odwrotnie. A ekipa Szczurka już dawno zapomniała, że inni mogą mieć coś do powiedzenia i co gorsza mieć rację.

    • 15 1

  • a czy te skrócone zatoczki napewnio były wcześniej??

    • 3 1

  • jeżdże tamtędy codziennie, na wysokości kapliczki są tak potężne dziury,że az człowieka szlag trafia, ze w ogóle można to było, ot tak sobie zostawić ??? to nie mieści się w głowie, czy panowie urzędnicy tez to widzieli? a może wysłać tak polskich inżynierów na praktykę do Holandii, skoro 2 ronda w 21 wieku i spieprzone, ale czego sie tu spodziewać, przecież to nie Holandia to Polska, tu nie robi się nic z myślą o ludziach, tu urzędnicy mają mieć się dobrze.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane