• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Estakada zakorkowana, bo kierowcy jadą jednym pasem

Patryk Szczerba
27 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu... Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu...

Popołudniowy korek na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni na drodze w kierunku Obłuża to codzienność. - Prawie wszyscy od ul. Janka Wiśniewskiego jadą lewym pasem, bo później jest zwężenie. Może trzeba ustawić znak sugerujący "jazdę na zamek" i byłoby ich trochę mniej - sugeruje jeden z naszych czytelników. Urzędnicy odpowiadają, że na przeszkodzie stoją przepisy.



Starasz się stosować do zasad jazdy na zamek?

Od zakończenia remontu Estakady Kwiatkowskiego minęło już trochę czasu i kierowcy powoli zapominają o olbrzymich zatorach, wywołanych pracami związanymi z awarią dylatacji. Wymuszona zmiana organizacji ruchu sparaliżowała ruch praktycznie w całej Gdyni.

Korki są, ale mogą być mniejsze

Zejście robotników z placu budowy ulżyło zmotoryzowanym, ale nie rozwiązało problemów z dojazdem w kierunku Obłuża i Pogórza. Popołudniami trudno w godzinach szczytu nie natknąć się na korki, które zaczynają się już od ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Niektórzy kierowcy sugerują, że nie muszą być aż tak duże. Najpierw potrzebna jest jednak dobra wola ich samych.

- Wszyscy jadą lewym pasem - do samego końca zobacz na mapie Gdyni, bo prawy się kończy. Często korek zaczyna się od wjazdu z ul. Wiśniewskiego do samego skrzyżowania z ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Czasem znajdzie się odważny kierowca i jedzie prawym pasem do samego końca. Ale równie często jakiś "Strażnik Teksasu" zablokuje tak jadącego kierowcę - podkreślmy: prawidłowo jadącego kierowcę. A z tego co pamiętam, w naszym kraju jest ruch prawostronny - relacjonuje w liście do naszej redakcji pan Łukasz.
... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża. ... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża.
Oznakowanie na pomoc?

Przekonać do takiej jazdy kierowców, bez wsparcia urzędników odpowiedzialnych za organizację ruchu, może być trudno. Kolejnym krokiem, który mógłby pomóc, jest odpowiednie oznakowanie.

- Wyobraźmy sobie, że na estakadzie stoi znak "jazda na suwak". W jednym momencie korek staje się o połowę mniejszy! Przecież to chyba najlepsze rozwiązanie, jakie urzędnicy z ZDiZ mogą nam zafundować - wyjaśnia.
Urzędnicy: brakuje wzoru oznakowania


Urzędnicy o problemie wiedzą, ale odpowiadają, że jego rozwiązanie nie jest proste, bo brakuje przepisów określających wzór oznakowania dla techniki jazdy na zamek.

- Bez wprowadzenia zmian do stosownych rozporządzeń, regulujących wzory i zakres obowiązywania znaków na drogach, a także zmiany zapisów ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu, ustawienie znaków drogowych sugerujących jazdę na zamek nie jest możliwe - odpowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przyznaje jednocześnie, że najwięcej w tym momencie zależy od kultury kierujących i zmusić ich - póki co - do niczego nie można.

- Zgodnie z posiadaną opinią Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z listopada 2014 roku, stosowanie przez kierujących pojazdami "jazdy na zamek" nie wymaga dodatkowego oznakowania znakami pionowymi, a uzależnione jest od samych kierujących pojazdami, dojeżdżających do zwężonego odcinka drogi. Mamy nadzieję, że znak "jazda na zamek" w najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony do stosownych rozporządzeń regulujących wzory i zakres ich obowiązywania na drogach. Gdy takie zapisy pojawią się, wyrażamy gotowość do umieszczenia odpowiedniego oznakowania pionowego - dodaje.
Nowa organizacja ruchu zmieni przyzwyczajenia?

Wcześniej sytuację może polepszyć nowa organizacja ruchu. Na razie trwają przygotowania.

- ZDiZ jest w trakcie przygotowań nowej organizacji ruchu dotyczącej zjazdu z estakady na wysokości ul. Unruga. Będzie to miało wpływ również na ten ostatni odcinek estakady przed zwężeniem. Obecnie czekamy na opinię audytora bezpieczeństwa i komisji ds. bezpieczeństwa - dodaje Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Tylko radykalne działania

    Takie koncepcje jak ta z "suwakiem" to iluzja . Także wszelkie reorganizacje nic nie pomogą. Tylko inwestycje w nowe połaczenia drogowe, nowe wiadukty, nowe tunele ,alternatywne trasy, przynajmniej dwie . Oczywiście kolej metro by pomogła ale bez inwestycji nic się ne zmieni . Panie Szczurek, na co pan czeka ???

    • 11 1

  • Co tam korki... (1)

    ... Najważniejsze, że Szczur postawi fontannę, światełka, kolejny szklany domek i już wszyscy się cieszą jak małpy w zoo. #trutkanaszczura

    • 11 3

    • bo w Gdyni mieszkają najbardziej zadowoleni respondenci

      Czego nie potraficie pojąć ;) mamy być tacy jak wy ? Nie dzieki. Nie u nas

      • 1 1

  • ciekawe

    wiesz kolego piszesz o gwe o gpu i tak dalej ale wiesz polowe tych osob co piszesz to osoby z gdyni pomysl kogo obrazasz sam zapewne masz znajomych lub rodzine w tych okregach .....................

    • 4 1

  • czas skonczyc,,,,,,,,,,

    czas skonczyc z tymi bzdurami o gwe a kierowcy ga co lepsi................polowa osob mieszkajacych w gwe to osoby z gdyni

    • 6 1

  • DO ZKM

    a ja mam pytanie z innej strony... po jaką chol... kierowcy autobusów jadący buspasem, którzy powinni trzymać się prawo skrętu, zjeżdżają z niego na prawy pas by potem przy zjeździe na Obłuże Centrum, blokować 2 albo wręcz 3 pasy ? Nie dość, że na końcu buspasa nikogo nie wpuszczają a potrafi ich się ustawić kilku gęsiego, to jeszcze za chwilę z niego wyjeżdżają i tworzą powyższy zator.
    Ludzie z osobówek tak samo, są wydzielone 2 pasy ze zjazdu z Estakady na Obłuże, prawym skręcamy w kierunku Oksywia a lewym ciśniemy prosto / w lewo / zawracamy, po co się wciskać na parówę przed innych? Każdy swoje odczeka i pojedzie dalej, a tak przez cwaniakujących wszyscy czekamy dłużej.

    • 4 1

  • Czas poszerzyć ulicę

    Hmm...

    - Wyobraźmy sobie, że na estakadzie stoi znak "jazda na suwak". W jednym momencie korek staje się o połowę mniejszy! Przecież to chyba najlepsze rozwiązanie, jakie urzędnicy z ZDiZ mogą nam zafundować - wyjaśnia.

    Po czym droga zwęża się do jednego pasa i przepustowość jest chyba taka sama? ;)

    Gratuluje Asowi , który wymyślił rozwiązanie tej sytuacji jazdą na zamek ;)

    Pozdrawiam

    • 7 2

  • jazda na zamek...

    Zdjęcie nadesłane przez p. Łukasza idealnie pokazuje jak w Polsce niepotrzebnie tworzy się korki. Takich miejsc są setki. I teraz kierowca, jadący prawym pasem rzeczywiście uchodzi za cwaniaka. Szkoda, że w Polsce wszystko trzeba regulować przepisami, a wystarczyłaby odrobina oleju w głowie i wzajemnej współpracy..

    • 5 2

  • jazda na zamek z pewnoscia skroci korek na estakadzie, ale nie rozwiaze samej jego przyczyny, czyli rozladowania ruchu w gornej czesci ul Kwiatkowskiego i Dabka i w konsekwencji rozjazdu w prawo lub w GPU. Poki co, na jezdzacych prawym pasem do samego konca estakady (pod kosciol) patrzy sie jak na cwaniakow chcacych wydymac tych pokornie czekajacych na swoja kolej wjazdu na jednopasmowke pod gore. Jesli nie ma znakow nakazujacych zamek to wystarczy postawic tam na 3-4 dni w godzinach szczytu patrol policji badz nadzoru ruchu, niech pomachaja lizakami i sklonia kierowcow do jazdy prawym pasem. Pozniej to juz wejdzie w nawyk i samo sie zdroworozsadkowo ustali. Od czasu do czasu przyjrzec sie i mandatnac jakiegos szeryfa psujacego szyk. Trzeba ino chciec.

    • 6 3

  • walic mamndaty za blokada lewego pasa i po klopocie ruch jest prawo storny na nie blokuja lewy !!!

    • 4 2

  • suwak (1)

    Może jakiś mądrala od "suwaka" wyjaśni matematycznie o ile więcej samochodów przejedzie w opisanej sytuacji.

    Przestańcie ludziom zawracać głowę, suwak ma zastosowanie przy nieprzewidzianym zwężeniu drogi, przy wjeździe z podporządkowanej, gdy na głównej jest duży zator itp.

    • 8 4

    • tu suwak nie działa

      w tym przypadku przejedzie mniej bo powrót na lewy pas zajmuje kilka sekund

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane